۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین امروز صحنه نبرد از ميدان نظامي به عرصه فرهنگي انتقال يافته است
کد خبر: ۱۶۱۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

موسوی:

امروز صحنه نبرد از ميدان نظامي به عرصه فرهنگي انتقال يافته است

فرماندار آوج گفت: بسيجي هوشمند بايد بيش از هرچيز به اين مطلب بيانديشد كه امروز صحنه نبرد از ميدان نبرد نظامي به عرصه فرهنگي انتقال يافته است.

امروز صحنه نبرد از ميدان نظامي به عرصه فرهنگي انتقال يافته است
به گزارش صبح قزوین به نقل از آوای آوج، سید عبداله موسوی در جمع بسیجیان واعضاء هیئت عاشقان ثارالله شهرستان آوج باتبریک هفته بسیج وگرامیداشت شهدای انقلا ب اسلامی گفت:هفته بسیج، هفته بزرگداشت جان فشانی های عاشقانه و تلاش ها و مجاهدت های مخلصانه ای است که برای سربلندی اسلام ناب محمدی (ص) و ایران اسلامی صورت گرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: بی شک فرمان رهبر کبیر انقلاب مبنی بر تشکیل بسیج مستعضفان در شرایطی که انقلاب شکوهمند اسلامی از هرسو مورد تهاجم دشمن قرار گرفته بود، حرکتی آگاهانه درجهت خنثی سازی این توطئه ها و هوشمندی دوراندیشانه برای حفظ دستاوردهای انقلاب در آینده بود.
فرماندار آوج عنوان داشت:امروز تفکر بسیج با تدابیر آگاهانه رهبر فرزانه انقلاب تنها مختص دوران دفاع مقدس نیست بلکه به اندازه ای در میان مردم راه یافته که نمایندگان برجسته ای در میان قشرهای مختلف دارد و به مفهوم والای پیوند ناگسستنی امت با ولایت بدل گشته است .
موسوی با اشاره به نقش آفرینی‌ها و کارکردهای سترگ بسیج و بسیجیان در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی، فرهنگی، هنری، و محرومیت زدایی که بر تارک آن “حماسه 8 سال دفاع مقدس” می‌درخشد؛ این نهاد را به مثابه الگویی کارآمد در عرصه‌های مختلف- بویژه در عرصه دفاعی- فراروی ملل و جوامع مستقل، آزادی خواه و حق طلب، بویژه هسته‌های مقاومت ضد استکباری و ضد صهیونیستی، قرار داده است که نمونه‌های بارز آن در صحنه مقاومت و پایداری پیروزمندانه حزب الله لبنان و حماس فلسطین در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه و نیز مقابه ملت و دولت سوریه برابر تروریست‌های تکفیری و سلفی پدیدار شده است.
فرماندار آوج گفت:دشمن روزگاري اميد داشت تا در عرصه نظامي، انقلاب را شكست دهد اما ديري نپاييد كه به اشتباه خويش پي برد و فهميد ملت مسلمان ايران با اين توان و قدرت نامحدود، شكننده نيست و از پاي در نخواهد آمد.
سپس سعي كرد تا در عرصه اقتصادي ملت را محصور كند و به گمان خويش در تنگناي فقر آن‌ها را از بين ببرد ولي مقاومت مردم با ايمان در مقابل مشكلات اقتصادي و تلاش بسيجيان در عرصه اقتصادي، اين نقشه دشمن را هم نقش بر آب كرد.
در نهايت دشمن به اين نتيجه رسيد كه تنها چاره آن‌ها در عرصه فرهنگي است و فقط از راه فرهنگ‌ مي‌توانند اين ملت را نابود كنند، از اين‌رو تمام تلاش خود را صرف اين كردند تا نيروهاي فعال و كارآمد جامعه را از لحاظ فرهنگي ضعيف و سست كنند و متأسفانه كم و بيش موفقيتهايي نيز بدست آوردند.
مهم آن است كه بسيج و تفكر بسيجي چه نقشي را مي‌تواند در تحولات فرهنگي سياسي جامعه ايفا كند.
موسوی بااشاره به اولویت امروز بسیجیان گفت: بسيجي هوشمند بايد بيش از هرچيز به اين مطلب بيانديشد كه امروز صحنه نبرد از ميدان نبرد نظامي به عرصه فرهنگي انتقال يافته است.
علاوه بر اين‌كه در عرصه صنعتي و كشاورزي و عمراني تلاش خودش را انجام مي‌دهد، بايد متوجه باشد كه نوك پيكان دشمن امروز متوجه عرصه فرهنگي است و اگر موفقيتي هر چند كم در اين عرصه بدست آورد، براي او بزرگترين پيروزي خواهد بودبنابراين نخستين وظيفه بسيجي در اين عصر كسب آگاهي از اهميت نبرد فرهنگي و درك موقعيت خطير فرهنگ بسيجي است وتوجه به اين‌كه دشمن تمام تلاشش را براي نابودي اين فرهنگ به كار گرفته است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان