۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین ورزش های انفرادی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: ۱۵۰۹۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اولین مدال آور جهانی تاریخ سنگنوردی ایران:

ورزش های انفرادی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد

علی پور سنگنورد طلایی قزوین با اشاره به مسابقات جام جهانی سنگنوردی چین گفت: تیم سنگ نوردی ایران توانست درخشش خوبی در این دوره از مسابقات داشته باشد و به اذعان برخی این قهرمانی برای خیلی ها باور کردنی نبود

ورزش های انفرادی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش صبح قزوین، رضا علی پور سنگنورد قزوینی در مسابقات جام جهانی سنگنوردی که در چین برگزار شد، موفق به کسب اولین مدال طلای جهانی تاریخ سنگ نوردی ایران شد وی همچنین توانست مدال نقره این مسابقات را از آن خود کند، این ورزشکار خوش آتیه در کارنامه ورزشی خود نایب قهرمانی سنگنوردی آسیا را نیز در رشته سرعت دارد.

لازم به ذکر می باشد، که بعد از مسابقات جام جهانی سنگنوردی چین، دبیر فدراسیون سنگنوردی آسیا با ارسال پیامی موفقیعت و درخشش تیم سنگنوردی ایران و هم چنین کسب مدال طلا و نقره جهانی را توسط رضا علی پور تبریک گفت و این قهرمانی برای خیلی ها باور کردنی نبود و اگر سنگنوردان ایران به ویژه رضا علی پور بتوانند در رقابت های بیشتری شرکت کنند، بهترین سنگنوردان جهان خواهند شد.

IMG_0916

علی پور سنگنورد جوان و افتخار آفرین کشور، همراه خانواده خود در دفتر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، حضور یافت و در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که توانستم در این مسابقات نتایج قابل قبولی را کسب نمایم  و از زحمات خانواده و مربیانم بسیار سپاسگزار هستم که همواره همراهی کردند.

IMG_0011

وی در خصوص وضعیت سنگنوردان در این مسابقات گفت: تیم سنگ نوردی ایران توانست درخشش خوبی در این دوره از مسابقات داشته باشد و به اذعان برخی این قهرمانی برای خیلی ها باور کردنی نبود.

این جوان ورزشکار که متولد 1373 می باشد، ادامه داد: در این مسابقات یکی از رقبای من 33 سال سن داشت که قهرمان رنکینگ جهانی بود ، ولی در رشته سنگ نوردی سن مطرح نیست و آمادگی و تمرین و تجربه بسیار اهمیت دارد.

علی پور در پاسخ به این سوال که آیا به شکستن رکورد جهانی  فکر می کند، خاطر نشان کرد: شکستن رکورد کار ساده ای نیست کسی که رکورد می زند به این معنی است که آمادگی و تمرین بیشتری از همه داشته، در برخی از کشورها سنگنوردان در سال چندین بار در رقابت های مختلف اعزام می شوند و حضور در مسابقات مختلف سنگ محک خوبی برای این رشته است.

این سنگنورد طلایی، با بیان اینکه باید به ورزش های انفرادی توجه بیشتری شود، اضافه کرد: باید میزان اعزام به مسابقات مختلف بیشتر باشد تا بتوان در این مسابقات تجربه کسب کرد.

این سنگنورد خوش آتیه با بیان اینکه به ورزش فوتبال علاقه ای ندارم، ابراز کرد: من این رشته را به خاطر کسب در آمد و به خاطر علاقه ای که دارم این ورزش را  دنبال می کنم.

وی یادآور شد: امکانات رشته سنگنوردی در سطح کشور استاندارد نیست، ولی مسئولین قول داده اند که یک دیواره اختصاصی در قزوین ساخته شود.

صغری شفیعی، مادر رضا علی پور با اشاره به اینکه پسرش 12 ماه سرباز وظیفه است، ابراز کرد: رضا با تمرین های سخت در شهرهای دیگر به این موفقیعت رسیده است، همین که نتیجه این زحماتش اهتزاز پرچم ایران در جهان می باشد، برای ما کافی است.

IMG_10390674056438

پدر رضا علی پور نیز در پایان این  گفتگو، گفت: ورزشکار های استان تمام تلاش های خود می کنند تا در رده های مختلف برای کشور، افتخار کسب کنند و انتظار می رود مسئولین نیز حامی آن ها باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان