۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین دیدار شریف با مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی/ نگرانی هند از فروش راکتورهای چینی به پاکستان
کد خبر: ۱۳۵۷۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دیدار شریف با مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی/ نگرانی هند از فروش راکتورهای چینی به پاکستان

دیدار نواز شریف با مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی، نقض آتش بس در منطقه کشمیر، ابراز نگرانی هند درباره تصمیم چین برای فروش دو رآکتور هسته ای به پاکستان و زخمی شدن ۱۵ نفر بر اثر حمله طالبان به شهر كويته از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود.

دیدار شریف با مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی/ نگرانی هند از فروش راکتورهای چینی به پاکستان
به گزارش صبح قزوين به نقل از روزنامه پاکستان تریبون، نواز شریف نخست وزیر پاکستان امروز سه شنبه در اسلام آباد با ژنرال اشفق پرویز کیانی فرمانده کل ارتش و ژنرال ظهیر الدین اسلام رئیس جدید سازمان آی اس آی دیدار می کند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که در این نشست همچنین درباره مذاکرات صلح با طالبان و سفر آتی شریف به آمریکا گفتگو می شود.

از سوی دیگر شریف قرار است که در روز 23 اکتبر برای گفتگو با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره اوضاع امنیتی به خصوص مذاکره با طالبان به واشنگتن برود.

خبر دیگر اینکه نیروهای پاکستانی بار دیگر آتش بس را که نوامبر 2003 منعقد شد، نقض کرده و به سوی نیروهای هندی در خط کنترل منطقه کشمیر شلیک کردند.

همچنین هند بار دیگر درباره تصمیم چین برای فروش دو رآکتور هسته ای به پاکستان به ارزش 9.
6 میلیارد دلار ابراز نگرانی کرد.

حکیم‌ الله محسود رهبر تحریک طالبان پاکستان در بیانیه ای تعیین پیش شرط قبل از آغاز مذاکرات صلح را یک حرکت ناشیانه خواند و تاکید کرد نباید پیش‌ شرطی برای مذاکرات تعیین شود و اگر دولت خواهان پذیرش آتش‌ بس از سوی طالبان است، باید در ابتدا حملات هواپیماهای بدون سرنشین را متوقف، زندانیان طالبان را آزاد کند و نیروهای ارتش نیز باید از مناطق قبیله نشین خارج شوند.

این در حالی است که اسلام آباد پیش شرط مذاکرات صلح را پذیرش قوانین پاکستان از سوی طالبان و خلع سلاح این افراد عنوان کرده است.
خبر دیگر اینکه بر اثر حمله طالبان به شهر كويته مركز ايالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان و پرتاب نارنجک به خودرو نیروهای ایالت بلوچستان 15 نفر زخمی شدند.

افراد مسلح پس از این حمله از صحنه متواری شده و تحقیقات نیروهای پلیس در این باره آغاز شده است.
هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
همچنین مولانا فضل‌ الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان که اخیرا با رئیس‌ جمهوری و نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان در کابل دیدار کرده است، در گفتگو با خبرنگاران در اسلام آباد تاکید کرد که پس از دیدار با حامد کرزای به این نتیجه رسیدیم که پاکستان نقش کلیدی را در مذاکرات صلح دارد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان