۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین نقش کتابخانه ها در اعتلای فرهنگی جامه انکارناپذیر است
کد خبر: ۱۳۶۶۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه ارداق:

نقش کتابخانه ها در اعتلای فرهنگی جامه انکارناپذیر است

امام جمعه ارداق در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های قزوین گفت: نقش و جایگاه کتابخانه در اعتلای فرهنگی جامعه انکار ناپذیر است.

نقش کتابخانه ها در اعتلای فرهنگی جامه انکارناپذیر است
به گزارش صبح قزوین و به نقل از اداره کل کتابخانه های عمومی استان، حجت الاسلام و المسلمین اسحاق علی بیگدلو اظهار کرد: کتابخانه ها در جوامع مختلف به عنوان بانک اطلاعات در دل خود مرجعی مطمئن و در دسترس برای مطالعه و پیشرفت هستند.

وی خاطر نشان کرد: کتابداران به عنوان مشاوران امین ، با در دست داشتن این میراث  عظیم می توانند به یاری مردم علاقه مند به پیشرفت و اعتلای فرهنگی شتافته و با اشاعه دانش آنان را در این مسیر همراهی کنند.

بیگدلو با اشاره ای به حدیثی از حضرت امام حسن مجتبی (ع) افزود: به فرموده آن بزرگوار "خردمند به کسی که نصیحت می خواهد خیانت نمی کند.
" در حقیقت کتابداران با در اختیار داشتن عصاره خرد خردمندان می توانند با گذاشتن دانش در اختیار مردم در توسعه فرهنگی نقش بسزایی را ایفا کنند.

این مسوول اضافه کرد: بنا به فرمایش امیرالمومنین(ع)  جوانان باید  آبروی خود را با ادب و دین را با دانش حفظ کنند .
که مراد از دین همان آرمان ها،  ارزش ها و هویت های یک جامعه است .

بیگدلو خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ویژه کتابخانه ها در مدیریت، تولید و توسعه دانش و اعتلای فرهنگی در یک جامعه  کتابخانه ها باید با مطالعه دقیق روی نیازهای علمی و فرهنگی جامعه، به آخرین اطلاعات  دستاوردهای علمی و اطلاع رسانی مجهز شوند.

105_8866

امام جمعه ارداق در پایان گفت: دستیابی به این مهم نیازمند حمایت و همکاری تمامی مسوولان در سطح شهرها و پیگیری منظم آن ها است .

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: جامعه امروز ما ، جامعه ای تجربه اندوز صرف و حافظه محور نیست بلکه جامعه ای است دانایی محور و مولد بنابراین نقش نهادهای دانایی پرور و دانش گستر دراین بین انکار ناشدنی است که از مهمترین ا ین نهادها، مدرسه، دانشگاه ، و کتابخانه ها هستند.

محمدرضا مولایی افزود: اگر نظام  آموزشی اعم از آموزش و پرورش آموزش عالی در جامعه دانایی محوری و اندیشه پروری را الگوی کار خود قرار دهد آن زمان است که حافظه محوری راه به جایی نبرده و دانش آموزان اطلاعات علمی دنیا، نیازمند مراجعه به کتابخانه ها خواهند شد .

وی اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری؛  باید پدرها و مادرها فرزندانشان را از کودکی با کتاب محشور و مانوس کنند ، زیرا در غیر این صورت جامعه ایرانی به آرزویی که دارد و حق او هم هست نخواهد رسید.

مولایی در پایان خواستار حمایت هرچه بیشتر مسوولان از کتابخانه ها شد .

شایان ذکر است؛ در این جلسهٰ  علی همتی رئیس شورای اسلامی شهر ارداق نیز پیشنهادات شورا را برای افزایش خدمات دهی کتابخانه ها مطرح نمود.

صفر امینی مسوول کتابخانه الغدیر ارداق نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارش عملکرد مشکلات و کمبودهای کتابخانه را مطرح کرد.

انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان