۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین والدین به نحوه استفاده فرزندان از اینترنت نظارت صحیح و نامحسوس داشته باشند
کد خبر: ۱۶۸۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

والدین به نحوه استفاده فرزندان از اینترنت نظارت صحیح و نامحسوس داشته باشند

با توجه به دسترسی آسان به اینترنت، باید فرهنگ صحیح استفاده از این ابزار دو لبه در خانواده نهادینه شود. برای این کار هر چند رسانه ها و مراكز آموزشی می توانند تأثیر زیادی در فرهنگ سازی داشته باشند، اما والدین نقش كلیدی در این زمینه دارند و آنان باید به نحوه استفاده فرزندان خود از اینترنت و بازی های رایانه ای نظارت صحیح و نامحسوس داشته باشند.

والدین به نحوه استفاده فرزندان از اینترنت نظارت صحیح و نامحسوس داشته باشند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مهندس ندا رحمانی کارشناس رایانه واحد آمار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات این دانشگاه با بیان مطلب فوق گفت: امروزه جست وجو در اینترنت و استفاده از بازی های رایانه ای، یكی از تفریحات كودكان و نوجوانان شده است، در توضیح تأثیرات مثبت و منفی این موضوع گفت: بهتر است والدین با کامپیوتر آشنا بوده و دوره های آموزشی را در این زمینه گذرانده باشند و ادامه داد: باید به فرزندان خود تأكید کنند در انتخاب دوستان اینترنتی با والدین مشورت کنند، چرا که دوستان برخط(آنلاین) معمولاً افرادی كه ادعا می كنند، نیستند.
این کارشناس با اشاره به اینکه حتماً به فرزندان تأکید شود، هرگز آدرس و شماره تلفن منزل و سایر اطلاعات شخصی نظیر نام و آدرس مدرسه خود را روی اینترنت اعلام نكنند، اظهار داشت: فرزندان باید بدانند که، شاید هر چیزی را كه در اینترنت مطالعه و یا مشاهده می كنند، درست نباشد.
مهندس رحمانی با بیان اینکه فراموش نشود، هنگام استفاده از موتورهاي جستجو، والدین حتماً در كنار فرزندان حضور داشته باشند، تصریح کرد: امكان دارد كلمات يافت شده در موتورهای جستجو مربوط به سايت هاي نامناسب باشد.
کارشناس رایانه واحد آمار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در بحث بازی هایی رایانه ای، با بیان اینکه این بازی ها در عین حالی که وسیله ای برای پُر کردن اوقات فراغت بوده و باعث سهولت در یادگیری علمی، مهارت حل مساله و افزایش دقت دیداری و تفکّر خلاق می شود، تأکید کرد: کندی رشد جسمانی، ضعف بینایی و خستگی چشم، تقویت حس پرخاشگری، انزوا طلبی، تنبلی جسم و ذهن، بروز چاقی و تیک های عصبی، منزوی شدن فرزندان، اُفت تحصیلی و کاهش تعاملات و مهارت اجتماعی فرزندان، تأثیرات منفی بازی های رایانه ای بر سلامت جسم و روان می باشد.
مهندس رحمانی به والدین توصیه کرد: بهتر است رايانه در محلي كه بتوان فعاليت هاي كودك را تحت نظر داشت - مثلا در گوشه ای از اتاق پذیرایی - قرار گیرد و اضافه کرد: در طول سال تحصيلي بهتر است از بازي هاي رايانه اي در روزهاي تعطيل و فقط روزي نيم ساعت استفاده شود و در ايام تابستان حداكثر روزي دو ساعت آن هم به صورت چهار نيم ساعت باشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان