۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین اوباما مراقب موقعیت بین المللی آمریکا باشد
کد خبر: ۱۱۳۷۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اوباما مراقب موقعیت بین المللی آمریکا باشد

یک روزنامه غربی با اشاره به موافقت آمریکا با پیشنهاد روسیه در خصوص سوریه و به تعویق افتادن طرح حمله به این کشور عربی، به باراک اوباما هشدار داد که شکست طرح مسکو می تواند منجر به ضعیف شدن موقعیت ایالات متحده در جهان شود.

اوباما مراقب موقعیت بین المللی آمریکا باشد
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایندیپندنت، "باراک اوباما" شب گذشته در کاخ سفید به ایراد سخنرانی پرداخت و از کنگره آمریکا خواست تا به سبب مطرح شدن طرح روسیه در خصوص تسلیحات شیمیایی سوریه، رای گیری در خصوص طرح حمله به این کشور را به تعویق بیندازد.

اوباما همچنین در این اظهارت به ماموریت "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا نیز اشاره کرد و گفت : قرار است کری روز پنجشنبه در ژنو با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه دیدار و در مورد پیشنهاد مسکو و چگونگی انجام آن گفتگو کند.

اوباما در ادامه به رایزنی خود با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه، و "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس اشاره کرد و گفت : ما به رایزنی با رهبران روسیه و چین برای یافتن راهی در خصوص اجرایی کردن طرح مسکو ادامه می دهیم.

اوباما در این سخنرانی برای آنکه بتواند میزان مخالفت مردم آمریکا با ماجراجویی این کشور علیه سوریه را کاهش دهد گفت : از شما می خواهم تا به سراغ لب تاپ و تلفن های هوشمند خود رفته و تصاویری که از کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه وجود دارند، نگاه کنید.
این تصاویر انسان را آزرده می کند.

ایندیپندنت در ادامه به مجموع اقدامات آمریکا در هفته های اخیر اشاره کرده و به موضوع تصمیم کاخ سفید برای حمله به سوریه نیز پرداخته و می نویسد : با توجه به تعویق افتادن رای گیری در کنگره و همچنین مطرح شدن پیش نویس قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت که گفته می شود روسیه با آن مخالفت کرده، اگر طرح مسکو در خصوص تسلیحات شیمیایی سوریه به نتیجه نرسد و موضوع سلاح های شیمیایی همچنان به عنوان یکی از نگرانی های مطرح در سوریه وجود داشته باشد، می توان گفت موقعیت و وجهه آمریکا در جهان خدشه دار شده است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان