۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین از تیراندازان قزوینی حمایت مالی نمی شود/بالا رفتن پرچم کشورم با ارزش تر از تمامی مدال هایم است
کد خبر: ۱۴۴۸۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بانوی قهرمان تیراندازی کشور:

از تیراندازان قزوینی حمایت مالی نمی شود/بالا رفتن پرچم کشورم با ارزش تر از تمامی مدال هایم است

دینا فرزادخواه، قهرمان ۵ مداله ششمین دوره مسابقات آسیایی: بانوان استان قزوین از پتانسیل بالایی برخوردارند اما به دلیل نبود اسپانسر مالی متاسفانه ورزشکاران در تیم های دیگر استان ها فعالیت می کنند.

از تیراندازان قزوینی حمایت مالی نمی شود/بالا رفتن پرچم کشورم با ارزش تر از تمامی مدال هایم است
به گزارش صبح قزوین، دینا فرزاد خواه عضو تیم ملی تیراندازی کشور در گفت وگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: در حدود 5 سالی است که در تیم ملی حضور دارم و در این مدت توانستم بارها در یادین مسابقات برای کشور و استان قزوین افتخارات ملی را کسب نمایم.
فرزادخواه به مساقات آسیایی تیراندازی که چندی پیش برگزار شد اشاره و تصریح کرد: در این دوره از مسابقات که به میزبانی کشور عزیزمان و با حضور بیش از 16 کشور برگزار شد توانستم جمعاً 5 مدال کسب کنم که از این تعداد 2 مدال انفرادی و 3 مدال تیمی بوده است.
وی در ادامه یادآور شد: این دوره از رقابت ها از سطح بالایی برخوردار بود و قهرمانان جهانی و المپیک نیز در این مسابقات حضور داشتند.
فرزاد خواه در ادامه به رکورد شکنی خود در مسابقات اشاره کرد و افزود: از نکات خوب این مسابقات رکورد شکنی ما در رشته تیراندازی 10 متر جوانان است که با کمک سه تن از هم تیمی های خود در رده جوانان موفق به این امر شدیم و رتبه تیمی خود را که قبلاً این رکورد در دست آلمانی ها بود را ارتقا دادیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: طنین انداز شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن مسابقات و بالا رفتن پرچم کشورم برای من با ارزش تر از تمامی مدال هایی بود که تا کنون موفق به کسب آنها شده بودم.
فرزادخواه با اشاره به اهمیت آرامش در طول مسابقات متذکر شد: توکل به خدا و یاد او موجب آرامش دل ها می شود.
رشته ای که در آن فعالیت می کنم نیاز به این اصل مهم یعنی آرامش وتمرکز بالا دارد و ما نیز جهت کسب این آررامش درونی با توکل به خدا در مسابقات حاضر می شویم.
IMAGE635182106960712836 این ورزشکار قهرمان در بخشی از سخنان خود به حمایت و تشویق خانواده خود اشاره کرد و افزود: تلاش و پشتکار به همراه همت و استعداد ذاتی و حمایت های بی دریغ پدر و مادرم را دلیل اصلی موفقیت خود بعد از توکل وعنایات خداوند می دانم.
وی هدف و مقصود نهایی خود را حضور در مسابقات المپیک 2016 برزیل عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف بلند مدت من کسب سهمیه المپیک می باشد که از سال آینده مسابقات انتخابی آن شروع می شود و امیدوارم با لطف خدا و حمایت های مسئولین این امر محقق شود.
فرزاد خواه افزود: بانوان استان قزوین از پتانسیل بالایی برخوردارند اما به دلیل نبود اسپانسر مالی خوب متاسفانه ورزشکاران در تیم های دیگر استان ها فعالیت می کنند؛ من هم در حال حاضر در تیم لیگ برتری مقاومت تهران بازی می کنم.
وی در پایان از مسئولان، دست اندرکاران و پدر و مادر خود تشکر کرد و گفت: به طور قطع حمایت همه جانبه و اختصاص بودجه کافی برای ورزش کشور باعث پیشرفت و موفقیت هر چه بیشتر ورزشکاران خواهد شد.
13910507078_2011254026e لازم به ذکر است دختران تیرانداز ایران در رشته تفنگ ۱۰ متر در ششمین دوره مسابقات تیراندازی  به میدان رفتند و توانستند رکورد جهان را در بخش تیمی جابه جا کنند.
تیم تیراندازی بانوان جوان ایران که با ترکیب دینا فرزادخواه، فاطمه طاهری و نوشین شهبازی فرد به میدان رقابت رفتند توانستند با مجموع امتیاز ۱۲۳۶٫۵ بالاتر از تیم های چین (۱۲۳۴٫۵) و هند (۱۲۱۸٫۸)، ضمن ارتقا رکورد جوانان جهان در این رشته بر سکوی نخست این رقابت ها ایستاده و مدال طلای تفنگ ۱۰ متر بادی تیمی را از آن خود کنند.
تا پیش از این، رکورد جهان در این رشته ۱۲۳۴٫۷ و به نام تیراندازان آلمانی در مسابقات ۲۰۱۳ دانمارک ثبت شده بود که دختران جوان ایرانی توانستند ۱٫۸ رکورد این رشته را ارتقا دهند.
این مدال طلا و ثبت رکورد جهانی، هدیه ای بود که تیراندازان ایران در روز عید غدیر برای مردم ایران به ارمغان آوردند.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان