۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین ششمین مرکز رشد و فناوری افتتاح شد
کد خبر: ۱۴۶۹۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در شهرستان آبیک؛

ششمین مرکز رشد و فناوری افتتاح شد

سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) استان قزوین: مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آبیک در دانشگاه غیاث الدین کاشانی را ه اندازی شد.

ششمین مرکز رشد و فناوری افتتاح شد
به گزارش صبح قزوین، ششمین مرکز رشد و فناوری شهرستان آبیک افتتاح شد.
این مرکز در ساختمان شماره 2 موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی در فضايي به مساحت 350 مترمربع با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان راه اندازي شده و داراي یک کتابخانه، 12 اتاق اداري براي استقرار 12 شرکت دانش بنيان و آزمايشگاه است.
مهری موسس و مدیر آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی اظهار کرد: به عقیده من داشگاهی، دانشگاه است که در کارهای پژوهشی دخیل باشد.
مهری در ادامه افزود: سایت اصلی این موسسه در شهرک دانشگاهی آبیک در زمینی به مساحت 26 هزار و 400 مترمربع در حال احداث است که با تکمیل آن فضای بیشتری در اختیار شرکت های رشد و فناوری قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: اگر کشوری بخواهد مستقل و آزاد باشد باید در مسیر علمی حرکت کند و راه اندازی شرکت های دانش بنیان و رشد و فناوری این مسیر را تسریع می کند.
رجپ پور سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آبیک با ظرفیت ابتدایی جذب و پذیرش 12واحد فناور در دانشگاه غیاث الدین کاشانی را ه اندازی شده و امیدواریم در آینده با اختصاص مکان بزرگتر این ظرفیت افزایش یابد.
رجب پور ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه 5 ساله تعداد شرکت های دانش بنیان استان از 3 هزار واحد به 20 هزار واحد افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: در سومین سال فعالیت پارک علم و فناوری در استان تاکنون 6 مرکز رشد و فناوری در مناطق مختلف استان راه اندازی شده که تا پایان امسال 2 مرکز جدید رشد و فناوری در شهرستان های تاکستان و بوئین زهرا هم راه اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان