۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین مهمترین بخش از افشاگری های اسنودن منتشر نشده است
کد خبر: ۱۳۵۷۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مهمترین بخش از افشاگری های اسنودن منتشر نشده است

خبرنگار روزنامه گاردین که برای اولین بار اسناد جاسوسی آمریکا از کشورهای مختلف را منتشر کرد، اعلام کرد که مهمترین بخش از اسناد اسنودن هنوز منتشر نشده و ممکن است در چند هفته آینده این اتفاق بیفتد.

مهمترین بخش از افشاگری های اسنودن منتشر نشده است
به گزارش صبح قزوين به نقل از تایم، "گلن گرین والد" گفت : هر چند اسناد مهمی درباره جاسوسی آمریکا از کشورهای مختلف منتشر شده، اما با این وجود "ادوارد اسنودن" هنوز مهمترین بخش از اسناد خود را منتشر نکرده است.
به گفته این خبرنگار روزنامه گاردین، ممکن است ظرف دو و یا سه هفته آتی اسنودن این اسناد مهم را برای انتشار در اختیار رسانه ها قرار دهد.
به نوشته تایم، چهار ماه از آغاز افشاگری های اسنودن علیه آمریکا می گذرد و در این مدت واشنگتن به سبب این افشاگری ها، با اغلب کشورهای جهان از جمله متحدان خود دچار تنش شده، اما با این وجود اعلام می شود که وی هنوز مهمترین اسناد خود را منتشر نکرده است.
این در حالی است که چند روز قبل اعلام شد سازمان سیا که اسنودن مدتی برای آن کار می کرده، از سال 2009 در جریان تخلفات این کارمند خود قرار داشت، اما با این وجود اقدامی برای بازداشت وی و متوقف کردن روند خروج اطلاعات از رایانه های سازمان های جاسوسی ایالات متحده نکرده است.
در همین رابطه "ویوان ردینگ" کمیسر قضایی اتحادیه اروپا خواستار پاسخگویی آمریکا در رابطه با اقدامات جاسوسی خود شده و گفته بود : اقدامات آمریکا سبب شده تا شهروندان اروپایی دیگر اطمینان چندانی به امنیت اطلاعات آنلاین خود نداشته باشند.
ردینگ کمیسر قضایی اتحادیه اروپا که واحد وی مسئول رسیدگی به این موضوع است، گفت : میلیون ها ای میل و تماس تلفنی به صورت محرمانه توسط آژانس های جاسوسی آمریکا ثبت شده اند.
به نظر می رسد آمریکا اکنون همه ما را زیر نظر دارد و این موضوع را بدون در نظر گرفتن اینکه ما از چه ملیتی هستیم، انجام می دهد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان