۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین دهستان اقبال شرقی به عنوان نمونه انتخاب شد
کد خبر: ۱۳۴۷۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی؛

دهستان اقبال شرقی به عنوان نمونه انتخاب شد

دهستان اقبال شرقی از توابع بخش مرکزی شهرستان قزوین به عنوان نمونه برای اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در استان انتخاب شده است.

دهستان اقبال شرقی به عنوان نمونه انتخاب شد
به گزارش صبح قزوین، برای اجرای طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی یک یا 2 مامور با مراجعه به خانوارهای روستایی 3 فرم فهرست برداری، بهره برداری کشاورزی و فرم شناسنامه آبادی را تکمیل می کنند.
مسئول فنی سرشماری کشاورزی با بیان اینکه ماموران سرشماری با کارت شناسایی و لباس های فرم مشخص در روستا ها حاضر می شوند از مردم روستائیان خواست با ماموران همکاری کنند.
وی یادآور شد: دهستان اقبال شرقی از توابع بخش مرکزی شهرستان قزوین به عنوان نمونه برای اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در استان انتخاب شده است.
وی ادامه داد: زمان اجرای آزمایش سرشماری کشاورزی در سطح کشور و استان‌‌ها را 27 مهر تا 29 آبان ماه است.
با گذشت نزدیک به 10 سال از زمان آخرین سرشماری، از آنجا که سهم بخش کشاورزی در اشتغال و تولید ناخالص داخلی قابل توجه است، داشتن اطلاعات دقیق و به هنگام برای برنامه‌ریزی‌های کلان، اجرای سرشماری عمومی از واحدهای تولید کشاورزی را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.
در بخش کشاورزی به دلیل تأمین غذای مورد نیاز جامعه یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود که سهم بالایی در ارزش افزوده اقتصاد کشور دارد و از سویی دیگر در حوزه اشتغال‌زایی نیز نقش و جایگاه مؤثر و تأثیرگذاری را به خود اختصاص داده است.
براساس سرشماری سال 90 دهستان اقبال شرقی 15 روستای دارای سکنه با 14 هزار و 600 نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان