۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین آموزش نکات بهداشتی به خادمان و هئیت امنا مساجد و امام زادگان
کد خبر: ۱۶۲۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شبکه بهداشت ـ درمان بویین زهرا انجام داد؛

آموزش نکات بهداشتی به خادمان و هئیت امنا مساجد و امام زادگان

واحدهای بهداشت محیط و مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت ـ درمان شهرستان بویین زهرا با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، نشست آموزش نکات بهداشتی را برای خادمان و هیئت امنای مساجد و امام زادگان برگزار کرد.

آموزش نکات بهداشتی به خادمان و هئیت امنا مساجد و امام زادگان
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در این برنامه که روز چهارم آذر 1392 در روستای حسین آباد برگزار شد، مهندس لیلا رسولی کارشناس بهداشت محیط شبکه درباره موضوع بهداشت فردی و شرایط ساختمانی و ابزار کار این مکان ها گفت: خادمان باید کارت بهداشت داشته باشند و از روپوش کار ویژه آبدارخانه و آشپزخانه استفاده کنند.
ایشان ضمن توصیه به آنان درباره رعایت بهداشت فردی و سلامت – که از نکات مهم کار در اماکن عمومی به ویژه اماکن متبرکه می باشد – به رعایت نکات ایمنی، داشتن کپسول آتش نشانی دارای تاریخ شارژ و رعایت مسائل ایمنی مربوط به سیستم های گرمایشی و سرمایشی تأکید کرد و خواستار استفاده از ظروف یک بار مصرف گباهی - به ویژه گیاهی - در آیین های های مذهبی شد.
سعید زارعی کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر شبکه نیز به مناسبت هفته ملی دیابت درباره این بیماری و راه های پیشگیری از آن سخن گفت.
به گفته ایشان، این بیماری درمان قطعی ندارد اما با حداقل 30 دقیقه پیاده روی روزانه، کاهش وزن و افزایش مصرف میوه و سبزیجات می توان از ابتلاء به آن جلوگیری کرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان