۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فضایی شد
کد خبر: ۱۵۹۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فضایی شد

میکروماهواره "آریان" ساخت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در سومین دوره مسابقات بین المللی کن ست ایران ، موفق به کسب دو عنوان قهرمانی گردید.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فضایی شد

به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، میکروماهواره "آریان" ساخت دانشجویان  دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در سومین دوره مسابقات بین المللی کن ست ایران ، موفق به کسب دو عنوان قهرمانی گردید.

تیم هایی از دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، پژوهشکده سامانه های ماهواره دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ، مرکزتحقیقات فناوری فضایی،دانشگاه آزاد کرج، دانشگاه قاهره ، در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

 مهرداد ارژنگ سرپرست تیم آریان در خصوص قابليت هاي اين میکروماهواره گفت:

میکروماهواره دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، قابلیت قرارگیری در ارتفاعات بالا را دارد و میتواند فیلم برداری و تصویر برداری انجام دهد و به صورت آفلاین و آنلاین فیلم و عکس را به ایستگاه زمینی ارسال نماید.
همچنین این میکروماهواره قابلیت حمل کپسول زیستی و اندازه گیری شرایط محیطی موجود را دارا می باشد.

سومین دوره‌ی مسابقات بین المللی کن‌ست ایران که از 14 بهمن ماه 1391 و با ثبت‌نام تیم‌ها آغاز شده بود، با برگزاری فاز پایانی در سه روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه 27 تا 29 آبان ماه سال 92به پایان رسید.
در روز اول ضمن مراسم افتتاحیه در پژوهشگاه فضایی ایران، تیم‌ها به نمایش پوسترهای خود پرداختند.
در روز دوم و در فرودگاه آزادی آبیک، عملیات کن‌ست‌ها پس از رهاسازی از بالن در ارتفاع حداکثر 500 متری ارزیابی شده و در نهایت در روز سوم نتایج مسابقات پس از بررسی خروجی‌های تیم‌ها که در قالب ارائه‌های آن‌ها بیان گردید، اعلام شد.

در این مسابقات 17 تیم در 4 گروه مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند که نتایج نهایی به شرح زیر می‌باشد:

در دسته‌ی کلاسیک و ماموریت تصویربرداری تیم آریان 2 دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین مقام نخست را کسب کرد و تیم ژوبین دانشگاه صنعتی اصفهان به مقام دوم رسید.

در دسته‌ی حرفه‌ای و ماموریت بازیابی آلفا نیز تیم آریان 3 از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به مقام نخست دست یافت و تیم پلوتون از واحد علوم و تحقیقات تهران به مقام دوم رسید.

تیم کن ست آریان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ، با 2 عنوان قهرمانی در دسته کلاسیک و حرفه ای به عنوان پرافتخارترین تیم حاضر در مسابقات شناخته شد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان