۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین سنت جابجایی های پرحاشیه ائمه جمعه شهر بوئین زهرا را خواهم شکست/ بدون هیچ گونه سرو صدا و حاشیه و با خوشحالی کامل بوئین زهرا را ترک خواهم کرد
کد خبر: ۱۳۳۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه بوئین زهرا:

سنت جابجایی های پرحاشیه ائمه جمعه شهر بوئین زهرا را خواهم شکست/ بدون هیچ گونه سرو صدا و حاشیه و با خوشحالی کامل بوئین زهرا را ترک خواهم کرد

امام جمعه بوئین زهرا: برخی افراد و نهاد ها در شهرستان محوریت امام جمعه در امور فرهنگی را نمی پذیرند که همین امر ناکارآمدی امور فرهنگی شهرستان را موجب شده است.

سنت جابجایی های پرحاشیه ائمه جمعه شهر بوئین زهرا را خواهم شکست/ بدون هیچ گونه سرو صدا و حاشیه و با خوشحالی کامل بوئین زهرا را ترک خواهم کرد

به گزارش صبح قزوین به نقل از بوئین نیوز، پائیز فصل  برگ ریزان و رنگ بازی برگ  ها است  و  آنچه در این فصل بیشتر در ذهن ها  جلوه گری  می کند جدایی، ریزش و دلفریبی رنگ هاست.

نمی دانم چه حکمتی در کار بود که در فصل پائیز بهانه ای فراهم شود تا با امام جمعه جوان بوئین زهرا مصاحبه داشته باشیم  ؛ امام جمعه ای که پچ پچ های زیاد فصل شکوفاییش را در بوئین زهرا کوتاه می خواندند وفصل برگ ریزانش را  زود  تصور می کردند ؛ اما امام جمعه جوان بوئین زهرا با درایت ومدیریت نه تنها فصل جدایی رابه تاخیر انداخت بلکه با همت وتلاش توانست در بین ۱۰ امام جمعه برتر کشور قرار گیرد که این خود افتخاری بزرگ می باشد.

 به همین بهانه و با  تاکید بر اینکه  سئوالات خود را صریح بیان کنیم یک صبح پاییزی را برای مصاحبه با امام جمعه بوئین زهرا قرار  گذاشتیم ؛  ساعت ۹ صبح سرقرار حاضر شدیم و در یک فضای صمیمی، ساده وشفاف آنچه را که می خواستیم پرسیدم وآنچه پیش روی شما قرار دارد حاصل گفتگوی ۲ساعته  ما با محمد همایون زرینه امام جمعه بوئین زهرا می باشد.

امام جمعه بوئین زهرا:

برخی افراد و نهاد ها در شهرستان محوریت امام جمعه در امور فرهنگی را نمی پذیرند که همین امر ناکارآمدی امور فرهنگی شهرستان را موجب شده است.

بنده سنت جابجایی های پرحاشیه ائمه جمعه شهر بوئین زهرا را خواهم شکست و بدون هیچ گونه سرو صدا  و حاشیه و با خوشحالی کامل بوئین زهرا را ترک خواهم کرد.

هیچ کمکی بنده را دربیان واقعیت ، انتقاد و کاستی ها تحت تاثیر قرار نگذاشته است.

 بنده وامدار هیچ فرد و گروهی خاصی نیستم  و نگاه بنده به افراد نگاه فراجناحی است .

  آنچه که در بیرون از شهرستان بوئین زهرا ترسیم و معرفی  شده بسیار متفاوت می باشد و این شهرستان دارای  فضای پویا ؛ فرهنگی ، مذهبی ، ولایتی ،  ارزشی و انقلابی  است  و مردم همراهی خوبی با برنامه های مذهبی و فرهنگی دارد.

انتقاد پذیری و شنیدن سخن منتقدان یک توفیق الهی است و همه باید افراد متملق و چابلوس را از کنار خود دور کنند  چون این افراد لنگیسم هستند و تلاش دارند با پیچیده شدن به دور مسئول   از نمایان شدن ضعف و کاستی ها جلوگیری کنند.

  متن مصاحبه با امام جمعه شهرستان بوئین زهرا بدین شرح است:

  حاج آقا در ابتداء خودتان را برای خوانندگان ما بیشتر معرفی نمائید ؟

 بنده محمد همایون زرینه متولد ۱۳۵۰ در شهرستان ابهر و اولین فرزند یک خانوده ۱۰ نفره می باشم و اعضای خانواده علی رغم اینکه پدر و مادر از تحصیلات بالای برخوردار نبودند اما همگی از تحصیلات  عالی در سطح دکترا ، مهندسی  و ….
برخوردار هستند؛  ضمن اینکه بنده در سال ۱۳۷۷  با یکی از دبیران آموزش و پرورش ازدواج نموده و نتیجه این ازدواج یک دختر با نام ریحانه که در مقطع راهنمایی تحصیل می کند و علی آقا فرزنده  دوم بنده می باشد که  دو ساله  است.

حاج آقا در خصوص حضورتان  در حوزه علمیه نیز توضیح بفرمائید ؟

 با توجه به فضای مذهبی و فرهنگی خانواده  بنده پس از پایان تحصیلات ابتداِیی ، راهنمایی و دبیرستان در زادگاه خود  با توجه به علاقمندی و تشویق پدرکه مسئولیت هئیت عزاداری امام حسین ( ع)    را نزدیک به نیم قرن دارد  در سال ۱۳۷۰  وارد حوزه علمیه قم شدم و در مسجد امام صادق ( ع)  که معروف به مسجد آیت ا… خلخالی می باشد مشغول تحصیل علوم حوزوی شدم و چهار سال، تا سال  ۱۳۸۶ در درس خارج آیت ا… وحید خراسانی ، مکارم شیرازی ، جوادی آملی و سبحانی  و … تلمذ نمودم.

 چه شد که آقای زرینه به عنوان امام جمعه انتخاب شدند ؟

واقعیت این است ؛ علی رغم اینکه   بنده تمایل و اشتیاق  وافری  جهت کسب فیض در حوزه علمیه و فعالیت های پژوهشی  را داشتم  اما با اصرار ، تکلیف و پیشنهاد  دوستان  به عنوان اولین امام جمعه  شهرستان طارم استان زنجان انتخاب شدم  و در عید غدیر خم سال ۱۳۸۶ بنا  بر اذعان حاج آقا ابراهیمی معاون اجرایی آیت ا.
.
  تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور  در بی سابقه ترین استقبال از یک امام جمعه به  نسبت جمعیت  به عنوان امام جمعه طارم معرفی و افتخار خدمتگزاری در جایگاه مقدس نمازجمعه را پیدا نمودم.

بنده  دوسال امام جمعه  طارم بودم و با توجه به وضعیت کوهستانی منطقه و شرایط جسمی و علی رغم دلبستگی شدید بنده به مردم طارم و ابراز محبت آنان به من ؛  با اشک چشم و با تصمیم ستاد سیاست گذاری ائمه جمعه کشور  در تاریخ 88/5/31 توفیق حضور در میان مردم مومن ، انقلابی و ولایت مدار  شهرستان بوئین زهرا را پیدا نمودم.

 آیا جنابعالی شناختی از فضا و وضعیت شهرستان بوئین زهرا داشتید ؟

واقعیت این است که بنده شناختی از شرایط شهرستان بوئین زهرا نداشتم و بسیاری از دوستان و آشنایان بنده  را به جهت فضای سنگین سیاسی شهرستان بوئین زهرا،  برای حضور در این شهرستان منع می کردند و  بیان می داشتند که کار کردن در شهرستان بوئین زهرا سخت  و مشکل می باشد اما  واقعیت این است که علی رغم اینکه بنده با ذهنیت به نوعی منفی پا به این شهرستان نهادم  اما الان پس از چهار سال حضور دراین شهرستان اعتراف می کنم  فضای   سیاسی ؛ اجتماعی و فرهنگی شهرستان  با آنچه که در بیرون از شهرستان ترسیم و معرفی  شده بسیار متفاوت می باشد و شهرستان بوئین زهرا دارای  فضای پویا ؛ فرهنگی ، مذهبی ، ولایتی ،  ارزشی و انقلابی  است  و مردم همراهی خوبی با برنامه های مذهبی و فرهنگی دارد.

 حاج آقا  آیا با  ائمه جمعه قبلی بوئین زهرا ارتباط و تماسی دارید ؟

 متاسفانه  ارتباط رسمی و تعریف شده ای بین بنده و ائمه جمعه گذشته وجود ندارد  و بنده سعی کرده ام که به طور غیر مستقیم  از تجربیات  ائمعه جمعه گذشته از طریق مسئولان ستاد نمازجمعه  استفاده کنم ؛  البته معمولا  ائمه جمعه   سراسر  کشور بیشتر نقاط قوت امام جمعه قبل از خود را برجسته می کنند  و از بیان نقاط ضعف و کاستی ها خودداری می کنند چرا که هر امام جمعه از زاویه نگاه خود با مردم و مسئولان ارتباط برقرار می کند.

 آقای زرینه  واقعیت این است که سه امام جمعه قبلی بوئین زهرا با میل و رضایت خود از بوئین زهرا نرفتند بلکه بر خلاف میل قاطبه مردم ، فشار  و پیگیری  برخی افراد و گروههای خاص باعث جدایی ائمه جمعه قبلی از بوئین زهرا شد آیا چنین سرنوشتی نیز برای شما قابل تصور می باشد ؟ 

 بنده از کانال های رسمی شنیده بودم که ائمه جمعه قبلی با میل و اصرار خود از شهرستان جابجا شده اند اما پس از حضور در شهرستان و دیدن و شنیدن برخی از مستندات و، واقعیت ها متوجه شدم  که ائمعه جمعه گذشته بویژه حاج آقا حیدری که از جایگاه ویژه ای دربین مردم برخوردار بوده  علی رغم میل با طنی  خود از شهرستان بوئین زهرا جابجا شده اند و حتی پی گیری اعضای ستاد ایشان در تهران و تهیه طومار های مردمی نیز نتوانسته از جابجایی ایشان جلوگیری کند  اما بنده به شما عرض می کنم سنت جابجایی های پرحاشیه ائمه جمعه شهر بوئین زهرا را خواهم شکست و هر زمان که احساس کنم حضورم در شهرستان  مفید نمی باشد و با ابلاغ شورای سیاست گذاری ائمه جمعه  بدون هیچ گونه سرو صدا  و حاشیه و با خوشحالی کامل بوئین زهرا را ترک خواهم کرد.

 حاج آقا حیدری  امام جمعه گذشته بوئین زهرا اعقاد داشت که قبل از ایشان در بوئین زهرا نماز جمعه برگزار نمی شده،  بلکه نماز جناح با حضور افراد کم و خاص برگزار می شده است شما    وضعیت برگزاری نماز جمعه فعلی شهر بوئین زهرا را چگونه ارزیابی می کنید ؟

واقعیت این است که بر اساس مستندات،  برگزاری نماز جمعه در زمان آقای حیدری  شکوفایی خوب و خاصی  نسبت به گذشته داشته است و حتی ما امروز ما نیز از محصول دوره حاج آقا حیدری  استفاده می کنیم ، البته پس از آقای حیدری  برخی  چهره های  خاص سیاسی با نماز جمعه  به نوعی قهر کرده اند که نوعی ریزش  محسوب می شود اما در کنار این ریزش نمازجمعه بوئین زهرا دارای رویش های خوبی بویژه دربین جوانان بوده  است  ضمن اینکه در حال حاظر نمازعبادی و سیاسی جمعه بوئین زهرا به  نسبت جمعیت نسبت به دیگر مناطق استان قزوین با شکوه و شرایط مطلوبی  برگزار می شود واز  نمازجناح خبری نیست   و منع و محدودیتی به هیچ عنوان برای حضور کسی  در نماز جمعه وجود ندارد و اگرا افرادی در نمازه جمعه حضور پید نمی کنند خود باید پاسخگو باشند ضمن اینکه در نزد پرودگار هیچ توجیهی برای شرکت پیدانکردن در نماز جمعه وجود ندارد.

 ارتباط جنابعالی با گروه های مختلف سیاسی چگونه است ؟

بنده اعتقاد دارم که ائمه جمعه نباید  در دسته بندی و ظرف های محدود  سیاسی و گروهی  گنجانده و محدود  شوند  چرا که برخی افراد از دریچه نگاه سیاسی خود به ائمه جمعه نگاه می کنند  و دوست دارند که امام جمعه  از دریچه نگاه  و منافع آنان به مسائل بنگرد  و اگر امام جمعه چنین رفتاری نداشت مورد غصب و تحریم آنان  قرار می گیرد لذا  تلاش بنده این بوده که با تمام افراد و گرو های فعال سیاسی که در چارچوب نظام در شهرستان فعالیت دارند  ارتباط داشته باشم و محدودیتی از طرف بنده در  زمینه داشتن ارتباط با گروه های سیاسی وجود نداشته و ندارد و حتی خودم  در زمینه ایجاد ارتباط با برخی از  چهره های  شاخص  سیاسی  پیشقدم بوده ام اما واقعیت این است که دیوار بی اعتمادی در بین گرو های سیاسی شهرستان بلند و ضخیم  است  و تلاش بنده برای اینکه این  دیوار بلند بی اعتمادی  را بین جریان های سیاسی شهرستان کوتاه  و یا فرو بریزم نتیجه  نداده است  ؛  البته برخی افراد در جلسات خصوصی خود بیان داشته اند که آنان  با امام جمعه مشکل ندارند بلکه با برخی افراد و مسئولین که در اطراف امام جمعه حضور دارند مشکل دارند.

 آقای  زرینه تا چه اندازه انتقاد پذیر می باشد ؟

انتقاد پذیری و شنیدن سخن منتقدان یک توفیق الهی است و همه باید افراد متملق و چاپلوس را از کنار خود دور کنند  چون این افراد لنگیسم هستند و تلاش دارند با پیچیده شدن به دور مسئول   از نمایان شدن ضعف و کاستی ها جلوگیری کنند و اگر ۵ نفر متملق و چاپلوس  اطراف امام جمعه را بگیرند پس از مدتی  باعث هلاک امام جمعه می شوند  لذا  ارتباط بنده با افراد دلسوز، منصف  و منتقد  بیشتر می باشد و در این مدت نیز انتقادهای بسیاری از طریق این افراد به بنده منتقل شده است لذا تلاش دارم که فرد انتقاد پذیری باشم.

 برخی اعتقاد دارند که آقای زرینه تمایل دارند که محور و مدار  تمامی فعالیت های فرهنگی و مذهبی شهرستان باشد و اگر نهاد و یا افرادی بدون هماهنگی برنامه فرهنگی و اجراکنند مورد عتاب قرار می گیرند آیا این  چنین است ؟

 البته جایگاه  حقوقی امام جمعه  چنین نیازی را ضروری نموده است  و اگر امام جمعه ای امور و فعالیت  های فرهنگی را مدیریت و نظارت  نکند نقص و ایراد از  امام جمعه می باشد  چراکه  قرار گرفتن امام جمعه  در راس شورای فرهنگ  عمومی که متشکل از نخبگان و دستگا های تاثیر گذار فرهنگی می باشند در همین راستا بوده است  لذا ضرورت دارد که  امام جمعه هدف گذاری  خطوط کلی و جهت گیری امور فرهنگی  را بر اساس منویات مقام معظم رهبری وسیاست های کلان نظام ترسیم نماید ؛  البته متاسفانه این امر همواره  در شهرستان چالش بر انگیز بوده و برخی افراد و نهاد ها در شهرستان محوریت امام جمعه در امور فرهنگی را نمی پذیرند که همین امر ناکارآمدی امور فرهنگی شهرستان را موجب شده است.

 حاج آقا  منابع مالی تشکیلات نماز جمعه چگونه تامین می شود؟

 ستاد تشکیلات نماز جمعه   هیچ  ردیف بودجه   دولتی  ندارد   و تامین اعتبارات تشکیلات نماز جمعه   بیشتر از سوی  خیرین  و مومنین انجام می گیرد  البته نبود ردیف بودجه  دولتی نباید باعث شود که دستگا ه هاو نهاد های دولتی که سر فصل اعتبارات فرهنگی دارند به  تشکیلات  نماز جمعه  کمک  نکنند.

 آیا کمک برخی نهادها و افراد  به دفتر امام جمعه  ، باعث نمی شود که شما در خصوص انتقاد با آن دستگا هها  و افراد ملاحضاتی داشته باشید ؟

 متاسفانه  در برخی موارد کمک های خاص  در موضع گیری  ائمه جمعه تاثیر می گذارد و برخی از کمک نیز با اهدف خاص صورت می گیرد  البته درایت و مدیریت ائمه جمعه برای اینکه تحت تاثیر کمک ها قرار نگیرند بسیار مهم است.

  تشکیلات نماز جمعه بوئین زهرا در این خصوص چگونه برخور  نموده  است ؟

   تشکیلات نماز جمعه بوئین زهرا علی رغم اینکه در خصوص منابع مالی با کمبود و مشکل مواجهه بوده و هست  و در چهار سال  گذشته  نسبت به دیگر مناطق و شهر ها ی همجوار  کمترین کمک ها را از سوی نماینده مجلس ، فرمانداری ، شهرداری و ….
داشته است  اما هیچ وقت این کمک ها بنده را دربیان واقعیت ، انتقاد و کاستی ها تحت تاثیر قرار نگذاشته است و بنده انچه را که باید بگویم بدون رودربایستی و ملاحضه کاری  بیان می کنم .

 برخی اظهار می دارند که حاج آقا زرینه فرد خود رای  می باشد و کمتر به امر مشورت و نظر دیگران بخصوص   نظر کارشناسان  توجه می کند آیا چنین است ؟

 بنده اعتقاد و باور دارم انسان  مستبد و خود رای در نهایت هلاک می شود بنابراین  باید از نظر و دید گا های  مختلف استفاده نمود  و بار ها ما از نظرات و دیدگا ههای   افراد منتقد  و دارای گرایشات مختلف سیاسی استفاده کرده ایم   اما علی رغم اینکه بنده گوش شنوایی برای شنیدن دارم اما تصمیم گیرنده در مورد تمامی مشورت و نظر های ارائه شده خودم می باشم  چراکه بنده  باید پاسخگویی عملکرد تشکیلات نماز جمعه باشم وهمواره  تلاش نموده ایم  به نظرات کارشناسی در حوز ها ی مختلف توجه و احترام  بگذاریم چرا که نظرات کارشناسی درصد موفقیت برنامه ها و طرح ها را افزایش می دهد؛  البته متاسفانه شهرستان بوئین زهرا در زمینه بهره مندی از کارشناسان خبره در حوز های مختلف با کمبود مواجه است.

حاج آقا یکی از مشکلات کشور ما حضور  جریانات و افراد  خودسر و افراطی در جریانات مختلف  سیاسی می باشد آیا پدیده   مخرب افراطی گری که خود را حق مطلق و دیگران را کفر مطلق می پندارند  در شهرستان وجود دارد  ؟

 هر چند گرو های افراطی در شهرستان به ظاهر و سازماندهی شده وجود ندارند  اما بخشی  از عملکرد و رفتار  برخی  افراد در شهرستان  نشان از نگاه  افراطی و تنگ نظرانه  دارد  و این آقایان   هر چند   با عنوان اصول گرایی ویا اصلاح  اصلاح طلبی  آنگونه  که باید از فرمایشات رهبری پیروی نمی کنند و برخی از این افراد منافع شخصی و گروهی خود را بیشتر از منویات مقام معظم رهبری مورد توجه قرا می دهند.

 ملاک و معیار شما برای انتخاب  اعضای  تشکیلات نماز جمعه شهرستان چه بوده است ؟

 طبیعی است هر امام جمعه ای که وارد منطقه ای می شود  عده ای تلاش  دارند به امام جمعه نزدیک و  چنین القاء کنند که امام جمعه با ایماء و اشاره  آنان حرکات و سکنات خود را تنظیم  می کند و امیال و اظهار نظر آنان  خواست و دیگاه امام جمعه می باشد  که شرایط بنده نیزدر ابتداء ورود به شهرستان  از این قاعده مستثنی نبوده است  اما بنده درهمان  جلسات اول به این دوستان تاکید داشتم  که بنده وامدار  هیچ فرد و گروهی خاصی نیستم  و نگاه بنده به افراد نگاه فراجناحی است  لذا تلاش نمودم که در انتخاب مسئولین دفتر افراد  تندرو سیاسی  جایی نداشته باشند  وافرادی باشند که چهره  مقبول اجتماعی، فرهنگی و ارزشی  داشته باشند باشند هرچندامکان دارد مشکلات و کاستی های نیز در این خصوص  وجود .
داشته باشد  البته اخیر تغییراتی را در جهت ارائه خدمت بهتر به مردم در تشکیلات نماز جمعه  شهرستان انجام داده ایم.

بیشترین مراجعه کنندگان به دفتر شما چه قشری از مردم می باشند ؟

 اقشار و  گروه های مختلف مردم مراجعه دارند اما در سا ل های اخیر با توجه به شرایط سخت  اقتصادی،  اقشار ضعیف و آسیب پذیر بیشتر به دفتر مراجعه می کنند.

 بسیاری از مردم امام جمعه را سنگ صبور خود می دانند و بخشی از ناگفته های خود را با شما درمیان می گذارند  جنابعالی درد دل های خود را با چه کسانی در میان می گذارید ؟

 امام جمعه باید  با بیان ، رفتار و نگاه خود مردم را بویژه در نماز جمعه آرام کند و خستگی یک هفته فعالیت و کار را از دوش آنان بردارد و تلاش ما این بوده که در این مسیر حرکت کنیم هر چند که خود بیشتر درون گرا هستم و بسیاری از ناگفته ها را در وجود  خود نگه می دارم  اما برخی مواقع که فشار و مشکلات طاقت فرسا می شود با برخی از دوستان صمیمی درددل می کنیم و سبک می شویم.

یکی از بحث های  داغ امروز جامعه ، مباحث مربوط به  جابجایی مدیران اجرایی کشور می باشد و قطعا دیر یا زود موج تغییرات استان قزوین و شهرستان بوئین زهرا  را نیز در بر  خواهد گرفت نظر شما در این خصوص چه می باشد ؟ 

  بنده  با افراط در عزل و نصب ها مخالف می باشم و اعتقاد دارم که جابجایی ها باید در سطح مدیران ارشد سیاسی صورت بگیرد چراکه  هماهنگی مدیران ارشد با سیاست و رویکرد  امری ضروری است اما دولت باید  همچنان   از  تجارب ارزنده مدیران بخش های  تخصصی  استفاده نماید  چرا که نظام برای تربیت و پختگی این مدیران هزینه ای بسیار زیادی را متحمل شده است بنابراین هر نوع جابجایی باید با صبر ، حوصله و گذشت زمان انجام بگیرد.

از نگاه شما مهم ترین نقطه قوت و  ضعف دولت  احمدی نژاد چه بود ؟

 تلاش و فعالیت حداکثری درجهت گره گشایی از مشکلات مردم و مردمی بودن از امتیارات برجسته دولت احمدی نژاد بویژه دولت نهم  بود  و  در ۲ سال آخر فاصله گرفتن با آهنگ عمومی کشور که زیر چتر ولایت است  و خانه نشینی ۱۱ روزه  از نقاط ضعف دکتر احمدی نژاد می باشد.

نقطه قوت دکتر روحانی از نظر شما چه می باشد ؟

 بیان آرام ، منطقی و صادقانه همراه با اعتدال و شفافیت  از ویژ گیهای مثبت دکتر روحانی می باشد و ایشان  با همین بیان صادقانه و شفاف نتیجه انتخابات ۲۴ خرداد را به نفع خود تمام کرد.

عمده ترین مشکل فرهنگی  بوئین زهرا از نگاه شما چه می باشد ؟

توزیع نامناسب اعتبارات فرهنگی در امور غیر ضروری و جزیره ای عمل نمودن متولیان فرهنگی در اجرای برنامه های فرهنگی مهم ترین مشکل فرهنگی شهرستان می باشد.

 شاخص ترین عملکرد شما در مدت چها سال گذشته چه می باشد ؟

 یکی از اقدامات و پیگیریهای  بنده در این مدت رفع سوتفاهم مربوط به حاج آقا صفیعی  و ملبس شدن مجدد ایشان به لباس روحانیت  است  چراکه ایشان در  میان مردم از محبوبیت و مقبولیت بسیار بالای برخوردار  می باشد ؛ اقدام دیگر ما  با توجه به گستردگی و پراکندگی شهر  حمایت و پیگری جهت احداث چند مسجد در سطح شهر می باشد  که الحمدالله در حال حاضر شهر بوئین زهرا دارای چند مسجد فعال  شده است.

 حاج آقا چه شد که در میان ۱۰ امام جمعه برتر کشور قرار گرفتید ؟

  البته بنده کسب این عنوان را لطف و عنایت پروردگار می دانم و کسب این موفقیت حاصل یک کار تیمی و گروهی می باشد وکارشناسان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور  بر اساس شاخص و معیار های تخصصی تشکیلات  نماز جمعه بوئین زهرا رابه عنوان ۱۰ نماز جمعه برتر کشوری انتخاب نمودند.

 حاج  آقا هنوز سوالات  زیادی ناگفته  باقی مانده است که در فرصت های آینده خدمت خواهیم رسید اگر صحبت و سخن ناگفته ای باقی مانده بفرمائید.

 بنده از حضور شما تشکر می کنم و از  خبرنگاران شهرستان که در عرصه فضای مجازی و رسانه های مکتوب تلاش می کنند تشکر می کنم  .

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان