۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین تاخت و تاز شبه نظامیان و ناتوانی دولت لیبی
کد خبر: ۱۳۳۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تاخت و تاز شبه نظامیان و ناتوانی دولت لیبی

یک رسانه اروپایی با اشاره به ادامه بی ثباتی در لیبی و ربوده شدن علی زیدان نخست وزیر این کشور درباره وخامت بیشتر اوضاع لیبی هشدار داده است.

تاخت و تاز شبه نظامیان و ناتوانی دولت لیبی
به گزارش صبح قزوين، روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در مطلبی با عنوان بی ثباتی در لیبی به نابسامانی اوضاع در این کشور،اقدامات خودسرانه آمریکایی ها و جولان دادن گروههای مسلحی که از آنها به انقلابیون سابق یاد می شود، اشاره کرده است.

این رسانه در این باره آورده است: حاکمان لیبی نمی توانند سلطه خود بر گروههای مسلح تحکیم بخشند و تصمیمات خود را در جامعه لیبی به اجرا درآورند و این به سبب ضعف امنیتی و نظامی و کمبود سلاح آنهاست.

این رسانه می افزاید: بهترین گواه در زمینه بی ثباتی در لیبی ربوده شدن علی زیدان نخست وزیر این کشور است که از سوی شبه نظامیان ربوده و آزاد شد.

دیلی تلگراف در ادامه بیان کرد: ربوده شدن زیدان پس از اقدام نظامیان آمریکایی در خاک لیبی و بازداشت ابو انس اللیبی یکی از مظنونین انفجار سفارتخانه های آمریکا در کنیا و اوگاندا و وابسته به القاعده رخ می دهد.

این رسانه اروپایی می افزاید: دولت لیبی باید تبعات این اقدام آمریکایی ها را متحمل شود به ویژه اینکه واشنگتن زمانی که اعلام کرد دولت لیبی از عملیات نظامیان آمریکایی علیه ابو انس اللیبی مطلع بوده است به مراتب کار را برای دولت لیبی دشوار کرد.

دیلی تلگراف بیان کرد: واشنگتن گزینه ای دیگری غیر از آنچه انجام داد، در اختیار نداشت، زیرا قبلا نتوانست مانع حمله به کنسولگری خود در بنغازی شود و اگر از دولت لیبی می خواست که ابو انس اللیبی را دستگیر کند، دولت لیبی توان این کار را نداشت.

این رسانه می نویسد: شبه نظامیان در لیبی همچنان جولان می دهند و دولت لیبی با توجه به ضعفی که از آن رنج می برد نمی تواند با آنها مقابله کند و هر گونه کمک گرفتن از آمریکا و اروپا از نظر اسلام گرایان و مردم لیبی محکوم است.

دیلی تلگراف بیان کرد: دولت لیبی به نهایت ضعف رسیده است و اگر علی زیدان نخست وزیر لیبی نتواند شبه نظامیان مسلح را مهار کند این کشور به سراشیب فروپاشی و بی ثباتی بیشتر سوق داده می شود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان