۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین ناراحتی و خوشحالی آقاحجت مبنای الهی داشت/ خون شهدای مدافع حرم اسلام را بیمه می کند
کد خبر: ۱۶۱۷۶۳ نویسنده: حجت الاسلام خضری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۹ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام خضری:

ناراحتی و خوشحالی آقاحجت مبنای الهی داشت/ خون شهدای مدافع حرم اسلام را بیمه می کند

حجت الاسلام خضری گفت: خون شهیدان مدافع حرم اسلام را بیمه کرده و استمرار انقلاب اسلامی تا ظهور منوط به ریخته شدن این خون‌هاست.

ناراحتی و خوشحالی آقاحجت مبنای الهی داشت/ خون شهدای مدافع  حرم اسلام را بیمه می کند

حجت السلام سید مهدی خضری خطیب و واعظ قزوینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ،  اظهارکرد: عده‌ای فکر می‌کنند چون حجت اسدی شهید شده، شخصیت او بزرگنمایی و فراتر از واقعیت معرفی می‌شود؛ اما حقیقت این است که طی زمان حیات شهید نیز در خیلی از جلسات در نبود ایشان، صحبت از اخلاق، رفتار و صداقت شهید اسدی مطرح بود.

وی اخلاص عملی را ویژگی بارز این شهید بزرگوار معرفی کرد و گفت: شهید اسدی علم و عمل را با هم داشت اما تظاهر به فضل و دانایی نمی‌کرد، او همیشه با دقت به حرف‌های دیگران گوش می‌داد و از نظرات دیگران استفاده می‌کرد، ناراحتی و خوشحالی‌اش مبنای الهی داشت.

خطیب و واعظ قزوینی ابراز کرد: به برکت نَفَس و اخلاق شهید اسدی، هیئت حسین جان از شلوغ‌ترین هیئت‌ها بود در حالی که کمترین تبلیغ را در سطح شهر داشت، شهید اسدی گاهی تبلیغات را برای حفظ شعائر اسلامی انجام می‌داد.

وی در ادامه افزود: هرگز به دنبال تبلیغی برای نام خود و اسم و رسم نبود، اگر کاری می‌کرد و به نام شخص دیگری تمام می‌شد، برایش اهمیتی نداشت.

 خضری با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که "ما برای درک کامل ارزش راه شهیدانمان راه زیادی را باید طی کنیم و در تاریخ آیندگان‌مان باید آن را جستجو کنیم" اذعان کرد: امروز هم ما برای فهم فلسفه شهادت مدافعین حرم، باید منتظر آینده باشیم.

 وی بیان کرد: مدافعان حرم نتوانستند در برابر ظلمی که به مردم سوریه می‌شود بی‌تفاوت باشند و برای دفاع از حرم به عنوان نماد شیعه و حفظ سنگر مبارزه با اسرائیل به سوریه رفتند.

خضری با اشاره به نگاه خواص نسبت به شهادت مدافعان حرم عنوان کرد: این دیدگاه وجود دارد که خون شهیدانی مانند شهید اسدی از موضوع امنیت فراتر رفته و اسلام را بیمه کرده و استمرار انقلاب اسلامی تا ظهور منوط به ریخته شدن این خون‌هاست.

وی در ادامه اضافه کرد: خون شهیدان درس مقاومت به جهانیان می‌دهد یعنی روحیه مقاومت در جبهه مستضعفان ایجاد می‌کند و جامعه را برای ظهور آماده می‌سازد.

خضری گفت: افرادی مانند شهید اسدی نسلی هستند که جنگ را درک نکردند اما شاید همین افراد درک بهتری از جهاد نسبت به اشخاصی که در جبهه حضور داشتند،کسب کردند و خدا مزد این نسل را با شهادت می‌دهد.

وی با اشاره به این پرسش که شاید برخی سوال کنند که چرا حجت اسدی رفته است؟ ابراز کرد: عزت دین خدا در حفظ اصل ولایت و جایگاه آن است دلیل روشن این است که در واقعه کربلا در کنار امام حسین(ع) بودن، دلیل نمی‌خواهد بلکه نرفتن عذر می‌خواهد و تا ابد سوال تاریخ از کربلا نرفته‌هاست.

خضری بیان کرد:کسانی که نگاه مادی به دنیا دارند و همچنین کسانی که فهمشان از دین به مسائل ظاهری محدود می‌شود، حرکت شهید حجت را درک نمی‌کنند.

وی در پایان با اشاره به ویژگی شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری ویژگی بسیاری از شهدای مدافع حرم این است که اغلب آن‌ها در شرایط سنی هستند که دارای زن و فرزند می‌باشند و تعلقات زیادی به دنیا دارند و در بین شهدای مدافع حرم، معدودندکسانی که 3 فرزند داشته باشند و این یک مزیت مهم شهید اسدی است که از تمام دلبستگی‌هایش برای این راه گذشت.

 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان