۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین بسیج اساتید باید تقوی را در الویت برنامه های خود قرار دهد
کد خبر: ۱۶۶۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مقام معظم رهبری در استان:

بسیج اساتید باید تقوی را در الویت برنامه های خود قرار دهد

آیت الله باریک بین گفت: بسج اساتید باید تقوی را در الویت خود قرار دهد و در کلاس های آموزشی این اصل مهم را تبیین کنند.

 بسیج اساتید باید تقوی را در الویت برنامه های خود قرار دهد

به گزارش صبح قزوین به نقل از دفتر امام جمعه قزوین،آیت الله باریک بین در مراسم افتتاح دفتر کانون بسیج اساتید موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی شهید حسین لشگری در جمع اساتید این موسسه با اشاره به حضور ارتباط بین اساتید دانشگاه ها و دانشجویان را مهم ارزیابی کرده و اظهار کرد: امروز اساتید دانشگا ه های استان باید ارتباط نزدیکی با قشر دانشجو داشته باشند  زیرا  براخلاق و رفتار دانشجویان تاثیر  می گذارد.

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: امروزه دشمنان در تلاش هستند که قشر دانشجو را با مطرح کردن مبانی غیر اسلامی و شبهه در دین از اسلام منحرف  کنند در  نتیجه وظیفه اساتید دانشگاه ها بسیار سنگین خواهد بود.

امام جمعه قزوین نقش بسیج اساتید در دانشگاه ها ی کشور و استان را تاثیر گزار دانست و اظهار کرد: بسیج اساتید باید با دعوت از روحانیون حوزوی و ارتباط بیشتر دانشجویان و اساتید سبب بهره گیری از دیدگاه آن ها در مسایل مختلف دینی شوند.

نماینده مقام معظم رهبری با تاکید بر اصل تقوی میان اساتید دانشگاه ه ها خاطر نشان کرد: بسیج اساتید، باید تقوی را در الویت برنامه های خود قرار  دهد  زیرا خداوند  براین اصل مهم تاکید دارد.
در روایات مختلفی در خصوص داشتن تقوی به آن اشاره  کرده  تا بیشتر اساتید دانشگاه ها این اصل مهم را برای دانشجویان در کلاس ها تبیین کنند.

آیت الله باریک بین با توجه به فرا رسیدن ماه صفر تصریح کرد: در ماه صفر باید هم مانند ماه محرم، اساتید اهداف قیام امام حسین (ع) را برای نسل جوان تشریح کنند.

در ادامه این مراسم(مسئول کانون بسیج اساتید) جلال فارسی در خصوص فعالیت های این کانون توضیح داد: موسسه دارالفنون در سال 86 تاسیس شده و در حال حاضر 3 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در حال فراگیری دروس  بوده اند که  170 نفر آن ها اساتید ی هستند که در دانشگاه تدریس می کنند.

فارسی افزود: این دهمین کانون بسیج اساتید در حال شکل گیری است و آقایان و بانوان در این کانون عضو می باشند.

این مسئول به برگزاری و همایش ها یی نظیر تحول در علوم انسانی و تمدن نوین اسلامی در این موسسه اذعان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این دو  موضوع مهم  بوده تا با دعوت از اساتید برجسته کشوری  بتوانیم  این تاکید را برای دانشجویان تشریح کنیم.

در پایان دفتر کانون بسیج اساتید شهید لشگری توسط آیت الله باریک بین افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان