۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین گفتگوی تلفنی بی سابقه دو رئیس جمهور واگذاری یک امتیاز بزرگ به آنها بود
کد خبر: ۱۳۳۰۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه بوئین زهرا:

گفتگوی تلفنی بی سابقه دو رئیس جمهور واگذاری یک امتیاز بزرگ به آنها بود

حجت الاسلام زرینه: امیدوارم دولتمردان جدید با دقت و درایت بیشتری موضوع را پیگیری بکنند و تمام جوانب را در نظر بگیرند و تا عدم حصول اطمینان به طرف آمریکائی نسبت به او بدبین و بی اعتماد باشند.

گفتگوی تلفنی بی سابقه دو رئیس جمهور واگذاری یک امتیاز بزرگ به آنها بود

به گزارش صبح قزوین به نقل از بوئین نیوز، حجت الاسلام زرینه امام جمعه بوئین زهرا ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و حدود الهی به آیه ۱۶۰ سوره انعام اشاره کرده و گفت: خداوند متعال دراین آیه که آخرین آیه این سوره می باشد، فرمود: هرکه نیکی آورد، پس برای او پاداشی ده برابر آن است و هرکه بدی آورد جز مانند آن کیفر نخواهد دید و به آنان هرگز ستم نخواهد شد.

در این آیه پاداش و کیفر مورد بحث مربوط به دادگاه قیامت است وگرنه چه بسا خلافی که با توبه، محو یا به نیکی تبدیل شود و یا مورد عفو قرار گیرد و چه بسا نیکی ها که با ریا و عُجب و گناهان دیگر محو و حبط شود.
پس آن عملی ملاک است که به صحنه قیامت آورده شود و نیز از آیه شریفه استفاده می شود که از ده پاداش الهی فقط یک قسمت مزد است و نه قسمت دیگر فضل پروردگار می باشد.
خداوند در پاداش با فضل خود رفتار میکند ولی در کیفر با عدل.
در واقع شیوه تربیتی اسلام اینگونه مهندسی شده است کهتشویق ده برابر تنبیه باشد.

حجت الاسلام زرینه در ادامه با اشاره به ولایت حضرت علی(ع) گفت: ولایت و محبت حضرت علی(ع) کیمیاست، چراکه آن حضرت میزان حق و باطل است، مرز و ملاک ایمان و کفر است.
چنانکه امام صادق(ع) فرمودند: ((علیٌ حُبُّهُ ایمانٌ وَ بُغضُهُ کُفرٌ))، و حضرت پیامبر(ص) نیز فرمودند:هرکس علی(ع) را دوست بدارد، خداوند شدت و سختی جان دادن را بر او آسان می کند.

امام جمعه بوئین زهرا در ادامه به فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه امام باقر(ع) در سال ۱۱۴ قمری اشاره کرد و ضمن تسلیت و تعزیت این مصیبت به محضر حضرت امام عصر(عج) و امام خامنه ای(مدظله) و همه دوستداران و شیعیان آن حضرت به این حدیثی از آن حضرت اشاره کرد: ((خدا می فرماید: ای آدمی زاده! از آنچه بر تو حرام کردم، اجتناب کن تا از باتقواترین مردم باشی)).

زرینه با اشاره به موضوع قابل توجه و دقت یکی دو هفته اخیر کشور در عرصه دیپلماسی خارجی که عبارت بود

از مکالمه تلفنی رؤسای جمهور ایران و آمریکا و نیز مذاکره وزرای خارجه این دو کشور که به تعبیر مقام معظم رهبری حرکت بجایی نبود، گفت این اتفاق یک پدیده ساده ای نبود که خواص کشور از کنار آن به سادگی گذشتند، جا داشت علماء و بزرگان بویژه نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان بلند پایه نظام اسلامی و صداوسیما در مقابل این حرکت جدی تر وارد می شدند و تذکرات لازم را می دادند، بویژه با توجه به اظهارنظرهای باراک اوباما و نتانیاهو در جریان سفر نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل به آمریکا که بار دیگر نیت شوم و پلید آنها را آشکار ساخت و رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد من و نتانیاهو براین باوریم که تحریم ها علیه ایران، آنها را در موقعیت مذاکره قرار داده است و ما هیچ گزینه ای اعم از گزینه نظامی را در ارتباط با ایران از روی میز خارج نکرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که ایرانی با قابلیت تسلیحات هسته ای منطقه را از ثبات خارج نکند و باعث تهدید آمریکا نشود.

وی ادامه داد : نتانیاهو نیز همین رویکرد را تأیید کرد و گفت تهدید معتبر نظامی و تحریم قوی همچنان تنها فرمولی است که ما می توانیم براساس آن به راه حل مسالمت آمیز درباره ایران برسیم.
این ادبیات پس از حُسن نیت متأسفانه افراطی طرف ایرانی و گفتگوی تلفنی بی سابقه دو رئیس جمهور که واگذاری یک امتیاز بزرگ به آنها بود نشان می دهد که آمریکا همان آمریکای ۲۸ مرداد۱۳۳۲ است که علی رغم بدست کردن دستکش نرم مخملی و داشتن نقاب فریب و عدم صداقت بر چهره به هیچ عنوان لیاقت اعتماد دولت و ملّت ایران را ندارد، یا لَاأسَف که جریان خوشبین به غرب هم در اثر غفلت از تاریخ سیاه آمریکا از سال ۳۲ تا ۹۲ یعنی شصت سال گذشته که هر مسئولی از مسئولان کشور ایران به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد و آمریکا در همه این شصت سال با ما دشمنی کرده است.
تشخیص درستی از کدخدای دهکده جهانی نداشت چراکه کدخدای موردنظر آنان خود رعیت رژیم صهیونیستی است.

خطیب جمعه بوئین زهرا افزود: باتوجه به موضع گیری های سال های اخیر امام خامنه ای مبنی بر استحکام ساخت درونی نظام بر پایه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در کنار وحدت ملّی افزود، دلبستن به بیگانگان بویژه دشمنان عنودی همچون آمریکا در جهت اهداف نظام اسلامی راه به جایی نخواهد برد.
کمااینکه در هیچ کجای دنیا نوچه های آمریکا شبشان به صبح نرسید و آمریکایی ها همواره غیرقابل اعتماد و خود برتر بین و غیر منطقی و عهد شکن بوده اند و در سی و پنج سال عمر انقلاب اسلامی آنچه از شرارت و فتنه درحق مردم مظلوم ایران و انقلابشان نکرده اند، امکانش نبود و إلا تمام راههای ممکن را آزموده اند تا نظام اسلامی را به بن بست و فروپاشی بکشانند ولی به کوری چشم آنها انقلاب اسلامی هر روز بر قدرت و عظمت و پیشرفت و اقتدارش افزوده شد.

امیدوارم دولتمردان جدید با دقت و درایت بیشتری موضوع را پیگیری بکنند و تمام جوانب را در نظر بگیرند و تا عدم حصول اطمینان به طرف آمریکائی نسبت به او بدبین و بی اعتماد باشند.

حجت الاسلام زرینه در ادامه به مناسبت های هفته اشاره کرد که از آنجمله به جمعه خونین مکه مکرمه بود که درآن روز به دستور آمریکا و به دست آل سعود ۴۰۰ نفر از زائران حرم امن الهی به جرم برائت از مشرکین و فریاد بر سر ظالمین، با فجیع ترین وضع به شهادت رسیدند و چندین برابر آن مجروح و مصدوم شدند.
این واقعه لکه ننگی بر پیشانی آل سعود و اربابان غربی آنها شد که ضمن گرامیداشت یاد شهدای عزیز این فاجعه، از فریاد مرگ بر آمریکا در مراسم حج بعنوان محوری ترین شعار دینی یاد شد که همه ساله باید در سرزمین توحید و در دل مناسک حج ابراهیمی(ع) جایگاه ویژه داشته باشد.

وی در ادامه مکناسبت ها به نهم ذی الحجه روز عرفه و عید سعید غدیر اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان