۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح اهدای خون با شعار "نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه"
کد خبر: ۱۱۴۴۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خبر داد

اجرای طرح اهدای خون با شعار "نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه"

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از اجرای طرح اهدای خون با شعار "نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه" در ایام محرم خبر داد.

اجرای طرح اهدای خون با شعار "نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه"
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمد حسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین ظهر امروز در نشست خبری که با عنوان نذر خون در ایام محرم برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله در ایام محرم و به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حجم وسیعی از اهداکنندگان خون مواجه هستیم.

اهدای خون منحصر به روز عاشورا و تاسوعا نیست

وی افزود: بر اساس سیاست سازمان انتقال خون کشور، شعار "نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه" برای این ایام انتخاب شد تا فتح بابی برای حضور پررنگ اقشار مختلف جامعه برای شرکت در این فریضه مبارک در طول سال باشد.
برادران خاطرنشان کرد: نیاز به تامین خون امری مستمر است از این رو اهدای خون باید در طول سال ادامه داشته باشد و اینگونه نباشد که ما فقط در ایام خاصی با انبوهی از مراجعه کنندگان مواجه باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: برخی گمان می‌کنند یکبار اهدای خون کافی است در حالیکه آقایان تا 4 مرتبه و خانم‌ها 3 مرتبه در طول سال می‌توانند اهدای خون داشته باشند از این رو توصیه می‌کنیم اهداکنندگان حداقل دو مرتبه در طول سال اهدای خون داشته باشند.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: معمولا در طول سال مناسبت‌های خاصی همچون هفته نیروی انتظامی، هفته استاندارد و یا بهزیستی وجود دارد که مسئولان این دستگاه‌های اجرایی و دولتی با هماهنگی انتقال خون یک روز مشخص برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون مراجعه می‌کنند.
وی افزود: از مسئولان روابط عمومی در خواست داریم که با انجام هماهنگی در طول هفته مورد نظر جهت اهدای خون مراجعه داشته باشند تا همه کارمندان آن دستگاه در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

نقش مهم هیئت‌های مذهبی در نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون

برادران عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی در این ایام حضور پرشور و باشکوهی در مراسم عزاداری دارند و می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های خود در راستای ایجاد کاروان نذر خون تلاش کنند و فرهنگ حضور در این فریضه مبارک را در جامعه نهادینه سازند.
وی در ادامه با اشاره به محاسن اهدای خون در ایام محرم گفت: اهدای خون در این ایام علاوه بر داشتن اجر معنوی موجب پیشگیری از انجام اعمال منافی با شئونات ایام سوگواری همچون قمه زنی خواهد شد همچنین گسترش فرهنگ اهدای خون باعث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت روان جامعه می‌شود.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین اعلام کرد: در ایام تاسوعا و عاشورا مرکز انتقال خون شهر قزوین از ساعت 8 صبح تا 12 شب و شهر تاکستان از ساعت 8 صبح تا دو و نیم بعدازظهر پذیرای اهداکنندگان خون خواهد بود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان