۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رایزنی رکن آبادی با رئیس حزب الکتائب لبنان
کد خبر: ۱۶۵۲۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رایزنی رکن آبادی با رئیس حزب الکتائب لبنان

منابع وابسته به حزب الکتائب لبنان از دیدار رهبر این حزب با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت و گفتگو درباره سوریه و موضوعات داخلی لبنان خبر دادند.

رایزنی رکن آبادی با رئیس حزب الکتائب لبنان
به گزارش صبح قزوين به نقل از پایگاه النشره، حزب الکتائب لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: امین الجمیل رئیس حزب الکتائب دعوت غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان برای میهمانی شام در منزلش پذیرفته است.

الجمیل در این دیدار ابراز اطمینان کرد که توافق ایران با کشورهای 5+1سرآغاز جدیدی از تقویت روابط ایران با جامعه بین المللی باشد و بر روابط آن با همه کشورها تاثیر بگذارد.

وی ابراز امیدواری کرد که ایران از این توافق برای تحکیم صلح در خاورمیانه و لبنان با توجه به نقش تاریخی و روابط آن با برخی طرفها به ویژه در لبنان استفاده کند.

بر اساس بیانیه حزب الکتائب طرفین همچنین اوضاع سوریه را مورد رایزنی قرار دادند و از گزینه های سیاسی و دیپلماتیک و برگزاری سریع نشست ژنو2 حمایت کردند و الجمیل موضع حزب الکتائب را بی طرفی لبنان از درگیری های جاری در سوریه و توقف در گیری ها در سوریه دانست.

در ادامه رکن آبادی موضع ایران را حمایت از وحدت ملی لبنان و ثبات آن دانست و ابراز امیدواری کرد که کابینه لبنان در اسرع وقت تشکیل شود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان