۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مبلغان و روحانیان باید در راه تبلیغ دین حریص باشند
کد خبر: ۱۴۷۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل سازمان تبلیغات استان قزوین:

مبلغان و روحانیان باید در راه تبلیغ دین حریص باشند

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به یکی از آیات کلام وحی که در آن به حرص و ولع پیامبر اکرم(ص) برای هدایت بشر پرداخته تصریح کرد: حرص به انجام وظیفه دینی برای هدایت و ابلاغ دستورات خداوند باید از پیامبر خاتم یاد گرفت و ایشان را به عنوان الگو در این راه انتخاب کرد.

مبلغان و روحانیان باید در راه تبلیغ دین حریص باشند
به گزارش صبح قزوین حجت الاسلام علی نعمت الهی مدیر کل سازمان تبلیغات استان قزوین در همایش طلایه داران تبلیغ که مبلغان و روحانیان استان قزوین حضور داشتند، اظهار کرد: جامعه دینی ما دارای ظرفیت های بی شماری است که اگر به خوبی استفاده و فعال شود نتایج مطلوبی را تحصیل خواهد کرد.
وی تاکید کرد: ظرفیت های تبلیغی که در اختیار شبکه بزرگ روحانیت به ویژه در ماه محرم و رمضان قرار دارد در هیچ کجای دنیا یافت نمی شود.
از این رو باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را کرد تا تاثیر گذاری خود را داشته باشد.
نعمت الهی با اشاره به یکی از آیات کلام وحی که در آن به حرص و ولع پیامبر اکرم(ص) برای هدایت بشر پرداخته، تصریح کرد: حرص به انجام وظیفه دینی برای هدایت و ابلاغ دستورات خداوند باید از پیامبر خاتم یاد گرفت و ایشان را به عنوان الگو در این راه انتخاب کرد.
این مقام مسئول افزود: در شرایط کنونی که جامعه آماج شبهات و افتراهای بسیار نسبت به تشرع است، باید ضمن افزودن اطلاعات خود از دین دفاع کرد و مخاطب را نسبت به شبهات قانع و توجیه نمود.
اگر ویژگی حرص در مبلغ نباشد نمی تواند این وظیفه الهی را به خوبی انجام دهد.
وی به راهپیمایی 13 آبان اشاره و تاکید کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند "رابطه با آمریکا به مثابه رابطه گرگ و میش است".
از این رو این رابطه به صلاح ایران و کشور ما نیست.
باید اذعان  کرد 13 آبان که ریشه در باورهای دینی ما دارد حاکی از استکبارستیزی و ظلم ستیزی ملت ما دارد.
وی سبک زندگی حسینی را بهترین نوع سبک زندگی در جامعه کنونی دانست و عنوان کرد: خداباوری، شجاعت، ایمان و اخلاص از ویژگی های سبک زندگی حسینی می باشد.
مدیر کل سازمان تبلیغات استان قزوین در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: این فریضه در ماه مبارک محرم باید وجه همت مبلین قرار بگیرد و آنها به شکل جدی وارد این عرصه شوند.
نعمت الهی اضافه کرد: روحانیون مبلغ از کتاب ها و منابع خوبی که به این مقوله پرداخته است استفاده کنند تا اطلاعات آنها بیشتر و کاربردی تر باشد.
وی با گلایه از برخی از مبلغان و روحانیان خواستار شد: از کسانی که در عرصه تبلیغ فعالیت دارند تقاضا داریم که در ایام سوگواری محرم در کنار هیات های مذهبی باشند تا این حضور خیرات خاص خود را برای عزادارن داشته باشد و یا در روز عاشورا می توان در کنار برپایی عزاداری از روحانی همراه هیات، برای برپایی نماز ظهر عاشورا را در اول وقت و به جماعت اقامه کرد.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان