۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین «تکذیب» اقدام ناشایست محافظان وزیر!!
کد خبر: ۱۷۱۶۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۵ ساعت: ۱۲:۵ ↗ لینک کوتاه

درحاشیه جشنواره جهانی فجر؛

«تکذیب» اقدام ناشایست محافظان وزیر!!

مشخص نیست روابط عمومی وزارت ارشاد برای موضوعی که به صراحت در متن «تکذیبیه» آن را تایید کرده و حتی از دستور وزیر برای «برخورد لازم برای جلوگیری از تکرار این رفتار» سخن گفته، چرا بجای عذرخواهی رسمی تکذیبیه داده است؟

«تکذیب» اقدام ناشایست محافظان وزیر!!
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ، روابط عمومی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی شب گذشته و چند ساعت پس از برخورد دور از شان همراهان وزیر ارشاد با خبرنگاران که به بایکوت جنتی از سوی اهالی رسانه در جشنواره جهانی فجر منجر شد متنی را روی خروجی سایت وزارتخانه قرار داد. 

این متن که با عنوان «تکذیب رفتار خشونت آمیز محافظان وزیر فرهنگ با خبرنگاران» و در پاسخ به خبر خبرگزاری ها و دیگر رسانه های سینمایی در بایکوت وزیر توسط خبرنگاران نوشته شده، روابط عمومی ارشاد ابتدا موضوع رخ داده را تکذیب کرده و در ادامه با تایید برخورد نامناسب محافظان وزیر در این تکذیبیه از خبرنگاران خواسته است ای کاش با صعه صدر بیشتری برخورد می کردند تا حاشیه ای برای جشنواره پیش نیاید.

 متن «تکذیبیه» برای اقدام ناشایست محافظان وزیر +عکس

مشخص نیست روابط عمومی وزارت ارشاد برای موضوعی که به صراحت در متن خود آن را تایید کرده و حتی از دستور وزیر برای «برخورد لازم برای جلوگیری از تکرار این رفتار» سخن می گوید چرا بجای عذرخواهی رسمی تکذیبیه داده است؟

در متن تکذیبیه وزارت ارشاد آمده است: 

«وزیر فرهنگ در بدو ورود به کاخ جشنواره با تجمع  خبرنگاران رسانه برای مصاحبه خبری مواجه می شوند که  پاسخ به سوالات  را به زمان بعد از بازدید موکول می کنند، پس از  بازدید و انجام  مصاحبه تلویزیونی، در جمع خبرنگاران حضور می یابند و از آنها می خواهند که سوالات خود را مطرح کنند اما تعدادی از خبرنگاران از پرسش خودداری کرده و برخورد خشن محافظان وزیر را دلیل ناراحتی خود عنوان می کنند. 

جناب آقای جنتی نیز با شنیدن گلایه خبرنگاران قول رسیدگی و بررسی موضوع را می دهند و در عین حال بیان می کنند؛ اگر محافظان من برخورد تندی داشته اند بنده عذرخواهی می کنم.

متعاقب این موضوع، بنا بر اعلام روابط عمومی جشنواره و با بررسی های بعمل آمده مشخص شد افرادی از عوامل اجرایی جشنواره سعی در کنترل نظم مراسم را داشته اند که منجر به نگرانی برخی اصحاب رسانه شده است.

باتوجه به قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پیگیری موضوع، انتظار می رفت خبرنگاران با سعه صدر بیشتری با این قضیه برخورد می کردند تا چنین رویداد مهمی  دستخوش تب رسانه ای و حاشیه سازی نمی شد.

علی ایحال بنا بر دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت جشنواره به عواملی که باعث رنجش همکاران خبرنگار شدند تذکر داده اند و برخورد لازم برای جلوگیری از تکرار این رفتار، صورت گرفته است.»

پیش از این نیز تغییر و تاخیر ساعات اکران فیلم ها و حضور منصوره حسینی یگانه، مجری شبکه «من و تو » جشنواره جهانی فجر را به حاشیه برده بود.

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان