۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین ۳۲ هزار کیلوگرم نمک غیر مجاز در استان قزوین جمع آوری شد
کد خبر: ۱۵۷۲۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي:

۳۲ هزار کیلوگرم نمک غیر مجاز در استان قزوین جمع آوری شد

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي قزوین گفت: حدود ۳۲ هزار کیلوگرم نمک تصفیه نشده و غیرمجاز توسط بازرسان بهداشت محیط استان جمع آوری شده است.

۳۲ هزار کیلوگرم نمک غیر مجاز در استان قزوین جمع آوری شد

به گزارش صبح قزوین، سعید اسکویی گفت: با بررسي هاي انجام شده در 6 ماهه اول امسال مقدار 5/98 درصد از نمک ها مصرف شده در استان از نوع تصفيه شده، مقدار 2/1 درصد تصفيه نشده و 2/.
درصد فاقد يد بوده است.

وی اعلام کرد: حدود 32 هزار کیلوگرم نمک تصفیه نشده و غیرمجاز توسط بازرسان بهداشت محیط استان در 6 ماهه اول سال جاری جمع آوری شده است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي قزوین؛ نسبت به مصرف نمک دريا، نمک هاي تصفيه نشده و سنگ نمک در تهيه غذا به شهروندان هشدار داد و اضافه کرد: اين نمک ها براي بدن مضر بوده و باعث اختلالات کليوي، کبدي و ابتلا به سرطان مي شود.

اسکویی اظهار کرد: براساس معيارهاي سازمان جهاني بهداشت در کنترل اختلالات ناشي از کمبود يد بايد بيش از 90 درصد خانوارها از نمک يددار استفاده کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاخص های نمک مصرفی مناطق روستایی استان در سال 91 نشان می دهد 100 در صد خانوارهای روستایی از نمک یددار استفاده می کنند.

مواد نامحلول  مانند شن، ماسه و خاک و مواد آلوده کننده که جهت استخراج از معدن استفاده می شود و مواد محلول نظیر سختی (کلسیم و منیزیوم) سولفات و فلزات سنگینی از قبیل سرب، جیوه، ارسنیک، کادمیوم و .
.
.
می باشند.
 وجود این ناخالصی ها در نمک می تواند منجر به بروز عوارض نامطلوب در اندام های گوارشی، کلیوی و کبدی شده و در مواردی ایجاد مسمومیت نماید.

انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان