۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تخصیص کالاها در حال اجرا شدن است/ تنها ۳۰ درصد محدودیت های بانک ها اجرا می شود
کد خبر: ۱۷۱۱۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت:

تخصیص کالاها در حال اجرا شدن است/ تنها ۳۰ درصد محدودیت های بانک ها اجرا می شود

صالحی نیا گفت: تخصیص کالاها را با توجه به بعضی شرایط تسهیل می شود که اکنون اجرا شده و در مسائل گمرکی کمتر مسائل عمومی دیده می شود.

تخصیص کالاها در حال اجرا شدن است/ تنها ۳۰ درصد محدودیت های بانک ها  اجرا می شود

 به گزارش صبح قزوین ،محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: از 6 هزار میلیارد تومان ،5% مختص استان قزوین است ولی مهم این که واحد تولیدی معرفی شده بتواند  در تعامل با بانک ها از دیدگاه دریافت و پرداخت و توجیه ارائه شده این منبع را جذب کنند تا در جهت تولید و تکمیل طرح خود استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت معدن در ادامه گفت: برای مشکل قطعه سازان یکی از مسائل عمده در شورای سیاست گذاری خودرو هفته قبل است، که برنامه ای داشته باشیم تا بتوانیم با افزایش تولید،ظرفیت قطعه سازان را در شیفت ها ی بعدی کارشان فعال کنیم و با تولید بیشتر بتوانیم محدودیتی را از نظر استفاده ظرفیتشان تحقق بخشیم.

وی آمار داد:از دیدگاه آماری تا آخر سال جاری 900 هزار دستگاه محقق خواهد شد پس باید این تعداد در سال آتی به تعداد بیشتری افزایش  پیداکند تا شرایط به وجود آمده و محدودیت های بین المللی که در آستانه حل شدن است بتواند در اجرای طرح ها موثر باشد .

صالحی نیا در خصوص اجرایی شدن مصوبات گفت: برای اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل در کارگروه های استانی دولت در واقع جزء آن گروهی است که به طور کلی لغو شده و مجددا با توجه به عنایتی که وزارت صنعت معدن و تجارت داشته در واقع در تدارک آن هستیم که بتوانیم رفع واحدهای تولیدی را داشته  و حوزه های بانک و بیمه بررسی کنیم.

 معاون وزیر صنعت معدن با توجه به گزارش 100 روزه رئیس جمهور توضیح داد: در مسائل گمرکی یک ابلاغیه داشته ایم که توسط دولت در برنامه 100 روزه آمده بود که تخصیص کالاها را با توجه به بعضی شرایط تسهیل می کرد که اکنون اجرا شده و در مسائل گمرکی کمتر مسائل عمومی دیده می شود.

وی افزود: ترخیص مواد اولیه در جایی که اسناد ناقصی داشته و مبالغ امکان پرداختی بخاطر محدویت های نقل و انتقالات بود سبب شد این مسائل حل و فصل شود .

صالحی نیا در پایان اذعان کرد: موضع  LC   که 30 درصد در همان ابلاعیه دولت آمده محدودیت ها یی  برای بانک ها  ایجاد می کنند که این مبالغ عملیاتی نشده است  ولی به طور کلی می توان نمونه هایی هم آورد که  آن 30 درصد عملیاتی شده ولی آنچه که به دنبال آن هستیم این است که  این پرداخت ها به صورت نقدی حواله شود زیرا  فقط 70 درصد پرداخت می شود و بقیه در موقع ترخیص کالاها در رسیدن به واحدهای صنعتی است.
انتهای پیام/7007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان