۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین بازي با آمريکا هنوز لغو نشده است
کد خبر: ۱۶۱۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کفاشيان:

بازي با آمريکا هنوز لغو نشده است

رييس فدراسيون فوتبال مي‌گويد افراد زيادي به او قول داده‌اند تا در انتخاب ميزباني جام ملت‌هاي آسيا در سال ۲۰۱۹ از ايران حمايت کنند. او همچنين مي‌گويد AFC هم به هيچ وجه ضرورت امکان حضور بانوان در استاديوم‌ها را به عنوان يکي از پيش‌شرطهاي ميزباني ايران مطرح نکرده است.

بازي با آمريکا هنوز لغو نشده است
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، علي کفاشيان درباره شرايط نامزدي ايران براي ميزباني جام ملت‌هاي آسيا و اينکه کنفدراسيون فوتبال آسيا گفته بايد براي کسب ميزباني، خانم‌ها اجازه ورود به استاديوم‌ها را پيدا کنند، اظهار کرد: AFC در هر صورت از ما به عنوان يکي از کشورهايي که همه مدارکش کامل بوده، ياد کرده و اين نشان مي‌دهد که ما هيچ مشکلي نداريم و وارد مرحله بعدي شده‌ايم.
خوشحاليم که با وجود زحمت‌ها و سختي‌ها توانستيم مدارک‌مان را کامل تحويل دهيم.
من حتي شنيده‌ام که برخي از کشورها هنوز مدارک‌شان کامل نيست و اين در حالي است که ما به مرحله بعد راه پيدا کرده‌ايم و مرحله بعد نيز بازديد AFC است و ما در اين خصوص با تعداد زيادي از فدراسيونهاي عضو هم صحبت کرده‌ايم و نظرات‌شان را هم گرفتيم و قول حمايت از ما را داده‌اند.
من اميدوار هستم که گرفتن اين ميزباني را به صورت جدي دنبال کنيم.
اين در حالي است که برخي از کشورها که کانديداي ميزباني هستند، از طرف دولت‌هايشان خيلي حمايت مي‌شوند و من اميدوار هستم که به موقع ما نيز اين حمايت را داشته باشيم و بتوانيم ميزباني را کسب کنيم.
وي دوباره تاکيد کرد: موضوع حضور بانوان در ورزشگاه صحت ندارد و AFC چيزي از ما نخواسته و تمام مدارک ما کامل است.
رييس فدراسيون فوتبال درباره بحث پاداش تيم فوتبال ساحلي ايران گفت: ان‌شاءالله بعد از بازگشت به ايران در اين خصوص تصميم‌گيري خواهيم کرد.
اعطاي پاداش قطعي است اما درباره چگونگي و ميزان آن پس از بازگشت به ايران همه جوانب را بررسي کرده و در اين‌باره تصميم‌گيري خواهيم کرد.
وي درباره صحبت‌هاي نبي که گفته بازي تيم ملي با آمريکا مقدور نيست، گفت: اين طور نيست.
بازي با آمريکا را هنوز کنار نگذاشته‌ايم.
اتفاقا آمريکا کشوري است که نزديک آمريکاي جنوبي و برزيل است و ما در برنامه‌هايمان بازي تدارکاتي با آمريکا را در نظر گرفته‌ايم و بعد از قرعه‌کشي احتمالا آنجا تورنمنتي خواهد بود که ما اميدواريم در آنجا بازي تدارکاتي داشته باشيم.
وي درباره بازي با اسپانيا و پرتغال گفت: احتمال اين وجود دارد که در اسپانيا و پرتغال بازي تدارکاتي انجام دهيم ولي اينکه با تيم ملي اين دو کشور بازي کنيم، مشخص نيست.
به هر حال اسپانيا و پرتغال جزو کانديداهايي هستند که ما در آنجا بازي تدارکاتي برگزار مي‌کنيم و ما دنبال کشورهاي خوبي هستيم که بازي تدارکاتي با آن‌ها برگزار کنيم و هنوز درخصوص بازي با تيم ملي پرتغال و اسپانيا بحثي نشده و به صورت جدي دنبال آن نيستيم.
وي درباره بازي‌هاي تدارکاتي تيم ملي تا پايان سال 92 و برنامه‌ريزي در اين خصوص گفت: ان‌شاءالله بعد از قرعه‌کشي بلافاصله سراغ برنامه‌ريزي براي بازي تدارکاتي مي‌رويم.
تيم‌هاي مختلفي هستند که براي بازي تدارکاتي پيشنهاداتي داده‌اند اما در نهايت تصميم‌گيري در اين‌باره به بعد از قرعه‌کشي موکول شده است.
کفاشيان درباره اينکه با توجه به سيدبندي‌ احتمالي جام جهاني مي‌توان از هم‌اکنون نيز براي بازي‌هاي تدارکاتي برنامه‌ريزي کرد گفت: به هر حال کادر فني بايد در اين خصوص به ما اعلام نظر بکند.
به عنوان مثال 5 کشور را معرفي کند و بگويد که ما با اين کشورها بازي تدارکاتي مي‌خواهيم و ما هم تلاش کنيم تا يکي دو تا از آن‌ها بشود.
فعلا هيچ چيزي در اين باره قطعي نشده است.
براي بازي‌هاي تدارکاتي هم تيم‌هاي اروپايي مد نظر ما هستند هم تيم‌هاي آفريقايي و هنوز هيچ چيزي در اين خصوص قطعي نشده است.
وي درباره جلسه مشترک با کي‌روش و تاج و توافقات انجام گرفته نيز گفت: ما در جلسه‌اي که با آقاي تاج داشتيم، ايشان در سازمان ليگ کمال همکاري را با ما دارند تا بتوانيم بازي‌هاي تدارکاتي را براي تيم ملي بگذاريم و ان‌شاءالله سعي مي‌کنيم که تا پيش از عيد حتما دو بازي را داشته باشيم.
رييس فدراسيون فوتبال درباره صحبت‌هاي کي‌روش که گفته بعد از 20 فروردين تمام بازيکنان‌ ملي‌پوش را مي‌خواهد در اختيار داشته باشد و با توجه به اينکه در ارديبهشت‌ استقلال و سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا بازي خواهند داشت، آيا شما با مسئولان اين دو تيم صحبت کرده‌ايد که بازيکنان خود را در اختيار تيم ملي قرار دهند، گفت: من يک صحبت‌هاي اوليه را با باشگاه استقلال در اين باره داشته‌ام چون استقلال بازيکنان ملي‌پوش زيادي را در اختيار دارد.
صحبت‌هاي اوليه انجام شده است و باز در اين باره با اين دو باشگاه مذاکره خواهيم کرد و از آن‌ها خواهيم خواست تا بازيکنان خود را در اختيار ما قرار دهند چون بالاخره ما هر سال ليگ قهرمانان آسيا را داريم اما هر سال تيم ملي ما به جام جهاني نمي‌رود و ما مي‌خواهيم اولويت را به تيم ملي بدهيم.
قطعا اگر اين کمک را به ما بکنند، تيم ملي ما مي‌تواند نتيجه خيلي بهتري بگيرد و اين مي‌تواند در رنکينگ باشگاه‌ها نيز تاثير بگذارد.
درباره اين موضوع من به صورت جدي با باشگاه‌ها وارد مذاکره مي‌شوم.
طبق صحبت‌هايي که به صورت شفاهي انجام شده، آن‌ها قول کمک داده‌اند.
کفاشيان درباره مذاکره با AFC درباره تعويق بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به بعد از جام جهاني گفت: در اين باره AFC موافقت نکرده است که بازي‌ها را به بعد از جام جهاني موکول کند.
تقويم بازي‌ها تاييد شده و به تصويب هيات رييسه هم رسيده بنابراين بازي‌ها سر وقت آن برگزار مي‌شود.
وي درباره انتخاب سرمربي تيم اميد گفت: تيم اميد بايد کم‌کم بازي‌هاي جدي خود را شروع کند.
تيم اميد ما براي سال آينده در بازي‌هاي گوانگجو شرکت خواهد کرد و ما بايد با انتخاب مربي آماده‌سازي تيم را شروع کنيم.
ترجيح ما اين است که يک مربي خارجي خوب بياروريم اما محدوديت بودجه داريم و هزينه گران مربي خارجي را نمي‌توانيم تامين کنيم و شايد مربي داخلي براي تيم انتخاب کنيم.
ان‌شاءالله در جلسه هفته آينده در اين خصوص تصميم‌گيري مي‌کنيم.
کفاشيان در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه ظاهرا کميته ملي المپيک موافق انتخاب سرمربي خارجي براي تيم ملي اميد است، گفت: اگر بودجه‌شان برسد که خيلي هم خوب است.
فدراسيون در اين باره تصميم‌گيري مي‌کند اما اگر آن‌ها نيز اين بودجه را در اختيار ما بگذارند مي‌توانيم تسهيلات بيشتري در اختيار تيم قرار دهيم.
موضوع فقط آوردن مربي خارجي نيست.
اگر ما مربي خارجي بياوريم بايد کارهاي تدارکاتي زيادي نيز در کنار آن انجام دهيم.
اگر کميته ملي المپيک مربي خارجي را تامين کند، ما هم تدارکات داخلي را تامين مي‌کنيم.
وي درباره اينکه آيا گزينه‌هاي داخلي شما براي سرمربي‌گري تيم اميد مربياني چون علي دوستي‌مهر،‌ عليرضا منصوريان يا اکبر محمدي هستند، گفت: دوستي‌مهر که مربي جوانان ما است.
منصوريان هم مربي تيم زير 22 سال ما است اما ما از وجود آقاي محمدي با توجه به شناختي که از ايشان داريم، حتما استفاده خواهيم کرد.
اما اين‌ها گزينه‌هاي من نيستند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان