۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین نشست سه جانبه درباره کنفرانس ژنو ۲/ پیشنهاد عجیب جان کری درباره سلاحهای شیمیایی سوریه
کد خبر: ۱۳۷۳۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نشست سه جانبه درباره کنفرانس ژنو ۲/ پیشنهاد عجیب جان کری درباره سلاحهای شیمیایی سوریه

یک مقام روسی از احتمال نشست سه جانبه مقامات روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد درباره آماده کردن مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو ۲ خبر داد.

نشست سه جانبه درباره کنفرانس ژنو ۲/ پیشنهاد عجیب جان کری درباره سلاحهای شیمیایی سوریه
به گزارش صبح قزوين به نقل از روسیاالیوم، گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد نشست سه جانبه میان روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد با هدف آماده سازی برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 در خصوص سوریه ممکن است اوایل ماه آینده برگزار شود.
گاتیلوف که با اینترفکس گفتگو می کرد، افزود در خصوص زمان ها، ما آماده انعطاف پذیری و نرمش و حضور در صورت توافق شرکت کنندگان دیگر، هستیم و ممکن است این نشست در اوایل نوامبر برگزار شود.
وی گفت تماسهایی از طریق کانالهای دیپلماتیک برای هماهنگی در خصوص دیدار احتمالی به عنوان مقدمه ای برای برگزاری کنفرانس ژنو دو در حال انجام است.
وی افزود ماموریت نخستین، تعیین زمان مشخص برای نشست مقدماتی نیست، بلکه رسیدن به تفاهم درباره چگونگی برگزاری کنفرانس و سطح حضور مخالفان و دولت است.
پیشنهاد کری برای انتقال سلاحهای شیمیایی به خارج از سوریه از سوی دیگر جان کری وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد کرد سلاحهای شیمیایی به خارج از سوریه منتقل شود تا آنجا نابود شود.
جان کری در گفتگو با یک رادیو آمریکایی اظهار داشت همکاری بشار اسد با جامعه بین المللی برای تحویل سلاحهای شیمیایی خود هرگز به وی برای بقا در قدرت کمک نخواهد کرد و واقعیت این است که نابودی این سلاحها چه با حضور اسد یا بدون حضور وی امکان دارد، زیرا ما مکان این سلاحها را می دانیم و امنیت این اماکن تامین می شود.
وی افزود امیدوارم این مواد هر چه سریعتر به یک مکان مشخصی منتقل شود و  امیدوارم با یک کشتی به خارج از منطقه منتقل شود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان