۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین جامعه قرآنی جامعه اخلاق مدار است
کد خبر: ۱۴۷۸۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام سید طه هاشمی:

جامعه قرآنی جامعه اخلاق مدار است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی: باید بپذیریم که شعار قرآنی می دهیم ولی جامعه قرآنی محقق نشده است.

جامعه قرآنی جامعه اخلاق مدار است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت الاسلام سید طه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که صبح شنبه در آمفی تئاتر علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد با بیان این نکته اظهار داشت: تنها پرداختن به ظواهر قرآنی کافی نیست و وظیفه آحاد جامعه اسلامی پرداختن به روح و جوهره قرآن است که راه درست زندگی کردن را به ما نشان داده است.
وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: مهم ترین اصل در جامعه قرآنی روابط اجتماعی است ما مسلمان زیاد داریم ولی جامعه ما قرآنی نیست و در روابط اجتماعی ما دستورات قرآنی پیاده نشده، جامعه قرآنی جامعه اخلاق مدار است.
حجت الاسلام هاشمی در ادامه به ایده آل و هدف جامعه اسلامی و رسالت رسول الله اشاره کرد و گفت: باید به جایی برسیم که جایگاه و مرتبه ربوبیت در بین مردم مشخص شود و بشر به نقطه ای برسد که همه زوایای پنهان جهان هستی را بشناسد.
وی ضمن اشاره به تحولات دوره رنسانس و عدم توانایی قوانین کلیسا در مقابل تغییرات مدرنیته ، اعلام کرد: حقانیت قرآن کریم موجب حفظ فرهنگ اسلامی شد و با وجد تاثیر پذیری از مدرنیه مکتب اسلام و قرآن پا برجا ماند.
دکتر سید طه هاشمی خاطر نشان کرد: زمانی خواهد رسید که رسالت پیامبر اکرم (ص) تبین خواهد شد و امام عصر (عج) جهان را با تمام پیشرفت های تکنولوژی اداره و هدایت خواهد کرد.
بر اساس اعتقادات دین مبین اسلام مکتب های استقلال طلبانه شکل خواهد گرفت که این پیش بینی ها در حال وقوع است و حقانیت قرآن را نشان می دهد.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در این گونه محافل قرآنی باید به نکته توجه شود که تنها تلاوت قرآن با صوت زیبا کافی نیست و اساس نهضت رسول الله پرداختن به دستورات قرآنی است.
وی افزود: قرآن متعلق به جامعه علمی است و در دانشگاه ها باید به ارزش های قرآنی بیشتر توجه شود.
دانشجویان باید زبان قرآنی را یاد بگیرند و همان طور که امام راحل و مقام معظم رهبری و علما تاکید کردند جامعه باید روی قرآن تمرکز کند و این انتظار از جوامع دانشگاهی بیشتر است.
وی سپس به سیاست های معاونت فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در بحث قرآن نه تنها باید به کارهایی که پیش از این انجام شده توجه کنیم بلکه به زوایای کمتر توجه شده در خصوص قرآن و عترت بپردازیم.
در این خصوص پژوهشکده قرآن و عترت با نگاه عمیق به موضوعات قرآنی می پردازد و جایزه ویژه ی قرآنی در سطح جایزه خوارزمی تعریف خواهد شد.
دکتر طه هاشمی در پایان تفسیر موضوعی آیت الله رفسنجانی را نقشه راه فعالیت های قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی ذکر کرد.
بیست و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت از 8 لغایت 11 آبان ماه با میزبانی دانشگاه ازاد اسلامی قزوین برگزارشد.
1 انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان