۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین سه گزینه پیش‌ روی اخوان المسلمین مصر پس از برکناری مرسی
کد خبر: ۱۵۵۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سه گزینه پیش‌ روی اخوان المسلمین مصر پس از برکناری مرسی

یک رسانه آمریکایی امروز در گزارشی اعلام کرد: اخوان المسلمین مصر پس از برکناری مرسی سه گزینه مختلف پیش رو دارد که هر یک از آنها سرنوشت متفاوتی برای این گروه در پی خواهد داشت.

سه گزینه پیش‌ روی اخوان المسلمین مصر پس از برکناری مرسی
به گزارش صبح قزوين به نقل از سایت آمریکایی المانیتور که به مسائل خاورمیانه می پردازد، در گزارشی اعلام کرد: روی آوردن گروه اخوان المسلمین به گزینه خشونت آمیز فقط یک ذهنیت است و باید این موضوع را دقیق تر مورد بررسی قرار داد.
المانیتور با اشاره به خواسته های برخی هواداران اخوان در زمینه رویارویی با دولت که یاد مبارزات زیرزمینی آنها طی 50 سال اخیر را در ذهن متبادر می سازد، اعلام کرد: نخستین گزینه اخوان المسلمین این است که در افکار و ایده های خود بازنگری کرده و از اقداماتی که در حق مردم مصر مرتکب شده عذرخواهی کند.
این اقدام باعث تغییر وجهه اخوان در نگاه افکارعمومی مصر خواهد شد.
گزینه دوم اخوان المسلمین "بازگشت به عقب است"، که بر مبنای آن اخوانیها می توانند به شیوه خشونت آمیز خود علیه حکومت، ارتش و پلیس بازگردند تا دولت را مجبور به ارائه امتیازاتی به خود کنند.
البته تاریخ مصر نشان داده که دستگاههای دولتی و امنیتی در زمینه مبارزه با اقدامات مسلحانه و خشونت آمیز کار کشته شده اند و این گزینه نتیجه مورد نظر برای اخوان را ندارد.
گزینه سوم اخوان المسلمین گفتگو با نظام  فعلی برای بازگشت به عرصه سیاسی و مشارکت در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و البته حمایت همزمان و پشت پرده از گروههای مسلح برای اقدام علیه دولت است.
البته به نظر می رسد اخوان المسلمین در شرایط فعلی گزینه سوم را انتخاب کند چون ادامه خشونتهای فعلی و یا تحت امر دولت قرار گرفتن آنها گزینه هایی دور از ذهن است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان