۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر است
کد خبر: ۱۶۹۶۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام زارعی:

آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر است

امام جمعه اسفرورین گفت: ۱۶ آذر روز جهانی حقوق بشر می باشد که کشور های غربی و آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم سازمانی با نام سازمان ملل متحدین را بنیان گذاری نمودند و امروزه همین کشور ها بزرگترین ناقضان حقوق بشرند.

آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر است
به گزارش صبح قزوین به نقل از تاک پرس، حجت اسلام اسدالله زارعی در خطبه های نماز جمعه اسفرورین را با حدیثی از امام محمد باقر (ع) آغاز نمود که با راهنمای علم از هوای نفس دوری کنید .
امام جمعه اسفرورین گفت: هوای نفس انسان را به سقوط می کشاند ،پس هنگام غلبه ی هوای نفس از علم راهنمای بگیرید تا به هلاکت نرسید و خود را نجات دهید.
نماینده رهبری ضمن اشاره به روز دانشجو در خصوص علت نام گذاری این روز گفت: زمانی که دخالت های آمریکا در ایران روز به روز افزایش میافت مخالفت های دانشجویان نیز افزایش یافته بود .
تا این که خبر ورود نیکسون به آن ها رسید و در پی این ماجرا آنان به دانشگا رفتند وبا با محاصره نیروها مواجه شدند در اثر درگیری میان آنها سه نفر از دانش جویان به شهادت رسیدند .
در پی این اقدام خبری مبنی بر دادن دکترای حقوق افتخاری از همان دانشگاه به نیکسون منتشر شد در نتیجه خشم دانشجویان را برانگیخت بعد از این حوادث روز ۱۶آذر روز دانشجو نامیده شد.
زارعی در ادامه دانشگاه اسلامی را از نظر حضرت امام ومقام معظم رهبری این چنین معرفی نمود که،دانشگاه مبدأ همه تحولات ،ودر رأس تمام امور میباشد دانشگاه خوب سعادت یک ملت راتامین میکند ودانشگاه غیر اسلامی یک کشور را از بین میبرد.
وی ادامه داد: دانشگاه اسلامی ،دانشگاهی است که مستقل عمل نماید و دانشجوی اسلامی دانشجوی است که مستقل فکر کند .
دانشگاه اسلامی باید متفکر، متخصص پرور ،مرکز تربیت صحیح ،خدا محور ،معنوی ،تلاشگر ،عدالت محور ،استکبار ستیز و فدا کار در راه دین وانقلاب باشد.
امام جمعه شهر اسفرورین گفت :دانشگاه اسلامی باید علم محور باشد نه مدرک محور ،همانند قرآن که علم ناطق پروردگار است نه مدرک و هم چنین دانشگاه باید سیاسی باشد اما نه این که سیاست زده باشد؛دانشگاه خوب باید علم و پارسایِ راباهم آموزش دهد .
حجت الااسلام زارعی هم چنین عنوان کرد: که دانشگاهی اسلامی است که دانشجویان آن اسلامی باشند بنابراین دانشجویان شیفته ی فرهنگ غرب نباید باشند ،معنویات گریز نباشند ،خدارا فراموش نکند زیرا بنا به گفته قرآن خداوند نیز آن ها را فراموش میکند .
در محور دوم خطبه ها او با اشاره به روز جهانی حقوق بشر اظهار داشت کسانی مانند آمریکا و غرب که بنیان سازمان ملل را بنا نهاده اند امروزه بیشتر از هر کشوری قوانین آن را نقض میکنند.
او با عنوان ماده سه این قوانین گفت:ماده سه این قانون حق آزادی انسان ها را بیان میکند اما بزرگترین ناقض حقوق بشر همواره زنان مسلمان با حجاب را مورد آزار ظالمانه قرار می دهد وبه این قانون عمل نمیکند.
هم چنین ماده پنج این این سازمان این است که کسی نباید شکنجه شود ولی غربی ها خود بزرگترین زندان ها وشکنجه گاه ها را دارند وبا اشغال کشور ها سبب تحقیر ملتها می شوند وبا فروش ابزار های شکنجه به سایر کشورها سبب افزایش این عمل ناپسند میشوند .
آمریکای ها به زندگی شخصی انسان ها نیز تجاوز میکنند و تلفن های آن ها را شنود میکنند وجالب و احمقانه این جاست که کشور مارا ناقض قوانین حقوق بشر میدانند .
در پایان نماینده رهبری در میان مردم شهادت آیت الله دست غیب را تسلیت گفت ورژیم صهیونستی را به علت ترور فرمانده حزب الله محکوم نمود و نابودی این رژیم قاصب را از خداوند در خواست کرد .
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان