۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین حمایت اسلام آباد از تصمیم مسکو در قبال سوریه/ پاکستان در پی سرمایه گذاری تجار ترک است
کد خبر: ۱۱۴۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حمایت اسلام آباد از تصمیم مسکو در قبال سوریه/ پاکستان در پی سرمایه گذاری تجار ترک است

شکایت پاکستان از آمریکا به سبب ادامه حملات هواپیماهای بدون سرنشین، حمایت اسلام آباد از تصمیم مسکو در قبال سوریه و تصمیم اسلام آباد برای سرمایه گذاری تجار ترک از جمله رویدادهای اخیر پاکستان به شمار می رود.

حمایت اسلام آباد از تصمیم مسکو در قبال سوریه/ پاکستان در پی سرمایه گذاری تجار ترک است
به گزارش صبح قزوين به نقل از شینهوا، "عزیز احمد چودری" سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در اظهاراتی در اسلام آباد اعلام کرد: پاکستان در پی آن است تا موضوع حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق قبیله نشین را به سازمان ملل کشانده، زیرا در جریان این حملات تنها غیرنظامیان بیگناه کشته می شوند.

وی با اشاره به حمایت جامعه بین الملل از موضع پاکستان در قبال حملات آمریکا افزود: دولت پاکستان هر اقدامی را برای توقف حملات آمریکا در پاکستان انجام می دهد و این حملات نتیجه عکس داشته و غیرسازنده بوده و باعث کشته شدن اعضای گروههای افراطی و تروریست ها نمی شود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان حملات آمریکا را ناقض تمامیت ارضی کشورش خواند و از ارسال دستور العل های لازم درباره شکایت از آمریکا به فرستاده‌ های پاکستان در نیویورک و ژنو خبر داد.

خبر دیگر اینکه مسعود خان سفیر پاکستان در سازمان ملل در گفتگو با فاکس نیوز ضمن حمایت از تصمیم مسکو برای تحت کنترل گذاشتن تسلیحات شیمیایی سوریه خواستار به توافق رسیدن آمریکا و روسیه در این باره و گفتگو درباره جزئیات این پیشنهاد شد.

همچنین وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که نواز شریف نخست وزیر در سفر آتی به ترکیه از روزهای 16 تا 18 سپتامبر که به دعوت رجب طیب اردوغان انجام می شود، درباره همکاریهای اقتصادی گفتگو می کند و در پی سرمایه گذاری تجار ترک در این کشور است.
بر اساس این گزارش این اولین سفر نواز شریف به ترکیه و دومین سفر خارجی وی از زمان تصدی پست نخست وزیری در ژوئن گذشته تاکنون است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان