۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین ۱۱ کشته و زخمی بر اثر انفجار بمب در خوست/ اختلاف اعضای لویه جرگه درباره پیمان راهبردی
کد خبر: ۱۵۹۹۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

۱۱ کشته و زخمی بر اثر انفجار بمب در خوست/ اختلاف اعضای لویه جرگه درباره پیمان راهبردی

کشته و زخمی شدن ۱۱ نفر بر اثر انفجار دو بمب در شهر خوست، انفجار بمب در ننگرهار و اختلاف اعضای لویه جرگه درباره پیمان راهبردی واشنگتن و کابل از جمله رویدادهای اخیر افغانستان به شمار می رود.

۱۱ کشته و زخمی بر اثر انفجار بمب در خوست/ اختلاف اعضای لویه جرگه درباره پیمان راهبردی
به گزارش صبح قزوين به نقل از شینهوا، یک مقام افغانی اعلام کرد که بر اثر انفجار دو بمب در شهر خوست در 150 کیلومتری جنوب شرق شهر کابل یک افغانی کشته و 10 فرد دیگر از جمله هفت غیرنظامی و سه پلیس زخمی شدند.

اولین بمب در یک ارابه دستی کار گذاشته شده بود که از دستگاه کنترل از راه دور کنترل می شد و بر اثر آن یک سرباز کشته و هفت فرد دیگر زخمی شدند.

همچنین هنگامیکه پلیس در محل حادثه حاضر شد، دومین انفجار روی داد و بر اثر آن سه پلیس زخمی شدند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارها را که همزمان با برگزاری نشست لویه جرگه با هدف بررسی پیمان راهبردی واشنگتن و کابل روی داده است، برعهده نگرفته است.

خبر دیگر اینکه پلیس افغانستان اعلام کرد که یک بمب امروز یکشنبه در ولایت ننگرهار در شرق این کشور منفجر و باعث زخمی شدن دو نفر شد.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: طالبان مسئول انفجار بمب کنار جاده ای بوده است.

همچنین رسانه ها از حمایت بیشتر اعضای لویه جرگه از پیمان راهبردی واشنگتن و کابل خبر داده و اعلام کردند که امضای این توافق منافع ملی کشور را در نظر گرفته است.

البته با وجود آنکه چهار روز از برگزاری نشست لویه جرگه می گذرد، برخی از هیئت های عالیرتبه مخالفت خود را با برخی از بندهای این توافق اعلام کرده و تاکید کردند که امضای توافق امنیتی با آمریکا به ارزشهای مذهبی و ملی افغانستان آسیب می زند.

در همین حال عبدالستار مبارز یکی از اعضای لویه جرگه خواستار تاخیر در امضای پیمان راهبردی واشنگتن و کابل شد و گفت: امضای توافق امنیتی با آمریکا باعث دشمنی برخی از کشورهای منطقه با افغانستان می شود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان