۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولان عزم جدی در حمایت از ورزش داشته باشند/ حمایت از ورزش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است
کد خبر: ۱۱۶۸۴۰ نویسنده: سید محمد حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت هندبال استان قزوین:

مسئولان عزم جدی در حمایت از ورزش داشته باشند/ حمایت از ورزش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است

رئیس هیئت هندبال استان قزوین گفت: حمایت از ورزش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است.مسئولان باید عزم جدی در حمایت از ورزش داشته باشند که این امر تنها مخصوص رشته خاصی نیست بلکه باید تمام عرصه ورزش را دربربگیرد.

مسئولان عزم جدی در حمایت از ورزش داشته باشند/ حمایت از ورزش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است
سید محمد حسینی، رئیس هیئت هندبال استان قزوین در مصاحبه با خبرنگار ورزشی صبح قزوین  اظهار کرد: رشته هندبال استان تا سال گذشته در رده‌های نوجوانان و جوانان از جمله تیم‌های برتر کشور بوده است.
وی ادامه داد: در سال جاری تیم نوجوانان و جوانان به مسابقات در مشهد اعزام شدند اما با تیم‌های قوی مواجه شده و متوقف شدند، همچنین تیم نونهالان استان در منطقه مقام دوم را کسب کرد.
حسینی گفت: در حال حاضر نیز تیم نوجوانان پسر و دختر خود را برای مسابقات آخر سال آماده می‌کنند.
وی تاکید کرد: فعالیت رشته هندبال نه تنها در شهر قزوین بلکه در سطح کل استان گسترده است که از این نمونه می‌توان به دعوت میلاد اسماعیل‌زاده، هندبالیست نونهال کشور به اردوی تیم ملی اشاره کرد.
وی بیان کرد: این رشته آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات باشگاهی را دارد اما اسپانسری برای حمایت از این مسابقات وجود ندارد، تامین مالی این مسابقات در حیطه وظایف اداره کل ورزش‌وجوانان و هیئت نیست. اگر حامی مالی پیدا کنیم در مسابقات دسته یک و دو حضور خواهیم داشت.
رئیس هیئت هندبال استان قزوین اضافه کرد: اگر اسپانسر پیدا نکنیم به دلیل بالا بودن هزینه‌های این مسابقات، توان شرکت در آن را نخواهیم داشت.
حسینی یادآور شد: تا زمانی که این رشته صاحب تیم لیگ برتر و حق میزبانی بود استقبال از مسابقات بسیار خوب بود.
وی به استعدادیابی برای این رشته اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های مختلف با آموزش‌وپرورش استان، هفته آینده استعدادیابی کلی در سطح مدارس ابتدایی و اول دبیرستان پسران و دختران در سالن 22 بهمن، سالن علامه و سالن هیئت هندبال استان صورت خواهد گرفت.
حسینی افزود: تحقیقات و آمارها نشان دهنده این است که نخبه و استعداد به وفور دیده می‌شود. افراد برتر استعدیابی مشخص و پرورش داده شده و قطعا آینده روشنی پیش رو خواهند داشت.
وی در خصوص وضعیت هندبال بانوان استان توضیح داد: هندبال بانوان از سطح نسبتا خوبی برخوردار است وپتانسیل ارتقا جایگاه فعلی خود را دارد.
این مسئول گفت: سال‌های گذشته سالن را از ما گرفته بودند اما خوشبختانه امسال مجدا با داشتن سالن و رسیدگی‌های بیشتر امیدواریم به دوران اوج هندبال بازگردیم.
وی بیان کرد: داوری در استان پیشرفت چشمگیری داشتهو از نمونه‌های آن می‌توان به افشین خراسانی، محمد دربهانی و خانم قفلی اشاره کرد که در حال حاضر در لیگ برتر سوت می‌زنند.
حسینی اضافه کرد: استعدادهای جوان نیز در داوری داریم که در حال فعالیت هستند و در آینده بارور خواهند شد.
وی در خصوص مشکلات این رشته در استان اظهار کرد: این هیئت از لحاظ امکانات با مشکل روبرو نیست اما مشکلات مالی متعددی وجود دارد که تمام ورزش کشور را دربر می‌گیرد و هندبال نیز از این امر مستثنی نیست.
رئیس هیئت هندبال قزوین ادامه داد: مسئولان باید عزم جدی در حمایت از ورزش داشته باشند که این امر تنها مخصوص رشته خاصی نیست بلکه باید تمام عرصه ورزش را دربربگیرد.
وی به مشکل مالی این هیئت اشاره کرد و گفت: هزینه سالن هیئت هندبال سالیانه 40 میلیون تومان است که این سالن تا حدودی هزینه‌های ما را پوشش می‌دهد.در حال حاضر نیاز مبرم به اسپانسر برای شرکت در لیگ دسته یک و دو احساس می‌شود. مبالغ مصرفی در این مقوله در توان اداره کل ورزش‌وجوانان و هیئت نبوده بنابراین مسئولین عالی باید به فکر حمایت جدی و همه جانبه از رشته‌های ورزشی از جمله هندبال باشند.
حسینی تشریح کرد: سال 91 اوج هنرنمایی هندبال در سطح کشور بود. در این سال حوزه عملکردی هیئت هندبال استان‌ بعد از اصفهان و مشهد مقام سوم را از آن خود کرد که این خود از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.
وی افزود: با وجود تلاش‌های بسیار، به دلیل نداشتن حامی مالی تیم لیگ برتر خود را از دست دادیم در صورتی که تمام هزینه‌های لیگ برتر هندبال به اندازه هزینه یک بازیکن فوتبال لیگ دسته یک است.
حسینی متذکر شد: وقتی توان شرکت در لیگ برتر را نداشته باشیم جایگاه خود را از دست داده و برگشتن به جایگاه قبلی بسیار سخت خواهد بود.
وی تصریح کرد: حمایت از ورزش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است؛ بالا رفتن پرچم کشورمان در کشورهایی که به هیچ عنوان دوست ندارند سرود ما نواخته شود شادی ملت کشورمان را به همراه خواهد داشت در نتیجه این امر نتیجه سرمایه‌گذاری در این مقوله است.

انتهای پیام/7008



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان