۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین آمریکا نمی‌تواند با تحمیل تکالیف بیشتر و حقوق کمتر ما را به عنوان استثنایی در ان.پی.تی قرار دهد
کد خبر: ۱۶۹۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آمریکا نمی‌تواند با تحمیل تکالیف بیشتر و حقوق کمتر ما را به عنوان استثنایی در ان.پی.تی قرار دهد

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند با تحمیل تکالیف بیشتر و حقوق کمتر ما را به عنوان استثنایی در ان.پی.تی قرار دهد، گفت: ملت ایران اجازه نمی دهد قدرت استکباری برای آزادی و حقوقش حدود و شروط تعیین کند.

آمریکا نمی‌تواند با تحمیل تکالیف بیشتر و حقوق کمتر ما را به عنوان استثنایی در ان.پی.تی قرار دهد
به گزارش صبح قزوين، سعید جلیلی در مراسم بزرگداشت سالروز 16 آذر که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: 16 آذر نماد 60 سال ایستادگی ملت ایران در مقابل ظلم و درک صحیح از تزویر و دشمنی است.

جلیلی تاکید کرد: اگر تزویر را نشناسیم دشمن هزینه کمتری را برای ظلم به ما خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: شما نمی توانید به خوبی مبارزه کنید مگر وقتی که درک صحیحی از واقعیت صحنه داشته باشید.

جلیلی با اشاره به حقوق ظالمانه‌ای که کشورهای قدرتمند برای خود قائل شده اند، گفت: پس از جنگ جهانی ژاپن مورد حمله هسته ای آمریکا قرار گرفت، در سفری که در بهمن 88 به ژاپن داشتم نخست وزیر ژاپن در خصوص علت پیروزی اش در رقابت های انتخاباتی اظهار داشت که من با این شعار وارد انتخابات شدم که پس از 65 سال که ژاپن مورد حمله هسته ای آمریکا قرار گرفته و هرچه آمریکا خواسته انجام داده، پایگاه نظامی این کشور را تعطیل کنم اما متاسفانه تا امروز نتوانسته ام این کار را انجام دهم و احتمالا در ماههای آینده استعفا خواهم داد.

مردم هیروشیما می‌گفتند حمله هسته‌ای برای صلح جهانی لازم بود

وی گفت: در هیروشیما زمانی که با مردم این شهر صحبت می کردم این تفکر وجود داشت که ما مستحق حمله هسته ای بودیم چون برای صلح جهانی لازم بود.

وی در ادامه نظریات هابز و جان لایک در اندیشه لیبرالیسم را تشریح کرد و گفت: امروز رفتار استکبار و برخی قدرتها و آمریکا متکی بر اندیشه و تئوری لیبرالیسم است، همین قدرتها به ما می گویند عرصه سیاست عرصه ایدئولوژی و آرمان نیست.

جلیلی اظهار داشت: همین قدرت ها اعلام می کنند تنها با لیبرالیسم است که می توان با امپریالیسم جنگید این طنز دوران معاصر ما است، کشته شدن میلیونها انسان در قرن اخیر متکی به چنین اندیشه ای بوده است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: دانشگاه در 16 آذر نشان داد به تنهایی می توان در مقابل آمریکا ایستاد، دانشگاه در 13 آبان نشان داد می شود آمریکا را مفتضح کرد، دانشگاه در دوران دفاع مقدس نشان داد می توان در مقابل آمریکا ایستاد و از استقلال ملت دفاع کرد، شهدای هسته ای نشان داده اند نه تنها بدون آمریکا بلکه در مبارزه با آمریکا می توان پیشرفت کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: آمریکا 60 سال است که در درک واقعیت این ملت دچار عقب ماندگی مزمن شده است امروز با دشمنی روبرو هستیم که منطقی مبتنی بر زور دارد نه استدلال.

وی افزود: آمریکا 60 سال پیش نتوانست ملت ما را از پیگیری حقوق خود منصرف کند، امروز که ملت ما نظام جمهوری اسلامی را به عنوان پشتوانه خود دارد نیز نخواهد توانست.

جلیلی تاکید کرد: این هنر امام بود که توانست جمهوریت و اسلامیت نظام را در کنار هم قرار دهد که قدرتی بزرگ از آن پدید آید.

وی اظهار داشت: در همین کشور وقتی کسانی می خواستند رای مردم را نادیده بگیرند ولایت فقیه و اسلامیت نظام مانع وتوی حق مردم شد.

جلیلی یادآور شد: ملت به پشتوانه اسلامیت نظام در همه عرصه ها پیشرفت کرد، اگر امروز کسانی بخواهند با نگاه های لیبرالیستی و همان تفکرات دوران قرون وسطی راه را بر روی پیشرفت این ملت محدود کنند موفق نخواهند شد، این تفکرات نشان دهنده کودنی و عقب ماندنی آنهاست.

آمریکا نمی‌تواند ما را در ان.
پی.
تی استثنا کند

وی خاطرنشان کرد: ملت ما اجازه نمی دهد قدرت استکباری بخواهد حقوق ما را برای ما تعریف کند آنچنان که اجازه نخواهد داد قدرت استکباری برای آزادی و حقوق ما حدود و شروط تعیین کند.

جلیلی  تصریح کرد: معاهده ان.
پی.
تی هیچ محدودیتی را برای بهره برداری از انرژی صلح آمیز هسته ای ایجاد نکرده، ملت ما اجازه نمی دهد قدرت های استکباری محدودیتی را برای ما ایجاد کرده و یا حق ما را سلب کنند.

وی گفت: آمریکا نمی تواند با تحمیل تکالیف بیشتر و حقوق کمتر ما را به عنوان استثنایی در ان.
پی.
تی قرار دهد اگر قرار باشد ملت ما استثنا باشد استثنا در زمینه پافشاری بر حقوق و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های آمریکا خواهد بود.

جلیلی  اظهار داشت: اینکه آمریکا بخواهد ما را از مظاهر پیشرفت و اقتدار محروم کند خیال خام و خواب بی تعبیری است.

وی با تاکید بر اینکه آنچه پیشرفت ها و موفقیت ها را برای مردم ما به ارمغان آورده اندیشه دینی و وحدت حول این محور است، گفت: ما با نگاه جامع و وحدت ستودنی می توانیم پیروزی ها و پیشرفت های بزرگی را داشته باشیم امروز دانشجوی ما باید تلاش کند موانع اصلی را از راه پیشرفت بردارد.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: ملت ما امسال حماسه سیاسی را رقم زد باید با حماسه اقتصادی این راه را تکمیل کرده و در این راستا باید ظرفیت اقتصادی ملت فعال شود.

جلیلی گفت: آمریکا نمی تواند در مسیر پیشرفت ما رخنه کند بلکه روز به روز با پیشرفت ملت ایران غافلگیر می شود این وعده الهی است.

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان