۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین واکنش جالب مسی به عذرخواهی ایرانیان
کد خبر: ۱۷۰۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آن سوی ورزش؛

واکنش جالب مسی به عذرخواهی ایرانیان

پس از حمله ايراني ها به پيج مسي، اين بازيكن رفتار ايراني ها را غيردوستانه خواند و پس از آن ايراني هاي زيادي رفتند و در پيج اين بازيكن از او عذرخواهي كردند.

واکنش جالب مسی به عذرخواهی ایرانیان
به گزارش صبح قزوین، با پایان یافتن قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و پس از اینکه مشخص شد ‌تیم ملی فوتبال ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزه‌ گوین هم گروه است، کام شیرین فوتبال‌ دوستان از این قرعه مناسب، با سرازیر شدن سیل بی‌دلیل «کامنت»‌های سراسر اهانت و هجو به ستاره ارزشمند فوتبال جهان «لیونل مسی» به تلخی گرایید.
تجزیه و تحلیل این گروه‌بندی از دیدگاه ورزشی بر عهده کار‌شناسان و اهل فن است؛ اما واکنش بهت آور برخی ‌کاربران ایرانی در هجوم به صفحه شخصی این فوق ستاره فوتبال آرژانتین و جهان از ابعاد متفاوت جامعه‌شناختی و روابط بین‌المللی، به راستی شگفت انگیز است.
در برخی ‌اظهار نظرات نیز اگر بگوییم موجب شرمساری ما ایرانیان است، بیراه نگفته‌ایم.
index ‌لیونل مسی فوق ستاره فوتبال آرژانتین است، بسیار خوب.
مسی به احتمال قریب به یقین در برابر فوتبال ما بازی خواهد کرد، این هم درست.
مسی اگر در برابر تیم ما بازی کند، گل هم خواهد زد، این هم محتمل و درست؛ اما فرستادن نزدیک به پنجاه ‌هزار پیام اینترنتی (همان کامنت معروف) که بسیاری نیز زشت، سخیف و توهین آمیز است، در کجای معادلات ورزش فوتبال قرار دارد‌ و بر چه مبنا و منطقی صورت می‌گیرد؟ اتفاقا ایشان یکی از باشخصیت‌ ترین و محترم‌ ترین فوتبالیست‌های امروز جهان است که شعور ملی حکم می‌کند ‌در چنین مواقعی اگر قرار است واکنشی از سوی فوتبال‌دوستان ایرانی نسبت به ایشان صورت گیرد، فرستادن پیام‌هایی دوستانه و ابراز خوشحالی از هم گروه شدن ایران با این بازیکن ارزشمند جهان است تا درک بالای ملت ایران را به جهانیان نشان دهیم.
در کدام گوشه‌ای از دنیا چنین واکنش‌هایی نسبت به نام‌آوران عرصه ورزش می‌شود که ما ایرانی‌ها انجام می‌دهیم‌ و در ۲۴ ساعت بیش از ۵۰ هزار پیام ارسال می‌کنیم؟

2-1(1)

پس از حمله ايراني ها به پيج مسي، اين بازيكن رفتار ايراني ها را غيردوستانه خواند و پس از آن ايراني هاي زيادي رفتند و در پيج اين بازيكن از او عذرخواهي كردند.
مسي هم با بزرگ منشی در اين مورد پاسخ داد:« ايراني هاي عزيز، نيازي به عذرخواهي نيست.
من مي‌دانم ايران فرهنگ غني اي دارد و من می دانم اینهایی که تهدید کردند ایرانی های واقعی نیستند، من الان هم فقط سخت تمرين مي كنم تا در بازي مقابل ايران، مدافعان این تیم را اذيت كنم.
» این واکنش محترمانه و حرفه ای مسی در نوع خود جالب توجه و آموزنده است.
با این حال نباید تهدید زیرپوستی مسی مبنی بر تمرین سفت و سخت را نادیده گرفت.
گویا تیم ملی کشورمان به راحتی قربانی فحاشی و بچه بازی چند تن از هموطنان مان شده است.
  منابع: تابناک، خبر فارسی انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان