۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین بسیاری از مبتلایان به ایدز قبل از ۲۵ سالگی مبتلا شده اند
کد خبر: ۱۷۱۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آموزش، لازمه پیشگیری از ایدز؛

بسیاری از مبتلایان به ایدز قبل از ۲۵ سالگی مبتلا شده اند

بيماري ايدز توسط ويروسي به نام اچ آي وي ايجاد مي شود که سلول های دفاعی بدن را در مقابل بیماری ها نابود كرده و سيستم ايمني را ضعيف مي كند به طوري كه فرد دچار انواع سرطان ها و عفونت ها می شود. بر این مبنا و با توجه به اینکه بسیاری از مبتلایان به بیماری ایدز، قبل از ۲۵ سالگی مبتلا شده اند، آموزش برای این گروه سنی از حساسیت بیشتری برخوردار است.

بسیاری از مبتلایان به ایدز قبل از ۲۵ سالگی مبتلا شده اند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، کلینیک بیماری های رفتاری مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین نظر به اهمیت این موضوع، با برنامه ریزی های مدون و همکاری های بین بخشی، چهار برنامه آموزشی در لشگر 16 زرهی، دو برنامه در دانشگاه های غیر انتفاعی، یک برنامه در دبیرستان دخترانه، و دو برنامه برای کارکنان زن نیروی انتظامی برگزار کرد و در مدت دو هفته، حدود 1300 نفر را با خطرات این بیماری و نحوه پیشگیری از آن آشنا کرد.
این برنامه ها در راستای این نکته که در حال حاضر آموزش و اطلاع رسانی یکی از مهمترین راه های کنترل این بیماری در جامعه است و در این بین هدف اصلی، جوانان هستند که تقریبا دو سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند، برگزار شد تا مخاطبان بدانند که وقتی اچ آی وی، سیستم ایمنی بدن انسان را به حدّی ضعیف کرد که دیگر نتواند در مقابل بیماری ها از بدن محافظت کند – در حالی که این شسیستم، در شرایط عادی، به راحتی از بدن دفاع می کند - ، فرد وارد مرحله ای از بیماری خود شده که به اختصار ایدز نامیده می شود.
گفتنی است، طبیعت این بيماري، رشد خاموش و پیش رونده دارد که می تواند پس از 15 تا 20 سال هر کشوری را با چالش های جدِی - نظیر اتفاقی که قبلاً در برخی از کشورها رخ داده است - روبرو کند و آن گاه است که پس از یک دوره سکوت و کم توجهی، این کشورها با تعداد بسیار زیاد مبتلایان مواجهه خواهند شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان