۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مخالفان سوری مانع برپایی نشست ژنو۲ هستند
کد خبر: ۱۳۵۹۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مخالفان سوری مانع برپایی نشست ژنو۲ هستند

معاون وزیر خارجه سوریه با اعلام آمادگی کشورش برای اعزام کارشناسان بیشتری برای عضویت در تیم نابودی تسلیحات شیمیایی در سوریه،مخالفان سوری را مانع برپایی نشست ژنو ۲ دانست.

مخالفان سوری مانع برپایی نشست ژنو۲ هستند
به گزارش صبح قزوين به نقل از شبکه روسیاالیوم، گنادی گاتیلوف اعلام کرد: روسیه آماده افزایش تعداد کارشناسان شیمیایی خود در سوریه در صورت درخواست سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی است.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: در تیم کارشناسان ویژه نابودی سلاح شیمیایی در سوریه دو کارشناس روس وجود دارند و در عین حال ما به سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی پیشنهاد افزایش تعداد کارشناسان روس را در صورت نیاز داده ایم.

گاتیلوف تاکید کرد: مقدمات برپایی نشست ژنو 2 درباره سوریه در حال آماده شدن است اما هنوز بخش مهمی از مخالفان سوری با مشارکت در این نشست مخالفت می ورزند.
دولت سوریه با شرکت در این نشست موافقت کرده است و مشکل در حال حاضر مشارکت مخالفان در این نشست است.

وی افزود: فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به زودی عازم خاورمیانه خواهد شد و با نمایندگان مخالفان سوری و نیز در دمشق با مسئولان سوری درباره برپایی نشست ژنو2 گفتگو خواهد کرد.

گاتیلوف ضمن بعید ندانستن دیدار سه گانه میان نمایندگان روسیه،آمریکا و سازمان ملل بیان کرد: دیداری سه گانه بعید نیست اما زمان آن هنوز مشخص نشده است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان