۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین ورود اطلاعات پایه پرونده الکترونیک سلامت به بالای ۱۰۰ درصد رسید
کد خبر: ۱۶۲۶۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مهندس میرزابابایی معاون مرکز بهداشت قزوین:

ورود اطلاعات پایه پرونده الکترونیک سلامت به بالای ۱۰۰ درصد رسید

معاون مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: در راستای هدف تعیین شده توسط ریاست دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره سرعت دادن به کار ورود اطلاعات پایه پرونده الکترونیک سلامت در نقاط شهری دارای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان قزوین، پس از تأکید بر این مطلب در نشست پزشکان مراکز بهداشتی ـ درمانی روستایی در مهر ماه سال جاری، اجرای این کار با پوشش بالای ۱۰۰ درصد انجام شد.

ورود اطلاعات پایه پرونده الکترونیک سلامت به بالای ۱۰۰ درصد رسید
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مهندس مسلم میرزابابایی این مطلب را در نشست روز دوم آذر 1392 پزشکان مراکز بهداشتی ـ درمانی روستایی بیان کرد و اظهار داشت: ورود اطلاعات در نقاط روستایی نیز به 8/101 درصد رسیده است و تلاش برای ارتقای این وضعیت در نقاط شهری بالای 20 هزار نفر جمعیت و همچنین شهر قزوین ادامه دارد.
لزوم نظارت بر کار داروخانه ها توسط پزشکان مراکز بهداشتی ـ درمانی روستایی برای جلوگیری از دریافت وجوه اضافی از مردم، لزوم رعایت میانگین اقلام دارویی در نسخ دارویی توسط پزشکان مراکز یاد شده طبق ضوابط تعیین شده، توجه به اعلام مرخصی ها و نصب پاس ها در مکان مناسب و در معرض دید، ارجاع حداکثر 10 درصد بیماران به پزشکان متخصص توسط پزشکان مراکز مذکور و مخدوش نبودن نسخ دارویی برای کاهش کسورات بیمه ها، مواردی بود که در این نشست، مصوب شد.
در ادامه نشست، آقازمانی مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین درباره سه استراتژی مهم این واحد شامل: کاهش میزان اختلال رشد کودکان، افزایش میزان آموزش تغذیه تکمیلی عملی در مادران دارای کودکان زیر یکسال و افزایش بهبود تغذیه کوکان در برنامه مشارکتی ـ حمایتی سخن گفت.
ایشان همچنین تأکید کرد در برنامه آهن یاری که از روز اول آذر شروع شده است، پزشکان باید نظارت دقیق بر انجام آن داشته باشند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان