۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین دستگاه دیپلماسی ایران باید عکس‌العمل تندی نسبت به اعدام شیخ نمر داشته باشد
کد خبر: ۱۱۴۶۸۴ نویسنده: حجت الاسلام حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

دستگاه دیپلماسی ایران باید عکس‌العمل تندی نسبت به اعدام شیخ نمر داشته باشد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: اگر دستگاه دیپلماسی کشور خودمان نیز به سرعت فعال شده و عکس العمل تندی نسبت به خبر اعدام شیخ نمر داشته باشد، این اتفاق روی نمی‌دهد.

دستگاه دیپلماسی ایران باید عکس‌العمل تندی نسبت به اعدام شیخ نمر داشته باشد
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص تائید حکم اعدام شیخ نمر(رهبر شیعیان عربستان) اظهار کرد: با جنایت‌هایی که عربستانی‌ها در منطقه انجام می‌دهند در حال تکمیل پازل نابودی خود هستند.
وی در ادامه افزود: یکی از این جنایت‌ها اعدام رهبر مجاهد شیعیان عربستان یعنی شیخ نمر می‌باشد که به واسطه انتقاد به جنایات سعودی‌ها مورد خشم پادشاه بی‌کفایت این کشور قرار گرفته است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بحث حقوق بشر امروز در عربستان یک شعار توخالی و خنده دار است، ابراز کرد: حقوق بشر امروز برای دنیای غرب و هم پیمانان آنها به یک اهرم برای پیشبرد اهداف شان در منطقه تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: این چه حقوق بشری است که به اعدام زن متهمی در ایران که شوهر خود را به قتل رسانده و به حکم اسلام به قصاص محکوم شده همه دنیا و نهادهای جهانی اعتراض می‌کنند اما یک شیخ مظلوم را که بدون هیچ سلاحی فقط به جرم انتقاد به اعدام محکوم شده و در مقابل صدای هیچ نهادی شنیده نمی‌شود.
سران کشورهای اسلامی باید حمایت خود را از شیخ نمر گسترش دهند
حسینی تاکید کرد: جهان اسلام و سران کنفرانس اسلامی وظیفه دارند برای حمایت از رهبر مسلمانان عربستان وارد میدان شوند تا سعودی‌ها جرأت این تهدیدات را نداشته باشد.
وی عنوان کرد: اگر دستگاه دیپلماسی کشور خودمان نیز به سرعت فعال شده و عکس العمل تندی نسبت به خبر اعدام شیخ نمر داشته باشد، این اتفاق روی نمی‌دهد اما اگر موضع گیری دیپلماسی دولت ایران انفعالی باشد و در حد یک تذکر پای کار بیاید، آنها جسورتر می‌شوند.
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: شیعیان جهان و سران کشورهای اسلامی باید حمایت خود را از رهبر شیعیان عربستان به طور قاطع نشان دهند.
وی با بیان اینکه عربستان در حدود 5 میلیون شیعه دارد، تصریح کرد: شاید منتشر شدن خبر اعدام شیخ نمر زمینه ای برای اعتراض گسترده این مردم باشد تا حرف خود را به گوش جهان رسانده و با آل سعود مقابله جدی‌تری داشته باشند.
حسینی در پایان اذعان کرد: این اعتراضات گسترده جهانی باید زمینه ای برای منصرف کردن سران آل سعود از اعدام این شیخ مجاهد ایجاد کند.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان