۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین از دو پژوهشگر قزويني در حوزه ميراث فرهنگي در قزوين تجليل شد
کد خبر: ۱۵۹۷۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همزمان با بيست و يكمين دوره هفته كتاب؛

از دو پژوهشگر قزويني در حوزه ميراث فرهنگي در قزوين تجليل شد

همزمان با بيست و يكمين دوره هفته كتاب؛ مراسم تجليل از دو پژوهشگر در حوزه ميراث فرهنگي استان قزوين تجليل به عمل آمد.

از دو پژوهشگر قزويني در حوزه ميراث فرهنگي در قزوين تجليل شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان قزوين، حميد رضا قاسمي مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با اعلام اين خبر گفت: حوزه فرهنگ كشور به فرمايش مقام معظم رهبري مظلوم است و افرادي كه در اين حوزه فعاليت مي‌كنند به راستي ايثارگرند.
قاسمي نقش كتاب را در ميزان آگاهي جامعه مهم خواند و افزود: كتاب و نقش آن در جامعه بر كسي پوشيده نيست و علم و انديشه مديون پژوهشگران و محققاني است كه با سعي و كوشش خود تلاش كرده‌اند تا با جمع آوري منابع،‌ مستند سازي، مطالعات ميداني و.
.
.
در جهت پيشرفت علم و دانش گام مهمي بردارند كه بايد زحمات اين افراد را ارج نهاد و با كمك به آنها زمينه را براي توسعه فرهنگي در اين حوزه فراهم نمود.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي صورت گرفته در حوزه‌هاي مختلف ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري استان قزوين از دو پژوهشگر قزويني به نام مهدي نورمحمدي و مهرزاد پرهيزگاري تقدير كرد و اظهار داشت: قزوين مهد بزرگاني چون علامه محمد قزويني،‌ علامه دهخدا، دكتر سيد محمد‌ دبير سياقي و .
.
.
است كه افتخار استان بوده و كتابخانه ميراث فرهنگي نيز مزين به نام بلند آوازه دهخداي ثاني دبير سياقي مي باشد و ما اميدواريم با ايجاد فضاي تخصصي براي استان بتوانيم در حوزه فرهنگ گام موثري برداريم.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين يادآور شد: مهدي نور محمدي از جوانان پركار در عرصه فرهنگ بوده و با چاپ كتاب‌هايي با عناوين: مشاهير قزوين، سرآغاز عكاسي در قزوين،‌ تئاتر و سينما در قزوين،‌ سرگذشت موسيقيدانان قزوين،‌ قزوين در انقلاب مشروطيت ،‌ قزوين از بلديه تا شهرداري و.
.
.
به تاريخ و فرهنگ قزوين با جمع‌آوري اسناد و مدارك كمك كرده و مهرزاد پرهيزگاري نيزمدير اسبق پايگاه شهر تاريخي قزوين نيز با چاپ كتاب يادگار ماندگار،‌ مقالات قزوين، مهمانخانه قزوين در حوزه ميراث فرهنگي نقش به‌سزايي داشته و منابعي مهم را براي علاقمندان فراهم نموده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان