۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین امر به معروف و نهی از منکر یک امر بین المللی است/ مسئولان از صادارت هر کالا و محصولی خوشحال نشوند
کد خبر: ۱۱۴۳۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شهر الوند:

امر به معروف و نهی از منکر یک امر بین المللی است/ مسئولان از صادارت هر کالا و محصولی خوشحال نشوند

امام جمعه شهر الوند گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک امر بین المللی و بین الادیانی است و هیچ جامعه ایی نمی تواند بدون این موضوع مهم به حیات خود ادامه بدهد، زیرا دچار بحران خواهد شد.

امر به معروف و نهی از منکر یک امر بین المللی است/ مسئولان از صادارت هر کالا و محصولی خوشحال نشوند
به گزارش صبح قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی امام جمعه شهر الوند در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) گفت: هدف قیام امام حسین(ع) تثبیت حاکمیّت دین و حرکت به سمت ارزشهای اسلامی در پرتو قرآن بود.

طهماسبی به تبیین واژه شناسی امر بمعروف و نهی ازمنکر پرداخت و افزود: غرب در صدد القای ساختگی بودن امر به معروف و نهی از منکر در ایران است، در صورتی که در بیشتر کشورهای دنیا امر بمعروف و نهی از منکر با ساختاری حکومتی وجود دارد.

دکتر طهماسبی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی اطرافیان را به کار نیک دعوت کنیم و دیگران از ارتکاب اعمال نا شایسته باز داریم.

وی ادامه داد: قوّه قضائیه، نیروهای نظامی و انتظامی هر کشور حافظان حدود و ثغور ارزشهای جامعه هستند و تفاوت کشورمان با دیگر کشورها فقط در قلمرو و گستره امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه الوند بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک امر بین المللی و بین الادیانی است و هیچ جامعه ای نمی تواند بدون این موضوع مهم به حیات خود ادامه بدهد، زیرا دچار بحران خواهد شد.

دکتر طهماسبی در خطبه دوم نماز جمعه به تحولات اخیر جبهه مقاومت در سوریه و عراق اشاره کرد و ابراز داشت: امروز روسیه و چین به عنوان عضو دائم شورای امنیّت سازمان ملل با خط مقاومت همراه شده اند و درحال مقابله با تروریسم هستند.

خطیب جمعه شهر الوند در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری به تبیین اهمیّت جنگ نرم پرداخت و اضافه کرد: شیطان از ابتدای خلقت بشر با جنگ نرم و وسوسه به نبرد با انسان آمده و انسان را دچار انحراف کرده است.

وی خاطر نشان کرد: معاویه با استفاده از جنگ نرم و کار فرهنگی، علی(ع) را ترور شخصیّتی کرد و سپس به عنوان یک مخالف خارجی به شهادت رساند.

امام جمعه الوند ضمن بیان عوارض مخرب ماهواره به عنوان ابزار خط مقدم جبهه دشمن در جنگ نرم، تصریح کرد: اگر دشمنان در جایی اسلام را شکست داده اند با استفاده از جنگ نرم بوده و ادامه داد: امروز دشمن قصد دارد تا با جنگ نرم در سطوح مختلف مدیریتی کشور و افکار و عقاید خانواده ها نفوذ کند که همه باید مراقب این هجمه سهمگین دشمن باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن روز پیوند اولیاء و مربیان اشاره کرد و عنوان کرد: علم و دانش یک فرایند جمعی است که نقش محوری این فرایند را خانواده، مدرسه و معلم بر دوش دارند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید در کنار استفاده مادی از اولیا؛ از ظرفیّت های علمی و نرم افزاری آنان نیز استفاده کند تا پیوند میان اولیا و مربیان مدارس به نفع دانش آموزان مستحکم تر شود.

امام جمه شهر الوند با اشاره به فرارسیدن روز صادرات اذعان داشت: مسئولان از صادارت هر کالا و محصولی خوشحال نشوند، زیرا باید برخی از محصولات را وارد کرده و از خروج آن جلوگیری کرد.

طهماسبی گفت: برای تهیه هر کیلوگرم هندوانه ۱۵۰ لیتر آب مصرف می شود که با توجه به قیمت پایین صادارت آن و استفاده بالای این محصول از آب، نباید آن را به خارج از کشور عرضه نمود.

این مقام مسئول خاطر نشان شد: صادرات هر چیزی هنر نیست و باید محصولاتی همچون نفت را با فرآوری و ایجاد ارزش افزوده صادر نمود تا از نیروی انسانی و تجهیزات موجود به نحو مطلوب استفاده کرد.

طهماسبی در خاتمه سخنان خود از مسئولان ورزش شهرستان البرز خواست تا ضمن ایجاد یک مدیریت واحد، به موضوع ورزش و سلامت شهرستان البرز انسجام و تحرک بیشتری بخشند.

انتهای پیام/

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان