۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین از کريمي مي‌خواهم پرسپوليس را همراهي کند
کد خبر: ۱۵۶۲۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رويانيان:

از کريمي مي‌خواهم پرسپوليس را همراهي کند

مديرعامل باشگاه پرسپوليس از علي کريمي دعوت کرد اين تيم را در ديدار با ميلان همراهي کند.

از کريمي مي‌خواهم پرسپوليس را همراهي کند
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، مديرعامل باشگاه پرسپوليس علاوه بر پاسخگويي به خبرنگاران در نشست خبري امروز بعد از نشست خبري هم در جمع خبرنگاران صحبت کرد تا نشان دهد در هر شرايطي مي تواند پاسخگوي خبرنگاران باشد و براي سوالات تکراري هم جواب جديد داشته باشد.
محمد رويانيان در ابتداي مراسم عقد قرارداد با اسپانسر ديدار پرسپوليس و ميلان اظهار داشت: ما براي برگزاري چنين بازي چند ماه است که در حال پيگيري هستيم و در بخش اول از مسئولان ميلان خواستيم نقطه نظراتشان را به ما ارائه کنند.
در بخش‌هاي بعدي به دنبال اين مسئله بودم که براي اين مسابقه اسپانسر پيدا کنم که خوشبختانه با شرکت کانون ايران نوين توافقاتي صورت گرفت و منجر به امضاي قرارداد شد.
وي از برگزاري يک نشست خبري ديگر طي روزهاي آينده خبر داد و گفت: انتخاب پيشکسوتان پرسپوليس را به نمايندگان آنها در دهه‌هاي 60 و 70 سپرديم و قرار است امروز ظهر براي انتخاب نهايي کادر فني و سرپرستي اين بازي جلسه‌اي برگزار شود.
وي تأکيد کرد: اميدوارم اين مسابقه به بهترين شکل و با حضور بيش از صد هزار نفر برگزار شود که جا دارد از سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال تشکر کنم که براي اين مسابقه تلاش زيادي به خرج دادند.
رويانيان در پاسخ به اين سؤال که قرار بود براي خداحافظي مهدوي‌کيا، هامبورگ به تهران بيايد و آيا خود مهدوي‌کيا موافق برگزاري اين بازي است يا خير، گفت: ما نماينده خود را به آلمان فرستاديم و مذاکرات نيز صورت گرفت و قراردادي هم امضا شد ولي در اينجا به صورت شفاف اعلام مي‌کنم که مهدوي‌کيا درست در شرف برگزاري اين مسابقه به دفتر من آمد و گفت من از شما که به فکرم هستيد تشکر مي‌کنم ولي هزينه برگزاري اين بازي براي پرسپوليس زياد است و هامبورگي‌ها مبلغ بالايي مي‌خواستند ضمن آنکه مطمئن نيستم که آنها با تيم اصلي به تهران بيايند.
از او پرسيدم اگر ميلان را به تهران بياوريم مشکلي نداري که مهدوي‌کيا گفت اتفاقا از اين موضوع خوشحال مي‌شود و پس از موافقت او با ميلاني‌ها صحبت کرديم.
وي در خصوص اختصاص عوايد اين مسابقه به کودکان سرطاني گفت: اين پول مستقيماً به خيريه مي‌رود و اگر صد هزار يورو درآمد آن باشد 40 درصد آن در مؤسسه خيريه‌اي در ميلان خرج خواهد شد، 60 درصد ديگر مربوط به پول هواپيما، هزينه رفت و‌ آمد تيم‌ها و اختصاص به بازيکنان دارد چون مثلا پيشکسوتان ميلان با 3-4 هزار يورويي که به آنها تعلق مي‌گيرد پول بنزينشان را در ايتاليا به دست مي‌آورند! رويانيان با اشاره به اين موضوع که آيا امکان حضور بانوان در اين مسابقه وجود دارد يا خير، گفت: ما تصميم‌گيرنده نيستيم و اين پيشنهادمان را داديم.
به نظرم اين درخواستي است که مطرح شده ولي برگزارکنندگان و استاديوم آزادي آمادگي اين کار را ندارند.
حضور بانوان در اين بازي يک شعار است چون فکر نمي‌کنم امکانات و صندلي براي حضور بانوان در استاديوم وجود داشته باشد.
ابتدا بهتر است دوستان بليت‌فروشي‌شان را درست کنند و مثلا اگر همسر و خواهر خود من به ورزشگاه برود کجا بايد مستقر شود.
خبرنگاري پرسيد بهتر نبود اين بازي را زماني برگزار مي‌کرديد که تيم اصلي پرسپوليس درگير بازي با تراکتورسازي نبود که رويانيان گفت: ما از اين موضوع ناراحتيم اما دو تاريخ پيشنهادي داشتيم، يکي از آنها به عاشورا مي‌خورد که ما همه عزادار حسين (ع) بوديم و وقت بعدي هم در اسفند ماه مي‌خورد که خيلي طول مي‌‌کشيد، ناچار شديم 7 آذر را انتخاب کنيم که البته اگر دست ما بود اين تاريخ را انتخاب نمي‌کرديم.
وي در خصوص اينکه آيا دايي در اين مسابقه حضور پيدا مي‌کند يا اينکه صبح روز بازي با تيمش به تبريز مي‌رود، گفت: اگر اجازه بدهيد در اين خصوص نزديک بازي صحبت کنم.
دايي از من فرصت خواست که تصميم بگيرد اما ما مي‌خواهيم هاشميان، باقري و مهدوي‌کيا در اين بازي با هم خداحافظي کنند.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال که آيا اختلافات اخيرتان با علي کريمي باعث نشده که نام اين بازيکن از قلم بيفتد، گفت: باشگاه پرسپوليس براي رويانيان نيست و هر کس که با من مخالف باشد دليل بر آن نمي‌شود که او را ناديده بگيريم، درود بر مخالفان من ولي از کريمي تقاضا مي‌کنم که به اينجا بيايد و از پيشکسوتان هم خواستم که دور من را خط بکشند و توجهي به رابطه‌هاي من نداشته باشند.
ما کارگر پرسپوليس هستيم و از کريمي درخواست مي‌کنيم که براي اين بازي تيمش را همراهي کند.
محمد رويانيان بعد از نشست خبري در جمع خبرنگاران گفت: ايتاليايي‌ها ستاره‌ها و چهره‌هايي هستند که مردم ايران دوست دارند آنها را ببيند به نظرم فوتبال قشنگي مي‌شود و شور و نشاط را به جامعه تزريق مي‌کند.
اين بازي ارتباط ما با فوتبال ايتاليا و اروپا را بهتر مي‌کند و از نظر فرهنگي، اجتماعي و سياسي براي ما خوب مي‌شود.
رويانيان در خصوص برنامه‌هاي فرهنگي که براي پيشکسوتان ميلان در نظر گرفته شده ادامه داد: براي آنها موسسه محک را در نظر گرفته‌ايم و قرار است بخشي از هزينه‌هاي بچه‌هاي بي‌سرپرست را از سود اين مسابقه پرداخت ‌کنيم آنها بخشي از اين پول فرهنگي را قرار است در کارهاي خيريه مصرف کنند.
اين کارها ارزشمند است.
مديرعامل پرسپوليس درباره زمان حضور پيشکسوتان ميلان در تهران گفت: آنها چهارشنبه بعد از ظهر به ايران مي‌آيند.
رويانيان درباره هزينه برگزاري اين ديدار هم ادامه داد: مجموع کل هزينه‌ها نزديک به 200 هزار يورو مي‌شود که شامل هواپيما و هزينه اسکان آنها مي‌شود.
اميدوارم اتفاقي بيفتد و همه مسئولين و مردم دست به دست هم بدهند تا شرکت‌هاي همانند ايران نوين وارد اين کارها شوند.
وي در خصوص جلسه ديروزش با مهدي تاج رئيس سازمان ليگ مبني بر گران شدن بليت اين بازي هم ادامه داد: هنوز تصميمي براي گران شدن بليت اين بازي نگرفته‌ايم و فعلا قرار است با همان قيمت بليت عادي اين بازي برگزار شود.
مديرعامل پرسپوليس درباره اينکه بعضي از پيشکسوتان پرسپوليس بگويند اگر اين بازي برگزار شود شايد بعد از آن حرف و حديث‌هايي هم اضافه شود، افزود: الان هزينه کرده‌ايم و اميد ما اين است که پول آن دربيايد از طرفي ديگر بازي مي‌کنيم تا نشاط ايجاد شود.
اينها همه هزينه دارد حالا اين وسط يک سري راضي مي‌شوند و يکسري حرف مي‌زنند ما به اين مسائل عادت داريم در اين دوسال يک سري اين طور مي‌گويند اين حرفها مهم نيست براي ما شاد کردن هواداران و تکان خوردن فوتبال مهم است.
وي ادامه داد: مهم اين است که خيلي پشکسوتان باغيرت پرسپوليس صدايشان درنمي‌آيد و هدفشان اين است که با هم باشند چرا که ما قصد داريم شب قبل از بازي باميلان پيشکسوتان را پرسپوليس را هم به اردو ببريم تا برايشان هتل گرفته‌ايم.
پشکسوتان ما هم قرار است به هتل بروند و شب قبل از بازي با هم باشند و همديگر را ببينند.
قرار است ما هم کارهاي فرهنگي خوبي براي پيشکسوتان در هتل انجام دهيم چرا که جو خوبي مي‌شود.
شما حساب کنيد پيشکسوتان و بزرگان پرسپوليس در هتل با هم باشند و فردا با هم يک بازي خوب برگزار کنند.
100 هزار هوادار به ورزشگاه مي‌آيند و اينکارها پشکسوتان ما را زنده و احيا مي‌کنند.
رويانيان در خصوص اينکه اگر فرداي آن بازي با علي پروين کله پاچه مي‌خورد افزود: کله پاچه هم مي‌خورم البته اگر علي پروين به من بدهد.
مديرعامل پرسپوليس در پاسخ به سؤالي درباره تنش‌هاي به وجود آمده ميان کريمي و باشگاه پرسپوليس گفت: اينجا جاي اين سؤالها نيست شما دلتان مي‌آيد اين همه زحمت براي اين بازي کشيده شده با اين سؤالات آنها را خراب کنيد؟ اين سوالات باعث حاشيه مي‌شود.
ما علي کريمي را دعوت مي‌کنيم او يک پرسپوليسي است دعواي من و کريمي ملاک نيست چرا مي‌خواهيد با اين سوالات تيم را به حاشيه ببريد.
رويانيان در باره اينکه گفته مي‌شود از داوران پيشکسوت براي اين بازي استفاده خواهد شد، اظهار کرد: ما نامه‌اي براي آقاي تاج نوشته‌ايم تا از کميته داوران براي اين بازي يک داور و کمک داوران آن را انتخاب کنند.
ما به داوران خودمان هم در اين بازي تقدير مي‌کيم اگر خودشان تشخيص دهند که در اين بازي از داوران پيشکسوت استفاده شود به نظرم کار زيبايي خواهد شد.
حتي اگر محسن قهرماني هم داور اين بازي باشد مشکلي براي ما نيست.
الان اين موضوع يک موضوع ملي است و نبايد با کارهايي آن را زشت کنيم.
نمي‌خواهيم حتي يک نقطه تاريک در آن باشد.
مديرعامل پرسپوليس در خصوص صحبت‌هاي هادي آيت‌اللهي نائب رئيس فدراسيون فوتبال که گفته بود به رويانيان ارتباطي ندارد که اين صحبت‌ها را مي‌کند، گفت: ما بعدا جواب آيت‌اللهي را مي‌دهيم بعدا جواب تندي به او خواهم داد.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر دعوت از علي کريمي براي بازي پيشکسوتان پرسپوليس و ميلان گفت: در اين بازي براي آشتي کردن پيشکسوتان پرسپوليس با هم از علي دايي، محمد مايلي‌کهن و علي کريمي دعوت خواهيم کرد.
فوتبال يک بعد ورزش است بعد ديگر آن مسائل اخلاقي است.
رويانيان ادامه داد: ما از سازمان ليگ خواستيم تا اين بازي را برگزار کند چرا که اگر خودمان اين کار را مي‌کرديم بي‌نظمي‌هاي زيادي به وجود مي‌آمد.
البته در اين باره من به کفاشيان پيامکي دادم که گويا آن را فراموش کرد و خودم مجبور شدم پيش آقاي تاج بروم که ايشان هم خيلي مردانه وارد اين قضيه شد و قرار است يکي از بهترين هنرنمايي‌هايش را براي ما انجام دهد.
رويانيان در پاسخ به اينکه اين بازي خداحافظي مهدوي‌کياست يا هاشميان و باقري هم افزود: اين بازي به مناسبت خداحافظي مهدي مهدوي‌کياست البته رئيس‌جمهور محترم قبلي، وزيران محترم قبلي وکيلان محترم قبلي همگي جوگير شدند و آن زمان گفتند که براي مهدوي‌کيا بايد بازي خداحافظي برگزار کرد و از او تجليل نمود حالا همه رفتند و ما مانديم.
الآن علي مانده و حوضش.
البته منظورم علي پروين نيست! ما مردانه براي مهدوي‌کيا ايستاديم و اين کار را انجام خواهيم داد.
من از شما سؤال مي‌پرسم آيا مردم دوباره دوست ندارند کريم باقري را در زمين فوتبال ببينند! آيا دوست ندارند از کريم باقري تجليل شود.
دوست ندارند از وحيد هاشميان تجليل شود.
ما قصد داريم از کريم باقري و هاشميان تجليل کنيم اما اين بازي بازي مهدوي‌کياست.
رويانيان در خصوص حضور وحيد هاشميان که فقط يک سال و نيم سابقه پرسپوليسي بودن دارد هم ادامه داد: وحيد هاشميان با ما بود و خيلي بي سرو صدا از فوتبال رفت.
ما قصد داريم با اين کار از او تقدير کنيم و به او احترام بگذاريم.
اگر وحيد هاشميان به اين بازي مي‌آيد به اين معنا نيست که او يک پرسپوليسي بالفطره است.
چون او غريبانه از فوتبال رفت مي‌خواهيم از وي تقدير کنيم.
هرچند که پشت سر ما کلي حرف زد.
البته کريم باقري آنقدر بدنش آماده هست که ما را قلقلک مي‌دهد تا به عنوان بازيکن با او قرارداد ببنديم تا يک فصل ديگر براي ما بازي کند! مديرعامل پرسپوليس در خصوص برنامه‌هاي فرهنگي که براي پيشکسوتان ميلان ايتاليا در ايران در نظر گرفته شده است هم افزود:‌ يکي از برنامه‌ها حضور در مؤسسه خيريه محک است چرا که خودشان هم به اين کار علاقه دارند چون يک کار خيرخواهانه است.
قرار شده که ميلاني‌ها را به برج ميلاد هم ببريم.
خودشان هم دوست دارند که جاهاي تاريخي تهران را ببينند البته براي همه اين کارها وقت زيادي نداريم چرا که مي‌ترسيم اگر آنها را زياد بگردانيم بميرند! بايد کاري کنيم که سالم بيايند و سالم برگردند.
اگر قرار باشد آنها را جايي ببرم حتماً به مازندران مي‌برم تا به ميلاني‌ها ماهي سفيد بدهم! مديرعامل پرسپوليس در خصوص پرداخت هزينه‌هاي اين بازي به ميلاني‌ها افزود: کار سختي است اما خوشبختانه امروز ايران‌نوين اين پول را به ما پرداخت کرد.
رويانيان در پاسخ به اينکه نگران حاشيه‌هاي به وجود آمده بعد از اين بازي توسط پيشکسوتان پرسپوليس نيست ادامه داد: من نگران اين موضوع نيستم چون کارگري پرسپوليس را مي‌کنم.
پيشکسوتاني همانند بهزادي علي پروين، حسين کلاني، حميد جاسميان و وطن‌خواه همين الآن در باشگاه مشغول کارها هستند.
رويانيان در پايان اين نشست درباره شخصي به نام قاضي ميرسعيد که در ابتدا گفته مي‌شد پزشک تيم ميلان است اما حالا به عنوان رابط پرسپوليس و ميلان فعاليت مي‌کند هم گفت: ما شرکتي به نام ميران در شهر ميلان ايتاليا داريم که شريک ما در برگزاري اين مسابقه است.
آقاي قاضي ميرسعيد هم رابط و نماينده ما و باشگاه آس ميلان در ايتاليا است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان