۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین درخواست صلیب سرخ و هلال احمر برای امدادرسانی به قربانیان طوفان در فیلیپین
کد خبر: ۱۵۶۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

درخواست صلیب سرخ و هلال احمر برای امدادرسانی به قربانیان طوفان در فیلیپین

در پی وقوع قوی‌ترین طوفان ثبت شده در طول تاریخ در مناطق مرکزی فیلیپین، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر به منظور کمک‌رسانی به تعداد تقریبی ۱۰ میلیون خسارت دیده از این طوفان، ۹۴.۶ میلیون دلار کمک درخواست کرده است.

 درخواست صلیب سرخ و هلال احمر برای امدادرسانی به قربانیان طوفان در فیلیپین
به گزارش صبح قزوين به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در مانیل، از زمان وقوع طوفان شدید در هفدهم آبان خسارات گسترده‌ای در سطح 9 منطقه از فیلیپین گزارش شده است.
در حالی‌که مقامات کماکان در حال اعلام تعداد دقیق تلفات هستند، هزاران نفر هم به عنوان کشته یا مفقود احتمالی در نظر گرفته شده‌اند.
"ریچارد گوردون" رئیس صلیب سرخ فیلیپین در همین رابطه گفت: افراد بسیاری خانه و کاشانه خود را از دست داده‌ و نیاز مبرمی به غذا، سرپناه و آب دارند.
در نتیجه راهی طولانی تا بهبود اوضاع باقی‌ست.

هدف از این درخواست اضطراری عبارت است از حمایت از صلیب سرخ فیلیپین برای ارائه‌ کمک‌های ضروری به هزاران خانواده‌ای که تحت تأثیر طوفان قرار گرفته‌اند.
به عنوان بخشی از کل درخواست‌های ارائه شده، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) نیز 72 میلیون فرانک سوئیس درخواست کرده تا 100‌هزار خانوار را برای مدت 18 ماه از لحاظ غذا، آب پاک، سرپناه و دیگر اقلام امدادی ضروری تامین نماید.

"جاگان چاپاگین" رئیس فدراسیون بین‌المللی برای منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه نیز گفت: لازم است تا در اسرع وقت به افراد نیازمند کمک شود.
از سوی دیگر، یکی از مزایای صلیب سرخ فیلیپین این است که در این منطقه شبکه‌ کمک‌رسانی گسترده‌ای موجود است که از حمایت خوبی از سوی تمامی شرکای نهضت در سطح جهان برخوردار است.
این امر به ما امکان می‌دهد تا هر چه سریع‌تر خود را به مناطق دورافتاده برسانیم.

همچنین درخواست 15 میلیون فرانک سوئیسی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ که قبلا مطرح شده بود، مخصوص مناطقی‌ست که تحت تأثیر درگیری مسلحانه قرار دارند.
به گفته "آلن آشیلمان" رئیس عملیات کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در این منطقه، جزیره‌ سمر دستخوش تخریبی فراتر از حد تصور شده، بنابراین در جریان عملیات امداد در مرکز توجه قرار خواهد داشت.
این امر شامل تأمین کمک‌های ضروری مانند غذا، آب،‌ سرپناه و مراقبت‌های درمانی اساسی‌ست.

گفتنی است طی ماه‌های اخیر، صلیب سرخ فیلیپین پاسخ‌گوی شرایط اضطراری متعددی بوده است، ازجمله طوفان‌ و سیل، و در همین اواخر نیز زلزله‌ای به شدت 7.
2 درجه که استان بوهول را لرزاند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان