۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین هدف تمام فعالیت های قرآنی، عامل به دستورات قرآن شدن است
کد خبر: ۱۴۷۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سعید طوسی:

هدف تمام فعالیت های قرآنی، عامل به دستورات قرآن شدن است

سعید طوسی: هدف تمام فعالیت های قرآنی، عامل به دستورات قرآن شدن است و هدف ما نیز این است که افرادی مانند شرکت کنندگان این جشنواره به عنوان نخبگان قرآن، عامل به قرآن هم باشند و قرآن در رفتار آنان نمایان شود.

هدف تمام فعالیت های قرآنی، عامل به دستورات قرآن شدن است
به گزارش صبح قزوین، استاد سعید طوسی از قاریان  و اساتید برجسته ی قرآنی کشور و داور مسابقات ملی قرآن دانشجویان کشور، درباره ی کلیت برگزاری مسابقات این دوره اذعان داشت: در 10 سال اخیر، این مسابقات از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، از جمله در کشف استعدادها و ایجاد فضاهای رقابت، بسیار عالی عمل شده است.
وی در ادامه افزود: تا این جا کار بسیار خوب بوده است، اما ما نباید به اینجا بسنده کنیم و همه  ی مردم ما باید قرآنی شوند و طبق سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ما به 11 میلیون حافظ قرآن احتیاج داریم.
این استاد بین المللی قرآن درارتباط با نقش دانشگاه ها در اشاعه ی فرهنگ قرآنی ابراز داشت: موضوع اشاعه ی فرهنگ قرآنی به دانشگاه ها هم مربوط می شود و به همین دلیل من از مسئولین دانشگاهی تقاضا می کنم که فضای موجود را برای ارتباط عامیانه تر با قرآن بیشتر از گذشته فراهم کنند و به ایجاد شرایط برای خواص ( مانند حافظان و قاریان و .
.
.
) اکتفا نکنند.
طوسی در پاسخ به خبرنگار صبح قزوین درباره چگونگی سطح مسابقات این دوره گفت: به نظرم سطح مسابقات به لحاظ کیفیتی خیلی خوب بود اما به لحاظ کمی، تعداد شرکت کنندگان کم بود.
وی ادامه داد: باید مسئولین امر، تدابیری بیندیشند که به لحاظ کمی هم سطح مسابقات بهتر شود، مثلا رشته های مختلف را در این مسابقات بگنجانند و به چند رشته محدود نشوند و در بخش مفاهیم قرآنی هم مسابقات برگزار شود.
این داور قرآنی درباره ی چشم انداز نهایی چنین جشنواره هایی اظهار داشت: هدف تمام فعالیت های قرآنی، عامل به دستورات قرآن شدن است و هدف ما نیز این است که افرادی مانند شرکت کنندگان این جشنواره به عنوان نخبگان قرآن، عامل به قرآن هم باشند و قرآن در رفتار آنان نمایان شود.
طوسی در پایان درباره ی تشکیل یک جامعه ی قرآنی تاکید کرد: ما باید شکرگزار نعمت هایی باشیم که تا به اینجا داشته ایم اما برای یک جامعه ی قرآنی یک سری برنامه ریزی هایی وجود دارد که درباره آن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هم، در بحث حکومت اسلامی،  برنامه هایی رائه دادند ولی متاسفانه برخی از مسئولین امر، این موضوع را پیگیری و اجرایی نکردند، باید این زمینه سازی ها صورت بگیرد تا ما به سمت جامعه قرآنی برویم.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان