۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین بخش تخصصی قرآن و حدیث کتابخانه امام صادق (ع) قزوین راه‌اندازی شد
کد خبر: ۱۱۵۳۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

بخش تخصصی قرآن و حدیث کتابخانه امام صادق (ع) قزوین راه‌اندازی شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بخش تخصصی قرآن و حدیث کتابخانه امام صادق (ع) قزوین راه‌اندازی شد.

بخش تخصصی قرآن و حدیث کتابخانه امام صادق (ع) قزوین راه‌اندازی شد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بخش تخصصی قرآن و حدیث این کتابخانه به منظور بهره گرفتن طلاب حوزه‌های علمیه و همه اقشار فراهم شده است.
حجت الاسلام حسن کرمی، مدیر کتابخانه امام صادق (ع) هدف از راه اندازی این بخش تخصصی در کتابخانه گفت: این بخش دارای منابع بیش از 15 هزار جلد کتاب با موضوع قرآن و حدیث است و علوم وابسته به آن در بخشی جداگانه راه اندازی شد.
وی در ادامه افزود: این بخش به منظور اهتمام ویژه و جدی به پژوهش‌های قرآنی است که خوشبختانه امروز طلاب مدارس علمیه قزوین و همه اقشار دانشگاهی و دانشجویی می‌توانند با مراجعه به کتابخانه امام صادق (ع) از این بخش استفاده نمایند.
این مسئول خاطرنشان کرد: امروز بیش از همه ترویج فرهنگ قرانی و زندگی مبتنی بر قرآن و حدیث برای همه آحاد جامعه ضروری و نیاز جامعه است.
وی ادامه داد: در استان قزوین موضوعات و پژوهش‌های قرانی صورت گرفته اما کافی نبوده و راه اندازی این بخش می‌تواند به طلاب علوم دینی و دانشجویان درباره تحقیق موضوعات مختلف کمک کند.
کرمی عنوان کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید فراوان داشته‌اند که قران این کتاب آسمانی باید در زندگی جاری شود که اگر چنانچه قران وارد زندگی ما شود در مقابل تمام تهدیدات فرهنگی بیمه خواهیم شد.
مدیر کتابخانه امام صادق (ع) بیان کرد: کتابخانه امام صادق (ع) یکی از غنی ترین کتابخانه‌هایی است که با 11 هزار عضو و80 هزار جلد کتاب با موضوعات علوم انسانی بوده که از منابع ارزشمند این استان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب باید همیشه در متن زندگی ما وارد شود و تلاش نماییم که فرهنگ مطالعه کتاب در کشور ما افزایش پیدا نماید.
این مسئول درباره اهدای کتاب رایگان با نام نذر فرهنگی در این کتابخانه خبر داد و بیان کرد: چه خوب است که همه ما برای اینکه فرهنگ مطالعه را در استان بالا ببریم با خرید یک جلد کتاب و هدیه به افراد و یا کتابخانه‌های موجود در افزایش مطالعه کتابخوانی گام‌های موثری برداریم.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان