۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین بيشترين آمار حيوان گزيدگي در استان مربوط به سگ گزيدگي است
کد خبر: ۱۵۹۷۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نشست كنترل و پيشگيري بيماري‌هاي مشترك انسان و حيوان؛

بيشترين آمار حيوان گزيدگي در استان مربوط به سگ گزيدگي است

پنجمين نشست كنترل و پيشگيري بيماري‌هاي مشترك انسان انسان و حيوان با موضوع خطر گازگرفتگي و بيماري هاري در اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين برگزار شد.

بيشترين آمار حيوان گزيدگي در استان مربوط به سگ گزيدگي است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين، عبدالحسين مظفري رييس اداره نظارت و پايش بر امور حيات وحش اين اداره كل در نشست فوق اظهار داشت: يكي از چالش‌هاي اساسي در استان موضوع سك‌هاي ولگرد و شيوه دريافت مواد غذايي و تغذيه آنها و شيوع بيماري‌هاي مشترك بين انسان و حيوان از طريق آنها است.
عبدالحسين مظفري با اشاره به بالا بودن آمار گربه گزيدگي استان نسبت به ميانگين كشوري، تصريح كرد: بيشترين حيوان گزيدگي مربوط به سگ و بالاترين ميزان آن متعلق به سگ‌هاي صاحب دار مي‌باشد.
وي بيان داشت: ما در زمينه تجميع اطلاعات بيماري هاي مشترك خلا داريم و لازم است اطلاعات را در كنار هم قرار دهيم و ادارات كل دامپزشكي، حفاظت محيط زيست و دانشگاه علوم پزشكي به صورت ماهيانه آمارشان را در اين زمينه براي هم ارسال كنند.
نشست بيماري ها 1 مظفري تاكيد كرد: موضوعات كنترل جمعيت سگ‌هاي ولگرد به شيوه عقيم سازي و رهاسازي در جمعيت گونه‌هاي نر توسط شهرداري‌ها در شهرها و روستاهاي داخل محدوده‌هاي شهري با توجه به دستورالعمل جمع‌آوري و اتلاف سگ‌هاي ولگرد، كنترل و بهبود جايگاه‌هاي زباله شهري و روستايي و محصور نمودن آنها توسط شهرداري ها و بخشداري ها و دهياري ها در كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان، مطرح و تصميم گيري خواهد شد.
گفتني است اين نشست با حضور نمايندگاني از ادارت كل حفاظت محيط زيست، دامپزشكي و دانشگاه علوم پزشكي در محل سالن جلسات اداره كل محيط زيست استان قزوين برگزار شد و مقرر شد در نشست هاي آتي از نمايندگان استانداري، شهرداري و مديريت پسماند حسب نياز دعوت به عمل آيد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان