۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تا جايي كه از من ساخته باشد، جهت ارتقاي علمي جوانان ايران اسلامي كمك خواهم كرد
کد خبر: ۱۷۱۴۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

تا جايي كه از من ساخته باشد، جهت ارتقاي علمي جوانان ايران اسلامي كمك خواهم كرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: خانواده‌ها و جوانان، دانشگاه را يك آرزوي غيرقابل تحقق مي‌دانستند و وظيفه نظام اسلامي بود كه شادابي علمي و دانشگاهي را در جامعه و خانواده‌ها زنده كند.

تا جايي كه از من ساخته باشد، جهت ارتقاي علمي جوانان ايران اسلامي كمك خواهم كرد

به گزارش صبح قزوین، به نقل پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه "امام(ره) گفتند: کار دانشگاه آزاد را شروع كنيد كه حتماً مردم و خداوند كمك مي‌كنند"، تاکید کرد: آن دانشگاه امروز بزرگترين دانشگاه حضوري جهان است كه انقلاب و نظام اسلامي به آن مي‌بالد.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ديدار جمعي از مسؤولين و پژوهشگران مركز تحقيقات مكاترونيك دانشگاه آزاد اسلامي قزوين ، با تشكر از دانشجويان و مسوولان اين واحد، به تاريخچه تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي در ايران پرداخت و گفت: اوايل انقلاب مي‌ديديم كه صف كنكور طولاني و امكانات كمّي دانشگاه‌هاي دولتي محدود است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با يادآوري اثرات منفي عدم موفقيت جوانان براي ورود به دانشگاه در خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها و جوانان، دانشگاه را يك آرزوي غيرقابل تحقق مي‌دانستند و وظيفه نظام اسلامي بود كه شادابي علمي و دانشگاهي را در جامعه و خانواده‌ها زنده كند.

رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي با ارائه تحليلي از فضاي انقلابي سال‌هاي اوّل و مخالفت با بخش خصوصي گفت: متقاضيان تحصيلات دانشگاهي در زماني كه شوراي انقلاب فرهنگي دانشگاهها را تعطيل كرده بود، بيشتر شدند و اين اوضاع باعث نگراني مضاعف مسؤولان نظام بود.

ايشان در ادامه با تاكيد بر وجود امكانات نسبي فضاهاي آموزشي و استاد و علاقه خانواده‌ها به تحصيلات عاليه فرزندان خود،گفت: خدمت امام(ره) رسيدم و اوضاع را توضيح دادم و ايشان بدون هيچ درنگي كه انگار منتظر اين پيشنهاد بودند، گفتند: شروع كنيد كه حتماً مردم و خداوند كمك مي‌كنند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: آن دانشگاه امروز بزرگترين دانشگاه حضوري جهان است كه انقلاب و نظام اسلامي به آن مي‌بالد.

رئيس هيأت امناي دانشگاه آزاد با اشاره به كمك‌هاي مردمي در شهرهاي مختلف براي تأسيس واحدهاي فراوان اين دانشگاه در سراسر كشور گفت: پس از ارتقاء كمي، اكنون بايد به ارتقاي كيفي بپردازيم كه كار پژوهشي و تحقيقاتي و پرداختن به تحصيلات تكميلي در سياست‌هاي اعضاي هيأت مؤسس و هيأت امنا قرار گرفته است.

ايشان گسترش دانشگاه آزاد در سراسر كشور را پرخير و بركت دانست و گفت: در مقطعي براي رقابت با اين دانشگاه، به دانشگاه پيام نور بيش از حد توجه شد كه البته رقابت علمي هميشه خوب بوده و خواهد بود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با انتقاد از نگاه منفي برخي رسانه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامي گفت: متأسفانه اينگونه رسانه‌ها، منافع ملي را در نظر نمي‌گيرند و با چنين سرمايه‌اي برخوردهاي جناحي و تخريبي دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ايران را سرشار از سرمايه انساني در دانشگاه دانست و گفت: تا جايي كه از من ساخته باشد، براي ارتقاي علمي جوانان ايران اسلامي كمك خواهم كرد.

در آغاز اين ديدار آقاي دكتر موسي خاني، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين و آقاي محمد ذاكري ، پژوهشگر نخبه مركز تحقيقات مكاترونيك اين واحد دانشگاه ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌ها، به بيان دغدغه‌هاي پژوهشگران براي توجه بيشتر مسؤولين و جلوگيري از فرار مغزها پرداختند.

همچنين برگزيدگان تيم هاي مختلف لوح تقدير خويش را از دست رئيس هيأت مؤسس و رئيس هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي دريافت كردند.

قبل از اين ديدار، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در مراسمي با حضور دانشجويان و مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين، از خودروي خورشيدي هاوين (2) و موتور سيكلت الكتريكي پاراكس رونمايي كرد.

در مراسم رونمايي از خودروي خورشيدي هاوين (2) آقاي حسن بهرامي، سرپرست تيم دانشجويي گفت: طراحي اين خودرو از سال 1391 با حضور 18 دانشجو آغاز شد و ساخت آن نيز 11 ماه طول كشيد.
»

وي افزود: اين خودرو با حداكثر 160 كليومتر بر ساعت و ذخيره 6 ساعت كاري قابل رقابت با دانشگاههاي برتر دنيا مثل ميشيگان و MITمي‌باشد.

آقاي بهرامي گفت: اين خودرو در مسابقات آمريكا كه سال 2014 برگزار مي‌شود، شركت مي‌كند.

آقاي حسين زيارتي، سرپرست تيم موتورسيكلت الكتريكي پاراكس نيز گفت: اين موتور كه براي كلاس RACEطراحي و ساخته شده ويژگي منحصر به فردي دارد.

وي گفت: بدنه آن كه با يك تيم 12 نفره دانشجوي طراحي و ساخته شده ، كاملاً آئروديناميك بوده و با فرمان‌پذيري بالا، 184 كيلومتر سرعت دارد و در صورت شارژ كامل كه 45 دقيقه طول مي‌كشد، 200 كيلومتر را طي مي‌نمايد كه در چهارمين دوره مسابقات ملي طراحي ماشين موفق و به كسب مقام نخست كشوري در مرحله ي طراحي و ساخت موتور سيكلت الكتريكي گرديد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان