۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین در دانش آموزان استفاده از حوله، شانه، روسري و مقنعه شخصي، از آلودگی به شپش جلوگیری می کند
کد خبر: ۱۶۷۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مرکز بهداشت قزوین

در دانش آموزان استفاده از حوله، شانه، روسري و مقنعه شخصي، از آلودگی به شپش جلوگیری می کند

سیمین هادیان کارشناس مسوول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: آموزش استفاده از حوله، شانه، بُرس، روسري و مقنعه شخصي به دانش آموزان، از آلودگی آنان به شپش جلوگیری می کند.

در دانش آموزان استفاده از حوله، شانه، روسري و مقنعه شخصي، از آلودگی به شپش جلوگیری می کند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، این کارشناس با اشاره به اینکه شانه كردن مرتب موها و حمام كردن می تواند عامل پیشگیری کننده در ابتلاء و انتقال شپش باشد، اظهار داشت: با آموزش والدین می توان از گسترش این بیماری در بین خانواده ها جلوگیری کرد.
هادیان با بیان اینکه تماس نزديك و طولاني مدت؛ شايع ترين و اصلي ترين راه انتقال شپش می باشد، تصریح کرد: رعايت بهداشت فردي می تواند از ابتلاء فرد به آن جلوگیری کند و ادامه داد: آموزش به خانواده ها بر عهده رابطان بهداشت مدارس می باشد که ارتباط نزدیکی با والدین دانش آموزان دارند.
طبق گفته این کارشناس، اطلاع رساني و آموزش گروه هاي هدف مانند: دانش آموزان، اولياء آنان، مربيان بهداشت و همچنین كاركنان بهداشتي از اهميت به سزايي برخوردار است.
گفتنی است، هادیان مطالب خود را در نشست جلسه آموزشي شپش (پديكلوزيس) که روز هفتم آذر 1392 برای مربيان و رابطان بهداشت مدارس نواحي آموزش و پرورش یک و دو در سالن اجتماعات مركز بهداشت شهيد بلنديان شهرستان قزوين برگزار شد، بیان کرد.
در این برنامه، درباره نحوه صحيح درمان و راه هاي جدا سازي افراد آلوده به شپش آموزش كامل داده شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان