۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین احداث دو نیروگاه برق هسته ای در کراچی/ اسلام آباد سه سرکرده طالبان را آزاد کرد
کد خبر: ۱۶۲۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

احداث دو نیروگاه برق هسته ای در کراچی/ اسلام آباد سه سرکرده طالبان را آزاد کرد

احداث دو نیروگاه برق هسته ای در شهر کراچی، کشته و زخمی شدن شش نفر بر اثر دو تیراندازی در شهر حیدرآباد و آزادی سه نفر از سرکردگان طالبان از جمله رویدادهای اخیر پاکستان به شمار می رود.

احداث دو نیروگاه برق هسته ای در کراچی/ اسلام آباد سه سرکرده طالبان را آزاد کرد
به گزارش صبح قزوين ، رسانه های پاکستانی با اشاره به شرکت نواز شریف نخست وزیر این کشور در مراسم کلنگ زنی دو نیروگاه برق هسته ای در شهر کراچی گزارش دادند این پروژه با همکاری چین احداث می شود و هدف از آن تولید دو هزار و 200 مگاوات برق تا سال 2019 و تکمیل این پروژه در 27 ماه آتی است.

نواز شریف در این مراسم انرژی هسته ای را به عنوان بهترین راه حل برای جبران کمبود برق در پاکستان خواند و از شش پروژه مشابه در دست اقدام مهندسان پاکستانی و تصمیم اسلام آباد برای تولید 40 هزار مگاوات برق هسته ای خبر داد.

نخست وزیر پاکستان گفت: انجام چنین پروژه ای با مشارکت چین و تولید دو هزار و 200 مگاوات برق یک لحظه تاریخی در پاکستان بوده و می توان گفت یکی از گامهای بزرگ برای داشتن پاکستانی آزاد برداشته شده است و بسیار خوشحالم که پکن در این پروژه ما را یاری می کند.

در این مراسم سفیر چین در پاکستان، سید قائم علی‌ شاه سر وزیر ایالت سند، دکتر عشرت‌ العباد فرماندار ایالت سند، احسن اقبال وزیر دولت مرکزی و عنصر جاوید رئیس کمیسیون انرژی هسته‌ ای پاکستان در مراسم افتتاح این پروژه حضور داشتند.

خبر دیگر اینکه رسانه های پاکستانی گزارش دادند در جریان دو تیراندازی در شهر حیدرآباد در جنوب این کشور دست کم پنج پلیس کشته و یک فرد دیگر زخمی شدند.

اولین تیراندازی شب گذشته روی داد، زمانی که افراد مسلح ناشناس به سوی پلیس در شهر حیدرآباد مهمترین شهر ایالت سند تیراندازی کردند که بر اثر آن چهار نفر کشته شده و افراد مسلح نیز پس از این حمله متواری شدند.

همچنین در دومین حمله که مشابه حمله اول بود یک پلیس کشته و یک فرد دیگر زخمی شد و فرد مجروح نیز برای معالجه به بیمارستان منتقل شد که وضعیت جسمانی وی وخیم گزارش شده است.

رسانه های پاکستانی همچنین از آزادی ملا عبدالاحد جهانگیروال مشاور سابق ملا عمر، ملا عبدالمنان فرماندار سابق طالبان در ولایت هلمند و ملا یونس فرمانده سابق نظامی 3 نفر از سرکردگان طالبان افغانستان از سوی اسلام آباد به منظور تسهیل در روند صلح در منطقه خبر دادند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان