۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین اندر پیوند وزارت علوم و جناب توفیقی!
کد خبر: ۱۳۷۰۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اندر پیوند وزارت علوم و جناب توفیقی!

 اندر پیوند وزارت علوم و جناب توفیقی!
بسم الله الرّحمن الرّحیم و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکّل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره قد جعل الله لکلّ شیء قدرا سوره مبارکه طارق(4و3) انتخابات 24 خرداد ماه که تجلّی حضور باشکوه و حماسی مردم بود، به مثابه ی الگویی برای مدعیان دموکراسی، سلامت انتخابات ایران را به گونه ای به نمایش گذارد که مدعیان داخلی و خارجی تقلب در دوره ی پیشین لب به اعتراف گشوده و آن را دموکراتیک خواندند! همراهی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با مردم و تبریک به منتخب ملت با تبعیت از مقام معظم رهبری، کام تلخ مردم از فجایع فتنه 88 را شیرین کرد.
نتیجه این انتخابات نشان داد که قریب به 51% مردم، چشم امید به تدبیر دولت شخصی دوخته اند که توانست به ادبیات مشترکی با مردم دست پیدا کند و آنان را با خود همراه کند.
رأی مردم در این انتخابات، رأی به برقراری شعار اعتدال بود که لحظه ای از زبان این دولت و طرفدارانش جدا نمی شد.
معرفی زودهنگام و بدون اتلاف وقت وزرای پیشنهادی در روز تحلیف و جلسات مشترک دولت و مجلس برای بررسی صلاحیت وزرا، صحنه ای زیبا از تعامل این دو قوه را به نمایش گذارد که با اعتماد نمایندگان به اکثر وزرای پیشنهادی در شرایط کنونی، اداره امور کشور جریان عادی خود را طی نمود.
عدم اعتماد نمایندگان به برخی افراد مسئله دار با تکیه بر محک فتنه، شاید به کام خودشیفتگان خوش نیامده باشد اما موجی از امید را در دل دوستداران نظام و انقلاب ایجاد کرد.
کسانی که پرداختن به فتنه 88 و تحلیل آن را نبش قبر می دانند، باید بدانند که در این 4سال، مقام معظم رهبری، در اکثر سخنرانی های خود به واکاوی زوایای مختلف آن پرداخته و همواره اهمیت این مسئله را گوشزد نموده است.
فتنه برای ما یک معیار است.
واضح است که کسی که در زمان فتنه عملکرد نامطلوبی داشته، نمی تواند به اهداف تعریف شده دست پیدا کند.
فراموش نکرده ایم سخن زیبای سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی را که :«دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند، وگرنه در زمان راحت و آسایش، چه بسیارند اهل دین.
» اکنون که در آستانه ی معرفی وزرای پیشنهادی باقیمانده به مجلس شورای اسلامی قرار داریم، توجه به این نکات و پاسخ به سؤالات زیر ضروری به نظر می رسد: پس از عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی سابق علوم برای این وزارتخانه بر مبنای عملکرد نامطلوب در فتنه 88 ، همگان انتظار انتخاب سرپرستی معتدل، باسابقه مثبت و نامرتبط با فتنه را داشتند که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداد.
فراموش نکرده ایم اظهارات نمایندگان مخالف میلی منفرد را که به حضور وی در سخنرانی فتنه گران معترض بودند.
آیا سخنران آن مراسم وزیر پیشنهادی فعلی نبود؟ کسی که نظام جمهوری اسلامی ایران را در آن فضای ملتهب به راحتی متهم به تقلب در انتخابات نموده و وقعی به عملکرد نهادهای مسئول در این زمینه نگذارده، چگونه می تواند زمام امور وزارتخانه ای را بر عهده بگیرد که جز با اعتقاد راسخ به این نظام، نمی توان به تلاش جهادی برای تحقق چشم انداز علمی کشور دست یافت؟ حاشیه سازی های متوالی جناب سرپرست در آستانه ی آغاز سال جدید تحصیلی، چهره ای مخدوش از عملکرد وی به نمایش گذارد که دلسوزان نظام را نگران آینده ی علمی کشور نموده است.
مگر نه اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، پیشرفت علمی از اولویت های اصلی کشور است که با تکیه بر آن می توان مسائل اقتصادی را نیز برطرف نمود.
حاشیه سازی های اخیر، چگونه با حرکت پرشتاب علمی کشور و مشی اعتدال دولت سازگار است؟ برکناری یکباره و بدون بررسی رؤسای برخی دانشگاه ها و تلاش برای برکناری سایرین چه نتیجه ای جز ایجاد فضای ملتهب و نگرانی از جابجایی ها در دانشگاه ها داشته که جناب سرپرست قبل از خشک شدن مهر انتصابش، در آستانه ی سال تحصیلی جدید و به جای حمایت از آنها و سرعت بخشی به جهش علمی، اقدام به آن نموده است؟ حکایت تأسف برانگیز برکناری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آن هم بدون بررسی عملکرد وی و تنها براساس گرایشات سیاسی درحالی صورت پذیرفت که جناب سرپرست که در جلسه ی هیئت امنا حاضر بوده، از تصمیم اعضا مبنی بر برکناری فرهاد دانشجو اظهار بی اطلاعی کرده و این تصمیم را از جانب رئیس هیئت امنا دانسته است! آیا سیاسی کردن تصمیم گیری ها در عرصه ی دانشگاه تأثیر مثبتی بر فضای علمی کشور خواهد گذاشت؟ اصرار دولت محترم بر معرفی این افراد برای ترمیم کابینه اهمیت وظیفه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را دوچندان نموده و آنان را در امتحانی بزرگ قرار داده است.
امیدواریم نمایندگان مجلس همچنان بر آرمان های اصیل انقلاب پافشاری نموده و از این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیایند.
والسّلام علی من اتّبع الهدی به نقل از  گذر از پیچ تاریخی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان