۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین مذاکرات ژنو ربطی به امنیت اسرائیل ندارد/ برای رسیدن به توافق با ایران تلاش می کنیم
کد خبر: ۱۵۶۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مذاکرات ژنو ربطی به امنیت اسرائیل ندارد/ برای رسیدن به توافق با ایران تلاش می کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی در پاسخ به فرافکنی های نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد : بر خلاف آنچه نتانیاهو می گوید، مذاکرات ژنو امنیت اسرائیل را به خطر نمی اندازد.

مذاکرات ژنو ربطی به امنیت اسرائیل ندارد/ برای رسیدن به توافق با ایران تلاش می کنیم
به گزارش صبح قزوين به نقل از جرزوالیم پست، "جان کری" که به همراه"احمد داوداوغلو" همتای ترک خود در کنفرانس خبری مشترک سخن می گفت، در ادامه انتقاد از نتانیاهو افزود : برخلاف آنچه که گفته می شود مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران سبب کاهش تهدیدهای پیش روی اسرائیل می شود .
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود : من احترام زیادی برای نگرانی های نتانیاهو قائل هستم، اما حاضرم به این دوستان خود و هر شخص دیگری اطمینان بدهم که آنچه ما در حال انجام دادن آن هستیم امنیت اسرائیل را به خطر نمی اندازد.
بر اساس گفته های کری، مذاکرات ژنو که سعی در رسیدن به توافق "گام اول" دارد از ایران می خواهد که ثابت کند برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است.
وی در مورد مذاکرات پیش رو که قرار است از چهارشنبه 29 آبان در ژنو آغاز شود نیز گفت : من هیچ انتظاری از این مذاکرات ندارم به جز اینکه ما با حسن نیت وارد مذاکره شده و تلاش می کنیم تا به توافق "اولین گام" برسیم.
کری پیشتر اعلام کرده بود که اطمینان می دهد ظرف هفته های آتی کشورهای 1+5 و ایران به توافق می رسند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان