۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین تیم مذاکره کننده آمریکایی شامل یک متخصص تحریم است
کد خبر: ۱۳۴۱۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تیم مذاکره کننده آمریکایی شامل یک متخصص تحریم است

هیات آمریکایی آمریکا در مذاکرات هسته‎ای ژنو شامل یکی از متخصصان ارشد تحریم دولت واشنگتن است که این مساله نشانه مثبتی است.

تیم مذاکره کننده آمریکایی شامل یک متخصص تحریم است
به گزارش صبح قزوين ، رویترز ضمن درج خبر فوق، آن را نشانه ای دانست که آمریکا در حال بررسی راه ‏هایی برای کاهش تحریم‏‎ها علیه ایران است.
وندی شرمن، معاون وزیر خارجه -نفر سوم وزارت- رهبری هیات مذاکرات ایران و 5+1 را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ژنو به عهده خواهد داشت.
به نوشته رویترز، بحث اصلی مذاکرات، که با حضور انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا و ایران برگزار خواهد شد، بررسی راه‎ها برای بررسی برنامه هسته‎ای و در نقطه مقابل، امکان کاهش تحریم‎هاست.
تیم آمریکایی هم چنین شامل آدام سوبین -رئیس دفتر کنترل دارایی های خارجی در وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC)- نیز است که یکی از اصلی‎ترین متخصصان مساله تحریم است.
وی از سال 2006 ریاست OFAC و مسئولیت طراحی و تشدید تحریم‎های دولت آمریکا را در راستای اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی را به عهده داشته است.
علاوه بر سوبین، جیمز تیمبی(مشاور ارشد معاون وزیر خارجه در زمینه کنترل سلاح و امنیت بین الملل)، پانیت تالوار (مسئول حوزه ایران، عراق و کشورهای خلیج فارس در بخش امنیت ملی کاخ سفید) و ریچارد نفیو (هماهنگ کننده اصلی در زمینه سیاست تحریم در وزارت خارجه) نیز شرمن را همراهی خواهند کرد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان